Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä miten joillain voi olla koti täynnä kasveja JA kissa

Vierailija
14.04.2020 |

Näin internetissä kuvia ihmisten kodeista, joissa on kasveja ruukuissa lattioilla sekä pöydillä ja vieressä hengailee kissa. Ovatko nämä kuvat totta vai pelkkä lavastus? Onko todella olemassa kissoja, jotka antavat niiden kasvien olla eivätkä töni ruukkuja nurin, kaiva multaa lattialle ja syö kasvit kaupan päälle?

T. Katkera kissanomistaja

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatan kissalle vehnäorasta. Kasvit saavat olla rauhassa.

Vierailija
2/26 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli lapsuudenkodissani paljon kasveja ja kolme kissaa. Ei ollut mitään ongelmaa. Ja nuo kaikki tulivat meille eri aikaan, eri pentueista.

En usko, että edes tajuttiin, että voisi olla ongelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei mun vanhemmilla kissaa kiinnosta kasvit yhtään. On tosin maatiaiskissa ja saa liikkua ulkona vapaasti, joten johtuu varmaan osin siitä. Pentuna vähän pureskeli kasvien lehtiä, mutta eipä enää isona ole sitä tehnyt. 

Vierailija
4/26 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät syö kasveja eikä puottele lattialle. Tulppaanit on ainoat mitä ei voi ostaa koska niitten kanssa toisella kissalla on pakkomielle. Ulkoilevia kissoja ovat joten tekemistä ja tonkimista löytyy.

Vierailija
5/26 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi sisäkissaa ja noin 60 erilaista huonekasvia. Heinämäisiä kasveja kissat jotenkin luontaisesti olisivat syömässä, joten niistä luovuin. Muut saavat olla täysin rauhassa. Toki pari kertaa ovat vahingossa jonkun ruukun ikkunalaudalta saattaneet leikkiensä lomassa pudottaa, mutta ihan yhden käden sormilla on laskettavissa nämä kerrat.

Yhden ison lattialla olevan kasvin juurelle, mullan päälle, minun piti laittaa pikkukiviä katteeksi. Kollipoika ihan alussa olisi siinä halunnut käydä tarpeillaan.. :D

Vierailija
6/26 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on olohuoneen ikkunan lähistöllä kummallakin seinustalla suht korkeat kirjahyllyt, toinen korkeampi ja toinen hiukan matalampi.

Kasvit on vieri vieressä niiden päällä, joten kissa ei oikeastaan pysty menemään sinne.

Tekisi kyllä tuhojaan jos pystyisi, mm. muutama kaktus ikkunalaudalla joutui melkein syödyksi kun typeränä aattelin että eihän se niistä kiinnostu, kun ovat piikikkäitä.

Vierailija
7/26 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran on kaivettu isoa ruukkua mutta laitoin jekkuansan niin eipä koske enää ;) kissakin on fiksu, oppii ihan kerrasta.

Vierailija
8/26 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran vesisuihku kissan yrittäessä koskea kukkiin opetti olemaan koskematta.

Vierailija
9/26 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut kolme kissaa, eikä yksikään ole repinyt huonekasveja kuin satunnaisesti. Osa on ollut ulko- ja osa sisäkissoja. Sisäkissalle ja ulkokissallekin talviaikaan kai kannattaa kasvattaa jotain kissanruohoa, mutta ei tätä nykyistä ainakaan kiinnosta kuin rönsyliljat. Toisaalta niinhän osa kissoista repii tapetit ja sohvatkin, eli ehkä kyse on jonkinlaisesta kasvatuksestakin. Nykyinen kissani on aikuisena ostettu löytökissa ja on kiltti kuin mikä.

Vierailija
10/26 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sisäkissaa kiinnostaa vain ruusut, niitä se haluaisi syödä mutku aina kielletään. :( Salaa sitten maistelee lehtiä.

Viherkasvit saavat olla rauhassa ja ne ovat kaikki myrkyttömiä. Ruukkuja tai maljakoita kissani ei ole koskaan kaatanut tai pudottanut, liikkuu aina niin nätisti varoen vaikka on iso möllikkä.

Vierailija
11/26 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rönsylilja piti hilata korkealle amppeliin ulottumattomiin, kun ne sen pitkät lehdet ja roikkuvat rönsyt olivat kissasta vastustamattomia.

Vierailija
12/26 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvatan kissalle vehnäorasta. Kasvit saavat olla rauhassa.

Olen yrittänyt samaa, mutta nekin mun kissa levittää yltympäriinsä multineen. Ei riitä, että saisi syödä sitä ruohoa.

Ap

Vierailija
13/26 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutaman kerran on kaivettu isoa ruukkua mutta laitoin jekkuansan niin eipä koske enää ;) kissakin on fiksu, oppii ihan kerrasta.

Tuo mun kissa ei taida olla fiksu kun ei opi edes useista kymmenistä kerroista. Kokeiltu veden suihkuttamista, foliota, hajusteita, peltipurkin rämistämistä. Pötkii aina pakoon, mutta yrittää silti sinnikkäästi uudestaan ja uudestaan.

Vierailija
14/26 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut kolme kissaa, eikä yksikään ole repinyt huonekasveja kuin satunnaisesti. Osa on ollut ulko- ja osa sisäkissoja. Sisäkissalle ja ulkokissallekin talviaikaan kai kannattaa kasvattaa jotain kissanruohoa, mutta ei tätä nykyistä ainakaan kiinnosta kuin rönsyliljat. Toisaalta niinhän osa kissoista repii tapetit ja sohvatkin, eli ehkä kyse on jonkinlaisesta kasvatuksestakin. Nykyinen kissani on aikuisena ostettu löytökissa ja on kiltti kuin mikä.

Löytökissat tuntuu olevan liian arkoja rellestämään. Äidilläni on samanlainen. Muut kissansa ovat täystuholaisia.

Vierailija
15/26 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas ketju, jonka aloittaja ei ymmärrä, miksi jollakin toisella on erilainen koti kuin hänellä itsellään. Aika surullista, sanoisin.

Vierailija
16/26 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kissa syö ihan luvan kanssa korallikaktuksen latvoja silloin kun se sitä tarvitsee.  Kuten kesällä kissa syö toisinaan ruohoa ulkona, niin samalla lailla sillä pitää olla sisälläkin jotakin vihreää purtavaa.  Jos sitä ei kissalle järjestä, niin silloin se voi pureskella kokeeksi satunnaisesti mitä vain kasveja.  Julmaa suorastaan syyttää kissaa kukkien repimiksestä, jos ei tarjoa sille sopivaa heinää purtavaksi.

Vierailija
17/26 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pennut syö, aikuiset ei viitsi. Meillä on neljä kissaa :)

Vierailija
18/26 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 123 viherkasvia ja saavat olla rauhassa kissalta, ei ole koskaan ollut mitään ongelmaa asian suhteen.

Vierailija
19/26 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo mun kissa ei taida olla fiksu kun ei opi edes useista kymmenistä kerroista. Kokeiltu veden suihkuttamista, foliota, hajusteita, peltipurkin rämistämistä. Pötkii aina pakoon, mutta yrittää silti sinnikkäästi uudestaan ja uudestaan.

Jaa. Mulla on sen verran fiksu kissa, että ymmärtää puhettakin ja sana "ei" on oikein hyvin hallussa ja toimii aina kerrasta. Ikinä en ole mitään suihkutellut, ikinä ei voisi tulla edes mieleen: pidän sitä väkivaltana.

Vierailija
20/26 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaksi kissaa söivät aivan kaikkia kasveja. Tulppaanit olivat suosikkeja, kissojen silmät oikein lävähtivät auki kun näkivät tulppaaneita maljakossa.

Jossain vaiheessa tuli hankittua silkkikukkia mutta kissat pureskelivat niitäkin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän