Jäätävä, muita jäätävän ärsyttäviä sanoja ja sanontoja, joita käytetään ihan liikaa joka paikassa?
Kommentit (198)
"Selätti" kun puhutaan sairauksista.
Sejase selätti syövän/masennuksen/jne.
Ikään kuin parantuminen olisi jotain painimista.
Vierailija kirjoitti:
Meri-rakas ja kaikki muut väliviiva rakkaat iltalehdissä.
Ja kaikki muut väliiviivalliset kuvaukset.
Silikoni-Janita, Big Brother-Niko.
Salarakas.
Täytyy mainita myös suosikkini "huumetytär", vaikka olenkin nähnyt sen vain kerran.
Vierailija kirjoitti:
"Selätti" kun puhutaan sairauksista.
Sejase selätti syövän/masennuksen/jne.
Ikään kuin parantuminen olisi jotain painimista.
Ja vastakohta: "kuoli pitkällisen sairauden murtamana", "menetti kamppailun syöpää vastaan".
Jotenkin tulee semmoinen mielikuva, että parantunut ihminen on joku sankari ja sairauteen kuollut luuseri, joka ei yrittänyt tarpeeksi.
"sanoittaa tunteita"
Yök ja hyi helvetti.
Mistä lähtien on ollut liian vaikeaa "ilmaista jotakin sanoin" tai "pukea sanoiksi"?
Urheilukilpailuissa: Suomi pääsi kultakantaan kiinni.
Someraivo.
Tarkoittaa yleensä, että joku sanoi jotain tyhmää ja pari tyyppiä arvosteli häntä.
Se raivo nousee vasta siinä vaiheessa, kun joku iltapaska tai isompi FB-ryhmä julkaisee jutun. Sitten tuhat ihmistä kommentoi alle ja riitaantuu keskenään.
Ketterä.
Yhdessä vaiheessa tätä käytettiin työpaikallani koko ajan ja joka asiassa.Tiimi on ketterä, organisaatio on ketterä, työtehtävien vaihto on ketterää..Todellisuudessa kukaan ei tiennyt mitä työtä tehdä ja missä tiimissä mutta oltiin ainakin ketteriä.Aargh!
Podium kun tarkoitetaan palkintokoroketta. Tuota helkkarin podiumia hokivat selostajat kisoissa kun kisoja sai vielä järjestää. Typerää virassanan käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
"Some räjähti!"
"Some sekosi! "
Hyytävä viesti
Sai itkupotkuraivarit
"Saadaanks me pelaa?"
"Ketä se on?"
Vtuttaa tämä suomen kielen arvon alennus
No niinpä tekee, se on arvonalennus! Prkle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen todella kyllästynyt ilmaisuun "Huutonaurua" tai "huutista". Typerää.
Huutista katkeralle av mammalle
Kun kalahtaa niin rakki älähtää!
MOT
Vierailija kirjoitti:
Joku henkilö x ja y-rakas. "Matti Meikäläinen ja Maija-rakas pakenivat koronaa mökille." Tuo on kaikista pahin mun mielestä. Mitä liikkuu noin kirjoittavien päässä?
Joskus tätä naureskelin, että Joel Harkimo on edennyt urallaan Hjallis Harkimon Jolle-pojasta Janni Hussin Joel-rakkaaksi.
”Nam”, missä tahansa. Kauniita naisia, nam! Ihanaa pastaa, nam. Aiku nam.
Some räjähti ja vaikka ja mitä.
Naapuri sanoo mule jatkuvasti että haistaPPa paska!" ja nauraa.
Aina sitä samaa. Miksi ne tupla-P:t? Mikä sitä ääliötä vaivaa?
HaistaPPa itte!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salarakas.
Täytyy mainita myös suosikkini "huumetytär", vaikka olenkin nähnyt sen vain kerran.
Toi huumetytär on mun mielestä aika tyylikäs :-D
Itsellänihän on huumepinnit. (Sepustus tässä: Miesystävä väitti, että kämpästään löytyneet pinnit on mun, koska hänen huumeita käyttävä poikansa oli sitä mieltä, että ko. pinnit eivät olleet kenenkään naiskentelemansa nuoren naisen jäljiltä kämpässä. Kämppä on siis miehen ja poika bunkkaa siellä. Joten mies kiikutti huumepinnit mulle väittäen, että ne on mun, koska mulla on pitkä tukka ja koska huumepoika on sitä mieltä. Otin sitten nuo huumepinnit ja olen yrittänyt niitä käyttää, vaikkei ne pysy mun tukassa :-DD Jaksamista sille, jonka noi pinnit oikeasti on!)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salarakas.
Toi huumetytär on mun mielestä aika tyylikäs :-D
Itsellänihän on huumepinnit. (Sepustus tässä: Miesystävä väitti, että kämpästään löytyneet pinnit on mun, koska hänen huumeita käyttävä poikansa oli sitä mieltä, että ko. pinnit eivät olleet kenenkään naiskentelemansa nuoren naisen jäljiltä kämpässä. Kämppä on siis miehen ja poika bunkkaa siellä. Joten mies kiikutti huumepinnit mulle väittäen, että ne on mun, koska mulla on pitkä tukka ja koska huumepoika on sitä mieltä. Otin sitten nuo huumepinnit ja olen yrittänyt niitä käyttää, vaikkei ne pysy mun tukassa :-DD Jaksamista sille, jonka noi pinnit oikeasti on!)
No siinä on varsinainen huumepoika :D
Muistaakseni se oli Juicen huumetytär, ja minulle jäi epäselväksi onko se huumeita käyttävä tytär, vai kenties huumeita käyttäessä hankittu. Oletan että edellistä mutta onhan jälkimmäinenkin mahdollinen.
”Koska”
Ei voida mennä mummulaan koska korona, tänään ei voida lähteä koska vesisade jne jne.
Tekosyy.
"MIkä on tekosyysi [tehdä tai jättää tekemättä sitä sun tätä]".
Lähdetään ikään kuin hyökkäämään lukijaa vastaan ja ihmiset joutuvat perustelemaan omia valintojaan.
Myös nämä fitness-kulttuurin "ei tekosyitä" -hokijat. Jos nivelet eivät kestä juoksemista, se on tekosyy. Jos et halua lähteä jumppaamaan puistoon rankkasateessa, se on tekosyy. Kaikki sairaudet ja vammat ovat tekosyitä. Rasittavaa.
Kaikki mukanokkelat jutut, jotka on kuultu miljoona kertaa.
abouttirallaa, palttiarallaa
kello 21 reikäreikä/reikäleipä
säännöllisen epäsäännöllisesti
kone herjaa jotain
"koiruus" kun tarkoitetaan koiraa