Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaupat suosittelevat vahvasti kortin käyttöä maksuvälineenä mutta mitä jos esim. tt-tukea saava käy toisen henkilön puolesta kaupasta. Ei hän voi ottaa maksua ruoista/lääkkeistä omalle tililleen koska muuten rahat katsotaan hänelle tuloksi.

Vierailija
14.04.2020 |

Pakko näissä tapauksessa on maksaa käteisellä oli se riski tai ei. Tässä tapauksessa pahennus pitää osoittaa kelan virkailijoille, eikä sille riskiryhmäläistä ostoksissa auttavalle.

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otat sen toisen kortin mukaan ja maksat sen ostokset sillä. Tuollain minä aina naapurin mummolle käyn kaupassa samalla kuin itsekin käyn. Omat ostokseni maksan tietysti omalla kortillani. Ei ole vielä kertaakaan tullut minkään kaupan kassalla mitään sanomista, vaikka näin olen toiminut jo kauan ennen koronaa ja monessa eri kaupassa.

Tuo on sen suuruusluokan rikos, että kun jäät kiinni niin seuraamukset on vähintään sakkoa. Toisen henkilön pankkikortin käyttäminen edes hänen luvallaan on rikollista.

No pöh! Mä annan teineille mun visa electronin ja pin-koodin jos käyvät ostoksilla. Niihin voi luottaa.

Kassatätiin voi myös luottaa, että nappaa kortin pois ja ilmoittaa väärinkäytöstä poliisille kun huomaa.

No mistäs se kassa tietää kenen kortilla maksetaan? Ja jos näin käy, ilomielin selitän asian laidan kassalle ja poliisille.

Pankki voi ottaa kortin pois. Toiselle luovuttaminen on käyttöehtojen vastaista.

Äsken se oli rikos. Nyt se on enää käyttöehtojen vastaista. Vielä kun hetken odottaa se on jopa palkittavaa.

Vierailija
62/63 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksa vaan käteisellä. kortti on vain suositus, käteinen käy kyllä kaikkialla edelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksa ruoat omalla kortilla ja kaveri maksaa ne sulle takaisin käteisellä tai sitten teet ruokaostot käteisellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan