Ostin tabletin alle viikko sitten. Paljastui aivan romuksi, onnistuuko kaupan peruminen vielä?
Tämä on liian hidas ja kosketusnäyttö vastaa kehnosti. Ei tällä nettiä selata. Mitä on tehtävissä kun kone on otettu jo käyttöön?
Kommentit (16)
Mistä ostit? Osassa liikkeitä on ehjän tuotteen vaihto- ja palautusoikeus, joten otapa selvää liikkeestä, josta ostit. Asia selviää yleensä nettisivuilta.
Esimerkiksi Gigantilla on yleensä voimassa jopa 50 päivån vaihto- ja palautusoikeus, paitsi ei nyt.
https://www.gigantti.fi/cms/palautusoikeus/nain-gigantin-palautusoikeus…
Verkkokauppa.com:lla taas on 32 päivän palautusoikeus, ja näkyisi olevan voimassakin.
https://asiakaspalvelu.verkkokauppa.com/hc/fi/articles/360011396994-Pal…
Mitään yleistä palautusoikeutta EI ole, koska toimivan ja ehjän tuotteen palautusoikeus on kaupan oma ylimääräinen palvelu ja asiakkaalle myöntämä etu. Rikkinäisenä ja viallisena myydyn tuotteen saa aina vaihtaa uuteen tai korjattuun, mutta sinun ostamasi tuotehan vain on ominaisuuksiltaan epämieluisa.
Sitten vaan tyhjäät tabletilta muistin ja poistat apsit ja pakkaat alkuperäispakkaukseen, joka sinulta toivon mukaan vielä löytyy ja otat kuitin mukaan ja käyt palauttamassa ostoksesi. Osassa liikkeistä urputetaan kyllä, kun tuote on otettu jo käyttöön, mutta ole lujana. Miten ihmeessä voisit todeta tuotteen epäkelvoksi, muuta kuin ottamalla sen käyttöön?
Hitaus voi johtua ihan sun nettiliitymästäsikin. Varsinkin nyt pääsiäisenä netti tuppaa hidastelemaan, mutta koronaetätyö vaikuttaa arkenakin kyllä...
Asuksen uusi tabletti, mallilla ei ole väliä, vaan olen kiinnostunut mikä on kuluttajan oikeus näissä tapauksissa.
- AP
Hah hah. Paskan myivät ja toinen osti.
Asuksella on toki monia malleja, muttei niiden tablettien nyt mitään sysip.skoja pitäisi olla. Tarkista nyt, että sun nettiyhteys on riittävä, ennemmin veikkaan syypääksi sitä.
Mutta jos se netti toimii muilla vimpaimillasi moitteetta, niin sitten koetat tosiaan tuota vaihto- ja palautusoikeutta.
4
Oletko ottanut näytön suojakalvon pois?
Minulla on muutaman vuoden ikäinen Huawei T3 10", ja aivan hyvin selailee nettiä. Vaikea uskoa, että nyt uutena myynnissä oleva Asus olisi ainakaan hitaampi. Kosketusnäytön toiminnasta en sano mitään.
Olisiko ap:llä jokin erityisesti tehoa vaativa käyttötarkoitus ja luuli pärjäävänsä peruspädillä.
No ei se nyt ihan niinkään mene, että jos ostaa halvan pitäisi muka hyväksyä se, että se ei toimi! Jos se on kelvoton siihen mihin se on tarkoitettu, se on kelvoton.
Ostin kerran - en enää muista tarkkaa summaa - noin eurolla pussillisen (50 kpl) tuikkukynttilöitä. Niiden sydänlanka oli niin ohut, että ne eivät suostuneet palamaan. Palautin halvasta hinnasta huolimatta. Pitäähän kynttilöiden palaa vaikka kuinka halpoja olisivat!
Vierailija kirjoitti:
Asuksen uusi tabletti, mallilla ei ole väliä, vaan olen kiinnostunut mikä on kuluttajan oikeus näissä tapauksissa.
- AP
Ei ole mitään erityistä oikeutta jos tuote ei vain ole mieluisa. Eri asia tietysti jos on oikeasti rikki.
Olen itse ostanut myös asuksen tabletin joka oli aika köykäinen, toki hintakin oli vain muutaman satkun.
Nuorisolla täytyy olla todella paha olo, kun heidän tultava purkamaan ahdistustaan joka ketjuun.
Laissahan todetaan että tuotteen tulee toimia siinä käytössä johon se on tarkoitettu. Jos tabletilla ei onnistu nettiselaaminen niin tämä ehto ei kyllä täyty.
Kyseessä voi yhteysongelmien ohella olla esim. se että kyseinen tabletti on maanantaikappale.
Vierailija kirjoitti:
Laissahan todetaan että tuotteen tulee toimia siinä käytössä johon se on tarkoitettu. Jos tabletilla ei onnistu nettiselaaminen niin tämä ehto ei kyllä täyty.
Kyseessä voi yhteysongelmien ohella olla esim. se että kyseinen tabletti on maanantaikappale.
Ap ei sanonut, ettei netti toimi.
Itsellä halpa Asus (wifi ) ollut muutaman vuoden, toimii moitteetta. Epäilen että vika on nettiyhteydessä. Olethan ottanut mahdollisen suojakalvon pois? Tai sitten on käynyt pskatuuri ja sait maanantaikappaleen. Eikä niillä perusmalleilla mitään ihmeitä tehdä, selailuun ja pelaamiseen riittää kuitenkin paremmin kuin hyvin.
Ostitko Suomesta liikkeestä vai onko tilattu ulkomaiselta sivustolta? Kai ymmärrät ettei suomalainen jälleenmyyjä ole vastuussa muualta tilatusta tuotteesta. Muuten parhaiten selviää kysymällä liikkeestä suoraan, turha täällä on arvailla loppututulosta.
Ostitko netistä vai myymälästä? Jos tilasit netistä, niin sinulla on lain turvaama palautusoikeus, jos myymälästä niin laki ei velvoita myymälää hyväksymään palautusta, mutta se saattaa tehdä niin vapaaehtoisesti.
Ai hitsi, että tämä kuusi vuotta vanha Ipad on edelleen kelpo peli!
Eli ostit halvimman minkä sait ja nyt itket kun se toimii kuten halvin kiinalasiromu toimii eli ei ollenkaan tai parhaassakin tapauksessa huonosti,
Kerro nyt vielä että tilasit jostain aliexpr. tai vastaavasta.
Laita malli ja merkki ja maksamasi hinta niin mietitään saitko sitä mitä tilasit,