Mira 35, 3 lapsen äiti, uskomattomassa kunnossa! - Tätäkö kaikkien olisi tavoiteltava?
No niin. Taas tällainen uutinen, jossa hehkutetaan, miten perheenäiti jaksaa hoitaa itseään ja lapsiaan ihan viimeisen päälle supernaisena. "24 tuntia päivässä on meillä jokaisella" -motolla on helppo syyllistää muita "vähempään" yltäviä äitejä. Hienoa, että hänellä on asiat näin ja että jaksaa treenata! Mutta, onko tämä nyt sitten realistinen tai edes tavoiteltava tilanne kaikille äideille? Vähempikin riittänee terveyden ylläpitämiseen?
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/uskoisitko-miraa-35-vuotiaaksi-kolm…
Jokainen tietysti tekee niin kuin jaksaa ja parhaaksi katsoo...
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Täyteaineitakin on tursoteltu hieman sinne ja tänne, tisseihin ja poskiin näin pikavilkaisulla ainakin. Mutta mikäpäs siinä, jos sekin lasketaan ulkonäöstä "huolehtimiseksi".
Pikavilkaisulla, eli sinun mielikuvitus.
Anna äiti tulee lukemaan vähän satuja kun siellä maailmassa on mukavampi elää ja olla, eikä tarvitse ottaa itsestään vastuuta.🙄
Vierailija kirjoitti:
Taas näitä jotka luulevat että ovat ainoita äiti-ihmisiä jotka pitävät itsestään huolta. Ja että hänestä puhutaan pahaa jne. Usein se on ihan omaa hölynpölyä kun kuvitellaan olevan maailmannapoja ja niin erilaisia.
Tämänkin jutun olisi voinut tehdä paljon fiksummin ja kannustavammin. Nyt vaan mollattiin kaikki muut äidit ja hehkutettiin yhtä.
Samaa mieltä. Lisäksi voin kyllä kuvitella kuinka paljon tää 17v saa kestää läppää kun kaverit kertovat mielipiteitään äiskän instagrammin bikinikuvista. Koska tottakai ne vähäpukeiset kuvat on sinne saatava, olenhan nykyaikainen ja vahva nainen.
En ymmärrä ollenkaan, kun en välitä mitä muut minusta ajattelevat ja tympeän suhtautumisen itseeni koen ainoastaan sen toisen ongelmaksi.
Hänkin lähinnä saanut enimmäkseen ikävää käytöstä osakseen SOMESSA missä ihmisten on helppo olla ilkeitä toisille. Ei sillä ole merkitystä missä kunnossa on ja onko lapsia tai ei niin aina löytyy ilkeilijöitä.
Ja ei tuo ole uskomatonta ollenkaan että 3 lapsen äiti on hyvässä kunnossa. Kyllä näitä kaiken kuntoisia äitejä riittää.
Ja tuollaisessa kunnossa oleville taitaa se treenaaminen olla se juttu, mikä ei moniakaan edes kiinnosta. Itse olen pitänyt itseni kunnossa käymällä töissä. Kaikki eivät tee fyysistätyötä ja kaikilla ei ole puolisoa tai edes ylipäätään ketään joka voisi olla lapsenvahtina aina kun äidin tekee mieli kuntoilla tai mitä tahansa.
Eiköhän ne lapset pitäisi olla etusijalla kuitenkin ja jokaisen kroppa on jokaisella oma, kuten elämäkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän toi ees treenaa paljoa. Odotin jotain "7 kertaa viikossa salilla ja parhaina päivinä aerobiset päälle" turbokalkkunaa, mutta 3-4 kertaa viikossa omassa harrastuksessa puolitoistatuntia nyt on ihan kohtuullista. Itse en vain jaksaisi noin aikaisin herätä, tykkään nukkua. Käyn mieluummin illlalla.
Tässä nyt nähtiin, että ei se fitissä kunnossa pysyminen niin älyttömästi vaadi. Vähän treeniä (riittäisi vähempikin kuin tuo 3-4 x viikkoon) ja sitten katsoo mitä syö.
Jos tarkoitat fitillä kunnolla sitä, miltä näyttää, niin ei se urheilu saa kaikkia näyttämään tosi upealta. Mä tunnen aika paljon sellaisia ihmisiä, jotka liikkuvat ja treenaavat paljon, eivätkä he suinkaan näytä kaikki vartaloltaan semmoisilta nykyajan fitness-malleilta. Moni näyttää itse asiassa aika tavalliselta, ja liikkuu varmasti enemmän kuin tämä jutun nainen.
Rasvanpolttodieetin jälkeen yleensä näytetään tuolta. Sitä ennen kerätään lihasmassaa ja ollaan ns. taviksen näköisiä. Jos rasvaa ei polteta pois, pysytään taviksen näköisinä. Ulkonäöllistähän tuo vain on ja vaatii itsekuria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kulmakarvat on ainakin kuin teinilissuilla aikoinaan. Tainnut tuokin mamma jämähtää nuoruuteensa.
Eikö teillä tuomitsevilla ihmisillä oikein leikkaa mihinkään muuhun kuin tällaisiin olettamuksiin?
Uskotteko täysin omat satunne? 😄
Tein juuri tänään todella tehokkaan videotreenin, siihen meni 20 minuuttia.
Mitkä satunne? Näkeehän sen kuvista sokea reettakin että kulmakarvat on kuin vuosituhannen vaihteen lissuilla.
Vierailija kirjoitti:
Eihän toi ees treenaa paljoa. Odotin jotain "7 kertaa viikossa salilla ja parhaina päivinä aerobiset päälle" turbokalkkunaa, mutta 3-4 kertaa viikossa omassa harrastuksessa puolitoistatuntia nyt on ihan kohtuullista. Itse en vain jaksaisi noin aikaisin herätä, tykkään nukkua. Käyn mieluummin illlalla.
Tässä nyt nähtiin, että ei se fitissä kunnossa pysyminen niin älyttömästi vaadi. Vähän treeniä (riittäisi vähempikin kuin tuo 3-4 x viikkoon) ja sitten katsoo mitä syö.
Sitten kun on päässyt kuntoon niin tosi pienellä pystyy ylläpitämään. Eniten kuria vaatii syömisen kanssa, jos se ei ole ongelma niin helppoa on. Yksi salikäynti riittää viikossa ja muuta vaikka kotitreeniä päälle riittää hyvin. Nyt korona-aikana tullut testattua ja kunto jopa kiristynyt. Siis nyt salia ei ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
No, tällä naisella ei ilmeisesti ole koulutusta eikä vaativaa työtä hoidettavana. Jää enemmän aikaa treenaamiseen...
Ja ei, ei ole realistinen ja tavoiteltava tilanne. Kyllä työ ja perheen elättäminen menevät treenin edelle. Itse ehdin työssä käyvänä äitinä treenata n. 1,5 h/pv ja se kyllä riittää. Olen hyvässä kunnossa, vaikken mitään fitness-tähtönen olekaan.
Jos valintana tuo Mira tai koulutettu työmuija, ottaisin Miran!
Jaa'a, kiitos tiedosta Mira. Itse en arvosta tuntikausien treeniä, geelikynsiä, tai vähäpukeisia kuvia. Ei kiinnosta näytätkö ikäistäsi nuoremmalta ja onko lapsesi 17. Olen mikä olen, en äiti, enkä supertreenaaja ja hyvä just sellaisena kuin olen...
Hienoa jos äitinä oleva nainen on jaksanut pitää itsestään noin hyvää huolta ja jaksaa treenata, vaikka lapsia onkin useampi kotona. Asiaan vaikuttaa suuresti geenit/kropan rakenne ja ruokavalio tai tarkka syömisen tarkkailu. Harvemmin äiteillä kuitenkaan on aikaa treenata yhtä paljon kuin joillakin työttömillä tai vapailla sinkkuihmisillä. Raskauskilot jää helposti vaivaamaan ja arki on puurtamista puolison ja työn kanssa. Ja mitään salikuvia/poseerauskuvia ei laiteta instaan tai someen muutenkaan...
Toivoisin, ettei jotkut äidit koe alemmuudentunnetta siitä, että yksi 35-vuotias useamman lapsen äiti esittelee itseään ja kroppaansa somessa. Ette voi oikeasti tietää millaista arki on. Olisi pikemminkin hyvä vaan saada tästä uutisesta ajattelun aihetta terveellisempään elämään ja arkeen. Ei mitään fitnesskroppa- kilpailua.
Jos tarkoitat fitillä kunnolla sitä, miltä näyttää, niin ei se urheilu saa kaikkia näyttämään tosi upealta. Mä tunnen aika paljon sellaisia ihmisiä, jotka liikkuvat ja treenaavat paljon, eivätkä he suinkaan näytä kaikki vartaloltaan semmoisilta nykyajan fitness-malleilta. Moni näyttää itse asiassa aika tavalliselta, ja liikkuu varmasti enemmän kuin tämä jutun nainen.