Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jäätävä, muita jäätävän ärsyttäviä sanoja ja sanontoja, joita käytetään ihan liikaa joka paikassa?

Vierailija
13.04.2020 |

.

Kommentit (219)

Vierailija
201/219 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI OO TODELLISTA!

Vierailija
202/219 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Briiffata

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/219 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasittavaakin rasittavampaa on kuunnella ihmisten vittusuomea! Onneksi vähenemään päin, mutta herättää tunteita aina kun kuulee, tai lukee!

Vierailija
204/219 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hei! Ei sull ois lainata mulle vähän rahaa?" Aina joku Nipa pummaamassa. Milloin pitäisi lainata, milloin pitäisi ostaa, milloin pitäisi sitä, milloin tätä. Kas ku ei tarttis suihin ottaa ja peräreikää antaa, kun muija läks menee. Naapurit siinä sitten kahdestaan homistelee, kun toiselta muija läks menee. Naamat haikeena.

Vierailija
205/219 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurisyy.

Vierailija
206/219 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

rikastua satumaisesti

syöksyä

salaattipedillä

vetää itsensä piippuun

pirskottaa

Vierailija
207/219 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan

Vierailija
208/219 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieletön!

Vierailija
209/219 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärisyttävä. Sitä ei tosin näe missään. Parempi olla näkymättäkin.

Vierailija
210/219 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Hiljaisuus on myöntymisen merkki."

Ei aina ole. Joskus hiljaisuus johtuu siitä, että pitää kysymystä/väitettä niin älyttömänä, ettei se ole edes vastaamisen arvoinen.

Samaa mieltä. Jos en jaksa vastata niin ei se todellakaan tarkota että olisin suostunut.

Vierailija
211/219 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti. Kerran kuuntelin 2 tunnin bussimatkalla kahden neidon keskustelua väkisin ja joka toinen kommentti oli että oikeesti. En laskenut mutta luulen että 200 kertaa meni heittämällä rikki. Mutta olihan se tietty parempi kuin että v-ttu.

Vierailija
212/219 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti. Kerran kuuntelin 2 tunnin bussimatkalla kahden neidon keskustelua väkisin ja joka toinen kommentti oli että oikeesti. En laskenut mutta luulen että 200 kertaa meni heittämällä rikki. Mutta olihan se tietty parempi kuin että v-ttu.

Oliko se vielä sitä, että silmät meni aina suuriksi, kun sanoi oikeesti? 

Vierailija
213/219 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intersektionaalisuus.

Käytetään yleensä puhuttaessa jostain, mistä ei ymmärretä yhtään mitään muuta, kuin että se on kirjoittajan mielestä luultavasti jotain mitä sen pitäisi paheksua.

Varmaksi se ei tiedä, kun on vain kuunnellut mitä isot pojat puhuu.

Vierailija
214/219 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, en katsonut. Mutta jos toinen kertoi vaikka löytäneensä edukkaan käsilaukun niin toisen kommentti oli aina että oikeesti ja päinvastoin;) Muutama vuosi aikaa, mitähän se nuoriso nykysin sanoo?

Vierailija
215/219 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, en katsonut. Mutta jos toinen kertoi vaikka löytäneensä edukkaan käsilaukun niin toisen kommentti oli aina että oikeesti ja päinvastoin;) Muutama vuosi aikaa, mitähän se nuoriso nykysin sanoo?

Olen joskus seurannut kahden nuoren naisen keskustelua. Toinen kertoi stooria ja toinen vieressä kuunteli suu auki ja sanoi kaikkeen aina "Siis oikeesti?" ja aina sen sanoessa silmät menivät suuriksi sekunnin parin ajaksi. Ensin mua hieman huvitti, mutta pian alkoi ärsyttää. Siis kun ihan arkisista jutuista toinen puhui, niin toinen siinä vieressä hämmästeli kauheasti ja yritti sillä siis oikeesti hokemisella saada asiaan jotain sensaation tuntua. 

Vierailija
216/219 |
22.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoittaa sanan väärinkäyttö kuten "tunteiden sanoittaminen".

Sanoittaminen ja säveltäminen liittyvät ensisijaisesti musiikin tekemiseen eli laulun sanoihin ja sävellykseen.

Tosin säveltämisellä oli yliopisto-opiskelijoiden keskuudessa se sivumerkitys että jos ei ollut varma mitä joku tenttikysymys tarkoitti niin esseen joutui kirjoittamaan vähän kiertelemällä ja kaartelemalla eli säveltämään pitkän vastauksen.

Vierailija
217/219 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on nykyään isoa, iso ale osallistujia isosti yms.

Kaikki muut synonyymit hävinneet kielestä.

Raskautua yksi kammottavimmista sanoista nykyihmisten käytössä.

Liikenteessä ollaan, kun mennään Korkesaareen tai Lintsille.

Mihin vielä päädytäänköän, vai heräisikö joku korjaamaan yleistä kielenkäyttöä.

Vierailija
218/219 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huikeeta.

Sitren kun on aidosti huikeaa, ei sille enää ole sanaa.

Vierailija
219/219 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se yks kauppakeskus mainostaa aina tiettyyn aikaan vuodesta aleja miinusviiruksella. Mikä hiton miinusviirus? Joka paikassa lukee miinusviirus, silloin mua alkaa ottaa vähäsen pattiin.