Joskus tekisi huutaa ihmisille: "Ettekö tajua miten paljon olette saaneet!"
Nyt koronan myötä huomaa, miten vähän ihmiset sietävät epämukavuutta.
Olen itse köyhästä alkoholistiperheestä ja kaikki - siis kaikki - tässä elämässä on pitänyt itse ansaita ja tienata. Apua en ole kotoa saanut, eikä mikään ole tullut ilmaiseksi.
Olen hankkinut itselleni akateemisen ammatin ja alallani on paljon niitä hyvien perheiden kasvatteja, jotka eivät ole koskaan varmaan joutuneet kestämään puutetta mistään. Nyt nämä ihmiset ovat ihan ahdistuneita tämän koronan edessä, kun pitää viettää perheen kanssa aikaa neljän seinän sisällä, eikä pääse minnekään, esim lomalle ulkomaille.
Oikeasti. Nyt olisi hyvä aika miettiä, miten paljon on saanut. Voi vaikka verrata omaa elämää vaikka johonkin kehitysmaalaisen naisen eloon. Väitän, että lopulta on kuitenkin aika helppoa...
Missä on kiitollisuus?
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Aivan. Kaikkea on ja rahakin riittää, vaikka muuta yritetään väittää.
Halutaankin vielä enemmän.
Kaiken huippu oli mun tuttava, joka valitti koronan aiheuttamaa työttömyyttään ja talouden kurjistumista instassa... Ja tiedän, että tällä ihmisellä on jo pelkästään perintöä sen verran, että niillä elää varmasti seuravaat vuodet ihan mukavasti.
On hätää ja sitten sitä oikeaa hätää.
Minua vituttaa eniten ne hyvässä ja rakastavassa perheessä kasvaneet ja joilla on aina muutenkin mennyt hyvin, ja jotka ei yhtään jaksa muistaa hyvää onneaan ja narisee kaikista pikkuasioista koko ajan (ehkä eräs kolmistaan bloggaaja tulee mieleen tässä). Nauttikaa onnestanne älkääkä narisko turhista asioista!
No en lähtisi muita arvostelemaan. Emme tiedä mitä kenenkin kodissa tapahtuu. Kukaan ei esim. työpaikallani tiedä suhteeni ongelmista. Olen mm. itkenyt joskus matkalla töihin ja siellä esittänyt reipasta. Kaikki eivät vaan puhu ongelmistaan. Yksi työkaverini kertoo aina avoimesti ongelmistaan ja pitää meitä muita vähän turhasta valittajina. Mitä hänkään meidän muiden elämästä tietää?
Vierailija kirjoitti:
No en lähtisi muita arvostelemaan. Emme tiedä mitä kenenkin kodissa tapahtuu. Kukaan ei esim. työpaikallani tiedä suhteeni ongelmista. Olen mm. itkenyt joskus matkalla töihin ja siellä esittänyt reipasta. Kaikki eivät vaan puhu ongelmistaan. Yksi työkaverini kertoo aina avoimesti ongelmistaan ja pitää meitä muita vähän turhasta valittajina. Mitä hänkään meidän muiden elämästä tietää?
Miksi et ota eroa? Olet aikuinen ja sinulla on mahdollisuus vaikuttaa elämääsi.
Monella huono-osaisella lapsella ei ole mitään mahdollisuutta vaikuttaa yhtään mihinkään
Voisit luulla minuakin hyväosaiseksi, mutta en ole. Narisen pikkuasioista, mutta todelliset ongelmani ovat niin isoja, että en halua muiden tietävän niistä mitään.
.Eiköhän itsekukin osaa osoittaa kiitollisuutensa,ihan omalla tavallaan.Kehujako anelet,vai mikä on jutun ydin?Vertauskohteesi on epäoleellinen,Suomessa asuvalle.
b kirjoitti:
.Eiköhän itsekukin osaa osoittaa kiitollisuutensa,ihan omalla tavallaan.Kehujako anelet,vai mikä on jutun ydin?Vertauskohteesi on epäoleellinen,Suomessa asuvalle.
Jutun ydin on se, ettei ihmiset tajua miten paljon ovat saaneet.
En odota yhtään mitään. Välillä vaan nousee verenpaine kun katsoo ympärille.
Vierailija kirjoitti:
Voisit luulla minuakin hyväosaiseksi, mutta en ole. Narisen pikkuasioista, mutta todelliset ongelmani ovat niin isoja, että en halua muiden tietävän niistä mitään.
En ole ap mutta itse puhun siis heistä joilla omienkin sanojensa mukaan on aina ollut kaikkea jne ja silti tai juuri siksi kiittämättömyys paistaa heti kun joku pikkuasia ei mene juuri niin kuin on halunnut.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään ei riitä eikä mihinkään olla tyytyväisiä. Nyt kun olisi viimein aikaa viettää perhe-elämää, sekään ei ole yhtäkkiä hyvä. Ruoho on aina vihreämpää aidan toisella puolella - sinne jonnekin halutaan tilanteessa kuin tilanteessa.
Nykyajan ihminen on yksi suuri vitsaus.
Vierailija kirjoitti:
b kirjoitti:
Jutun ydin on se, ettei ihmiset tajua miten paljon ovat saaneet.
En odota yhtään mitään. Välillä vaan nousee verenpaine kun katsoo ympärille.
Mitäs olet ottanut roolin, jossa katsot oikeudeksesi arvostella muita paremmin tietämättä. Onhan se rankkaa ku joutuu muita haukkumaan ja katsomaan nenänvartta pitkin. Huonompia ihmisiä kuin sinä on maailma pullollaan. Kamala kohtalo sulla! Jaksut hei!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halutaankin vielä enemmän.Kaiken huippu oli mun tuttava, joka valitti koronan aiheuttamaa työttömyyttään ja talouden kurjistumista instassa... Ja tiedän, että tällä ihmisellä on jo pelkästään perintöä sen verran, että niillä elää varmasti seuravaat vuodet ihan mukavasti.
On hätää ja sitten sitä oikeaa hätää.
Kyllä vaan ja se oikea hätä on yleensä hiljaa. Kun ihminen jaksaa valittaa, kaikki on hyvin.
Ehkäpä viimein koronasta poikiva jälkipyykki, mikä on todennäköisesti tuloillaan, saa ihmiset havahtumaan hyväosaisuuteensa. Menetys kun kirpaisee aina tavalla tai toisella eikä tulevaisuuteen näe, mistä kukin joutunee luopumaan. Tulee hetki, jolloin on aika avata silmät ja nöyrtyä.
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä viimein koronasta poikiva jälkipyykki, mikä on todennäköisesti tuloillaan, saa ihmiset havahtumaan hyväosaisuuteensa. Menetys kun kirpaisee aina tavalla tai toisella eikä tulevaisuuteen näe, mistä kukin joutunee luopumaan. Tulee hetki, jolloin on aika avata silmät ja nöyrtyä.
tästä kun selvitään, sama meininki jatkuu
Halutaankin vielä enemmän.