Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
02.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain nukkua puoli kasiin, mutta seiskalta kävin kyllä kärpäslätkän haussa, kun mokomat rupes niin nukkumista haittaamaan. Ja kertaalleen pitää aina yöllä käydä veskissä.

T@hti

Vierailija
22/33 |
02.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auttaisi tietysti motkotta, mistäpä sitä tietää, millainen hätä taas on kyseessä, mutta jotenkin harmittaa, että miksi saman ihmisen pitää olla joka paikassa.

Anteeksi joutavat napinat.

Omanapainen T@hti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
02.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkotus ois porukalla lähteä ulos ja kuvailla videokameralla Nekun puistotouhuja. Laitoin kahvin tippumaan, josko miehen sais tuolta kohta ylös. Mä nukuin taas kasiin, mutta illalla valvoin liian kauan. Mies katto jalkapalloa ja jumahdin viereen juttelemaan. Ei ois pitänyt. Unet meni ohi ja vauva piti melskettä, varmaan puoli yhden tienoilla vasta nukahdin. Nea nukkui loistavasti. Pikkukakkonen taisi tosiaan olla syyllinen rauhattomiin öihin!

T@hti, voi harmi, että miehes joutui lähteä! Jaksamisia päivään!

T-P, toivottavasti tänään löytyy SE asunto! Mä oottelen jännittyneenä ens viikkoa, kun laitoin hakemuksen yhteen asuntoon, jossa oma minipiha ja sauna. Ja mikä ihaninta, ihan Jatun vieressä! :) Oon ollut aika ahdistunut nyt täällä Pasilassa, kun ei ketään tässä lähettyvillä ja tiedän, että liikkuminen hankaloituu, kun baby syntyy. Matkat täällä niin ärsyttäviä ja kulkuvälineiden vaihto, että eräänkin ystävän luo matkustan tunnin Itä-Helsinkiin kahdella eri bussilla..

Nyt miestä herättämään, et päästäis ulos..

Enkeli1 ja Nea+minivauva rv 19+6

Vierailija
24/33 |
02.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihania uutisia, tea,kerroit kesäkuun päätteeksi:D Onnea paljonpaljon!

Kirjoitin ainakin 3yritystä jo pe, mutta netti katkaisi aina kesken viestin, joten jäi¿ ja nyt kirjoitan turvallisesti wordillä.

Kiitos Ankkis, matkakuvauksesta. Mä tahdon kans legomaahan!

Juhlavaatteista: kannustan myös rentoahkoa linjaa ¿ kangashousut (niin, eiköhän ne yleensä ole, mutta viittaan kevyempään kuin pukuversioon) ja kauluspaidat. On kesä ja ovat lapsia. Toisaalta, mulla on kokemusta pojasta, joka on aina ollut ¿ välillä maanisuuteen asti ¿ tarkka mitä päälleen laittaa ja puku ei ole koskaan päälle eksynyt ehdotuksista huolimatta. Ymmärränkin tämän sillä ne ei taida olla päällä erityisen mukavia, verrattuna tavallisiin arkivaatteisiin. Joten linjani on: kunhan on siisti ja käyttäytyy, ei meitä kutsuta vaatteiden takia (toivon niin??).

Edelliseen liittyen: ennen tätä kuopusta olin ajatellut (aina välillä) toimineeni väärin tämän esikoisen vaateahdistuksen kanssa. siis että olen liikaa myötäillyt lasta enkä vaan pakottanut laittamaan päälleen mun mieleisiä vaatteita. mutta nyt näen hyvin selvästi, miten suuri vaikutus luonteella on ja miten kuitenkin oman lapsen tuntee itse ja kunhan on siisti (no joo, venyvä käsite¿) ja säänmukaisesti pukeutunut, niin olkoon. sehän niillä vaatteilla on, en minä!

Lahja: puuhapeteautot kuulostivat mainioilta. Dublot voisivat olla myös hyvä ¿ niistä on iloa moneksi vuodeksi ja myöhemmin voi rakentaa yhteen myös normaali-legojen kanssa. meillä isompikin vielä innostuu dublorakentamisesta ¿ ainakin silloin kun pienempikin haluaa:))

Eilen oltiin lintsillä. alkuun karseet jonot,mutta päätin olla hermostumatta ¿ heh, se onnistui (viime viikon olinkin aika karjuvainen). kaikki pääsimme riekkumaan, myös pikkuherra, jonka ehdoton suosikki oli rekkaralli (myös esikoisen! on aika rauhallinen noissa laitevalinnoissaan¿) minä pidän noista nopeista radoista, joissa ei tartte tehdä mitään eikä ihmisen päätä vatkata ylösalas. nyt muut nukkuvat.

Jatu, toivottavasti flunssa on kevyesti ohitse! Mullakin kurkku karheana. ja eilinen tuuli oli tosiaan aika kylmä. täällä on harvoin miellyttävän tasaisen kuumaa, toi merituuli pilaa hyvät helteet!

haluan kahvia. ai niin vielä, päiväkotitaipaleen aloittaminen on vanhemmille (tai ainakin äidille) huomattavasti tunnepitoisempi asia kuin lapselle, näin itselleni vakuutan. tämähän pätee myös koulun aloittamiseen, jota poden olan takaa syksyllä, nyt vielä kevyesti:

simam

Vierailija
25/33 |
02.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antsa nukkui täydet 12h. Illalla nukahti hiukan ennen kahdeksaa ja aamulla heräsi tasan 8.00. Laiska äiti otti vielä kainaloon kömyämään ja isi sitten nousi puoli yhdeksältä ylös. Sanoin, jotta herätä kohta, mutta antoikin -pihkura- nukkua minun yhteentoista asti. Hohhoijaa.. *venyttelee makeasti* Nyt ovat pojat (lue: mies ja poika) nukkumassa päiväunia vierekkäin.

Meillä Antsan suosikkeja ovat tällä hetkellä autot kaikissa muodoissaan. En muista, että esikoinen olisi tässä iässä surrutellut autoilla ympäri lattiaa, mutta Antsa pyörii kyllä auto kädessä koko ajan. Simamin mainitsemat duplot olisivat minusta hyvä lahja. Säilyvät ikuisesti ja niistä on iloa pitkään.

Mukava päivä tuntuu teillä , Tuttis, olleen eilen :) Luin juuri Lapin Kansasta eilisiestä tapahtumasta ja ainakin lehden mukaan näyttää lupaavalta, josko junayhteys sittenkin säilytettäisiin :)

Mukavaa lauantaita kaikille!

Saamuska

Vierailija
26/33 |
02.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinkun Hilma tähän sanois :)

Just heräsin pikkutorkuilta.On niiiiin kuuma.30 näyttää ulkona oleva..

Pitää lähteä rannalle kunha tyttö herää.

Oltiin eilen muumimaailmassa oli kyllä kiva reissu.

Oltas jääty yöks mut kaik Turun hotlat täynnä kuten arvata saattaa.

No ensi kerralla si.Hilma oli ihan wiiliksissä muumeista,Nipsun kans halas pari minuuttia varmaan putkeen ja oli ihan haltioissaan.

:)

Jees mut kunhan kävin kääntymässä

Voikaa hyvin,muistakaa juoda!!!!!!!!!

R

Vierailija
27/33 |
02.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tultiin kotiin, oltiin koko perheen voimin katselemassa Helsingin ihmeitä. Mukaan tarttui nyt sitten kuitenkin tumma puku Milolle :-) ajateltiin, että se käy sitten talvellakin jos jotain on. Ja takinhan voi tosiaan riisua (tai jättää laittamatta) jos oikein kuuma on ja olla vain housuilla ja paidalla. Milo sai myös sortsit ja pari paitaa, Kare sai myös paitoja ja kaikki kolme lasta sai uudet kesähatut. Lilli sai lisäksi oikein hienon valkoisen juhlahatun.

2-vuotiaalle pojalle lahjaksi: Autot ja duplot nyt minusta ovat ihan varmoja nakkeja. Mites, onko lapsi sukulainen tai muuten läheinen, niin että tuletteko jatkossakin käymään hänen juhlissaan? Sitten voisi alkaa keräilemään jotain isompaa, kuten vaikka Brion puista junarataa. Hirmu kalliita, mutta jos ostaa vähän kerrallaan niin pääsee alkuun ja sitten siihen voi ostaa lisää osia loputtomiin. Lahjahuolet ohi seuraavaksi kymmeneksi vuodeksi :-)

SilliGee: Abban sillit on yleensä hyviä. Sinappi-, sipuli- ja valkosipulisillit ehkä suosikkeja, muutkin menee. Ja jos vielä kyytipojaksi saa snapsia kunnon laulun kera niin ai ai...

UnelmapäiväGee: Perheen kanssa yhdessäoloa. Vaikka pyöräretki rannalle eväitten kanssa, pojat ui, Lilli polskii rantavedessä, minä ja mies katsellaan. Koskahan tuon voisi toteuttaa?

Olikos meillä muita Geitä voimassa?

Mukavaa iltaa kaikille!

T. Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥

Vierailija
28/33 |
02.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahoista. Olenkohan jo pudonnut kärryiltä:) Minä mietin sitä tomi traktoria meidän pienelle tytölle 2v-lahjaksi, kun tykkäsi jussina niin kovasti siitä. Legot ei myöskään huono vaihtoehto. Mutta muille ei siis ole ollut tarvetta hankkia lahjoja:)

Mutta jos jollain ois ideoita miehelle matkalle mukaan synttärilahaksi. Mies kun sattuu täyttämään Turkissa vuosia.

Nyt mentävä...

T: Ynis

Vierailija
29/33 |
02.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä sairastuvasta!

Täällä poika ja mies kipeenä. Pojalle nousi eilen illlla kuume 39 astetta, koko pvän oli hyväkuntoinen, oltiin sukulaisten mökillä yksi pvä ja kun lähdettiin kotiin 18 nukahti väkisin autoon. Iötapuurolla huutoa ja annoin panadolia.

No tänään ollut 38.2 ja kokoajan nousuut, nyt illalla oli 39,2. on kyllä jaksanut leikki ja touhuta. mutta kipeä pikkuinen on, tekee pahaa. onneksi söi iltapalan hyvin, koska koko pvänä ei juuri syönyt, olen antanut mehuja jotta jotain joisi.

no mies alkoi tänä aamuna oksentamaan ja ripuloimaan ja koko pvän sitä tehnyt, ihan heikko olo , painoa tippunut jo 2,5 kg vaikka juonut.

nyt toivon että itse säässtyn.

olen ihan väsy, kun olen hoitanut kaksi sairasta tänään ja mikäköhän yö tulossa.... unohdin tänään jopa kaupam kassalle puhdistuaineeni ja pojan saippuan, piti sit palata prismaan ja matkaa " vaan" 15 kilsaa...

me oltiin jussin aikaan viikko mökillä, k' ytiin myös muumimaailmassa ja poika tykkäs hirveesti, ennen muumimaailmaa ei tykännyt yhtäään muumeista nyt katsoo muumiviedota innoissaan. anoppi osti pojalle mörö-pehmolelun ja se on ihan pop, aina unila mukana:)

Mun äiti tulee meille ti , jos ei kipeitä ja vikon päästä lähetään taas viikox mökille, siinä samalla käydään juhlistamassa hääpvää nanntalin kylpylässä yx yö ihan kaksi, sitä odottellessa.

mökilä on kivaa kun mummi hoitaa poikaa, me oltiinkin jussin aikaan neljä yötä miehen kanssa kaksin rantamökissä ja heräsin joka aamu puol kympin aikaan, pientä luksusta eikä yhtään yöherätystä. tuli siinä vietettyä mukavaa laatuaikaa kaikinpuolin :)

eipä tänne muuta, pitää kait mennä ajoissa nukkuun.

ja mitään galluppeja en tietty muista, niin pitkä nettitauko....

Vierailija
30/33 |
02.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manteli, kiva kun piipahdit! Toivottavasti taudit helpottaa nopeasti! *hali*

Tänään oli sellainen aamu josta Jatun kanssa puhuttiin perjantaina. Klo oli yli 11, kun päästiin ulos lasten kanssa. Melkeen heti sitten itse palasin kotiin tekemään ruokaa. Mutta nyt täytyy sanoa, että tuli se aamun vätystelykin ihan tarpeeseen. Lapset vaan alkoi olla aika villeinä ja mieskin taisi tajuta, että on helpompaa lähteä heti aamulla ulos:)

Iltapäivällä lähdettiin kyläilemään ja oltiin iltaan saakka. Oli kiva nähdä kavereita, vaikka tytöt roikkui aika paljon mun kimpussa.

Kääk, lapseet kukkuu hereillä. Olivatkin puoli tuntia normaalia myöhemmin sängyissään, mutta oletin olevan väsyneitä ja nukahtavan helposti. Saa nähdä millainen aamu tulee. Huomenna täytyy käydä ottamassa hepatiittirokotukset ja lounaan jälkeen lähdetään mökille. Eli jos ei kuulu, niin siellä ollaan muutama päivä.

Ainakin Piletin loma alkoi, hyvää lomaa!

Vierailija
31/33 |
02.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on viikonloppu taas vierähtänyt. Ja mitään järkevää ei ole saatu aikaiseksi. Ei edes käyty katsomassa asuntoja yhtä lukuunottamatta. Oli jonkin verran riitaa...

Ankkis, veljen pojalle (siis Onnin serkulle) se lahja tulee, joten ainakin jossain muodossa ollaan aina yhteydessä. Jotain Brion junaratajuttuja niillä näytti jo olevankin. Niiden koko koti on niin hirveässä siivossa aina ja lelutkin siis missä sattuu, ettei koskaan voi olla varma, mitä niillä jo on. Mutta nuo dublot sai mut aika vakuuttuneeksi. Äiti osti jo työkaluja eilen ja antavat sitten rahaa. Kiitos vinkeistä kaikille! Saatanpa etsiä huomenna, jos vaan ehdin kauppoihin, niitä Tomi Traktori juttuja tai jotain muuta vastaavaa. Siksikin on niin vaikea ostaa, kun on ihan erilainen kuin Onni; siis kiinnostunut niin eri asioista. Mutta niinhän ne lapset yleensä on:)

Mantelin juhannus kuulosti ihan luksukselta!!! Oma rauha miehen kanssa! Toivottavasti tauti menee pian ohi teillä.

Silligeehen en ole minäkään vastannut vielä. En syö silliä koskaan muulloin kuin jouluna. Se on äidin tekemää lasimestarin silliä. Mun mielestä silli kuuluu vain jouluun. Olen outo, myönnän.

Ihanaa, meillä on tässä kuussa naapurissa puutarhajuhlat. Tyttö täyttää 10 ja isänsä 50. Ajattelin laittaa viime kesänä miehen veljen häihin ostamani (omasta mielestäni) hienon mekon. Olkaimeton semmonen ihana. Ajattelin, ettei koskaan varmaan tule toista tilaisuutta käyttää sitä mutta tulipahan. No, ei se nyt niin hieno ole, etteikö sitä vois pitää pienemmissäkin juhlissa.

Käytiin tänään kylpylässä. Jep jep. Ei meikäläisen ole meneminen jos Onni on mukana. Stressaan ihan hulluna, ettei se huku sinne. En siis nauttinut ollenkaan. Onneksi Onni nautti täysin rinnoin!

Heh, Yniksen miehen lahjajuttuun en osaa sanoa mitään. Olettekin varmaan jo huomannu, että oon ihan onneton lahja-asioissa. Olipa sitten lahjan saaja oma mies tai kuka vaan:)

Nytpä pitänee valmistautua nukkumaan. On ollut ihan tajuton väsy tänään. Mutta lenkillä sentäs sain käytyä päivällä.

T-P

Vierailija
32/33 |
02.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

T-P oli siis kysellyt lahjaideoita:)

Tuntuu muuten siltä, että pojalle ois helpompi alkaa kerätä jotain, esim. Brion junarataa tms. Tytöille taas joutuu joka kerta miettimään erikseen lahjan. Meillä on 2 kummityttöä ja 1 kummipoika. Ikähaarukka vajaa 2v-vajaa 3v. Ehkä tytöillekin joskus barbit tms. on hyvä keräilykohde sitten myöhemmin.

Meidän pieni tyttö on aivan hullaantunut mopoihin! Kyläpaikan oven edessä oli mopo ja eteisessä kypärä ja niitä sitten piti ihmetellä puoli iltaa. Mopo oli kuitenkin sen verran pelottavakin, ettei uskaltanut istua kyytiin:)

Nyt on sellainen olo, että vois vaikka mennä nukkumaan. Huomenna on kuitenkin taas kiire, vaikkei pitäis...

Vierailija
33/33 |
02.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hössö päivä takana. Poikanen oli kutsuttu synttäreille ja tapamme mukaan valmistelimme lähtöä aivan liian myöhään. Varmaan synnytyshormooneista johtuvaa, mutta minä olen kireä kuin viulunkieli. Piti pyytää mies auttamaan nukutuksessa, kun tuli sen verran tiukkaa tekstiä jopa Kukkaselle. Äh, miksen pyytänyt aikaisemmin, ei tarttis lapsille huutaa.

Aamulla herätys neljältä vessaan eikä ylläri ylläri uni enää tullut. Supistuksia tuli siinä levossa, mutta touhutessa ei tule ollenkaan. Vauva on niin alhaalla. että autoakin on aika vaikea ajaa, maha on tiellä. Ei oikein tiedä mitä toivoisi, sitä, että syntyisi vai että ei. Kumpikaan ei ole helppoa.

Vissiin parasta mennä nukkumaan on sen verran tympeä olo.

Kukkuu