Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
01.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti aamuun kysymys äidinmaidosta ja algeeriasta;

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7693992&p=1&tmode=1&smode…

Vierailija
2/33 |
01.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoista huomenta kaikille :) Toivottavasti olette joko nukkumassa tai nauttimassa ihanasta kesäaamusta ulkona. Itekin taas ajattelin, että tänään en kyllä tee mitään kummempaa, olen vain ja nautin. No, sitten kuulin, että nyt on kovat uv-varoitukset. Eli täytyykin sitten vahtia, ettei lapset polta itteään. Mulla ei oo niin vaaraa, kun en kuitenkaan kovin paljoa pysty auringossa olemaan. Onneksi veranta on varjon puolella ja osittain katettu.

Tänä aamuna Pekalla oli yövaipassakin pissiä, mutta sillä kuitenki aloitettin taas, että poika ite pyysi pissalle :" Äiti! Ty, tä (ja osoittaa pippeliä). Näin meillä kommunikoidaan. Lisäksi sanavarastoon kuuluu esim. ops ja uppista. Ja pa = pallo. Mutta Tean Vennan ja monen muun jutuista tulee kyllä neiti keskimmäinen mieleen. Hänen juttujaan oli kyllä uskomatonta aikanaan kuunnella ja kyllä hänellä vieläkin juttua piisaa ja sanavarasto on laaja. Monesti hän tietää melkein enemmän kuin isoveljensä. No, ymmärrys ei toki oo samalla tasolla.

Oma napa on varsin kaukana selkärangasta ja pullottaa vaatteidenkin läpi. Sen sijaan takaa päin ei taida paljon navasta eikä massusta olla tietoa. No, kyllä peppuakin on, mutta silti. N. 11kg on tullu painoa. Nyt kun vain saisi ittensä pidettyä kurissa. Ihan vauvan koon takia.

Annanpa tilaa muillekin, kun ei kerran asiaa oo. Jään odottelemaan kuulumsia.

T@hti rv 38

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
01.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvatenkaan mulla ei oo vastausta sulle. Sen sijaan itekin oon neiti keskimmäistä nyt seuraillau kun hänellä on koko ajan " jalat ruvella" . Mutta toisaalta neiti opettelee pyörällä ajoa, tekee ja touhuaa eli en oikein aina pysy kärryillä, mikä on ihottumaa, mitkä raapoksia. Luulis tietysti, että ne erottais, mutta ei se oo niin helppoa. Muuten iho on kuitenki varsin hyvä, niin en oo saanu varattua lääkäriaikaa.

T@hti

Vierailija
4/33 |
01.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

T@hti, ihana tuo masukuvauksesi! :-) Oletpas ollut maltillinen odottoja tuon painon nostamisen suhteen. Hatunnosto! Itselläni on sama määrä kiloja Rosasta jääneenä. :-/

Täällä Sinillä on melkoisesti " kesäihottomaa" polvissa. tuntuu että neiti on vähän väliä polvillaan pihalla. Luulin että hän oppi jo kävelemään.. ;-)

Vierailija
5/33 |
01.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ihme ja kumma eka ulkona kaatumisesta johtuva naarmu tuli tällä viikolla. Kauhea vauhti on aina päällä ja kaatumisia riittää, mutta nyt t-paidassa ekaa kertaa kyynerpää naarmuuntui. On ollut mielessä, että laastareita ja desinfiointipyyhkeitä vois olla laukussa mukana, jos joskus vaikka kunnolla aukeaa polvi tms. Täytyis tsempata ja laittaa niitä laukkuun.

Nyt en saa kirjoitella enempää. Pieni vaippapylly könyää vieressä:)

T: Ynis

Vierailija
6/33 |
01.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen alko nenä vuotaa kaupungilla.luulin et on allergiaa mut taitaa olla flunssaa..pää ihan tönkkö!!

Ankkista mietin nukkumaa mennessä...Jos toiselle pojalle puku on ni tuntus järkevältä ostaa vain toiselle uusi,mutta tosiaan elokuussa voi olla vielä melkosen lämmin..Minä en etiketeistä tiedä ja lasten kanssa tulee ajateltua rahaa ja rentoa pukeutumista,joten toimisko ne puvun housut mutta sitten vaan kauluspaidat,vaikka lyhythihaset??

Itse yleenä ostan jotain " rentoaparempaa" mitä voi sitten ehkä käyttää muutenki mut häissä ei ole oltu ja sinne kyl tarvis oikeesti parempaa....

RAnnalle lähössä,mut piti vaan tulla yölliset aivoitukset kertomaan...Siis vika ajatus valveilla,mitä Ankkiksen pojille päälle ;-))

Nyt olen laittanu hoitolaukkuun septidinin ja laastarit..typy ollu monte kertaa naarmuilla..

Ja Lila:Voi en tiedä...

Aurinkoista päivää

jatu

Vierailija
7/33 |
01.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä varmaan ostaisin tumman puvun, niin on sitten taas pitemmäksi aikaa kunnon juhlavaatteet. Mutta kyllä muukin käy eikä edes tarvi välttämättä olla molemmilla samanlaiset.

Me oltiin kesäkuussa häissä ja oli tosi kuuma päivä. Ehdottelin välillä esikoiselle, että voi ottaa puvun takin pois, jos on kovin kuuma, mutta poika tahtoi pitää sen päällään. Eli miehellä oli harmaa puku, esikoisella musta puku, neidillä vihreä hame ja valkoinen paita, Pekalla tummansiniset housut ja valk. paita sekä henkselit ja kravatti. T-sin college-jakku jäi kuumuuden takia laittamatta. Liivi ois toki ollu siinä mielessä parempi. Itellä mulla oli " kirjava" äitiysmekko. Mutta mun mielestä on tärkeintä, että oltiin siististi puettuja kuitenkin. Ei joka juhlaan voi hankkia uutta ja kaikille samantyylistä. Juhlissa myös huomatttiin, että esikoinen oli jo kasvanu sen verran, että puvun hihat ois saanu päästää (ei tullu kokeiltua ennen). Eli talvella ostettiin vähän reilu, ja harsin vain hioja ja lahkeita lyhemmiksi.

Mutta just tuo puvunhousut tai muut suorat housut ja esim lyhythiainen kauluspaita kyllä ihan hyvin käy. Täällä päin ainakin aikuistenkin pukeutuminen on varsin vaihtelevaa ja varsinkin nuorison.

T@hti

Vierailija
8/33 |
01.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen huomannut tän vuoden hääjuhlista, että nykyään ihmisillä saattaa olla tosi viimeisen päälle vaatteet päällään. Ihan iltapukutyyppisiä pukuja ja hiukset kampaajalla laitettu yms. Riippuu tietty tosi paljon millaisista ihmisistä on kyse. Kyllä niitä verkkarivillejäkin näkee:)

Mutta mun mielestä tummat housut ja kauluspaidat (lyhythihaisetkin käy) on jo tosi siisti asu lapsille. Kauluspaidatkin voi olla jotain muita kuin valkoisia, niin ovat vähän ilmeikkäämpiä. Puvun takit voi ottaa mukaan lämmikkeeksi, jos onkin viileä sää.

T: Ynis jota kaivataan seuraksi...

Vierailija
9/33 |
01.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraat tulevat kohta, kaikki on valmiina, Lilli nukkuu joten minulla on hetki aikaa...

Kiitos ystävät häävaatepohdinnoista! Oikein hymyilytti ajatus Jatusta pyörimässä yöllä sängyssä ja miettimässä meidän poikien juhlavaatetusta :-) Kyllä syysmammat on sitten ihanan toisiinsa sitoutunutta porukkaa!

Niin, nuo poikien puvuthan ostettiin tosiaan miehen veljen häihin jotka oli helmikuussa -04. Häitten jatkoilla kerrottiin sitten miehen vanhemmille tulossa olevasta Lillistä♥

Silloin anoppi osti tummat puvut, ja kyllähän ne talvihäihin olikin ihan kivat, samana talvena oli vielä toisetkin häät... Mutta kesähäihin ne ovat minustakin vähän turhan, sanoisinko, jäykät. Täytyy katsella josko Milolle löytyisi kohtuuhinnalla pukua, sitten sen voisi ostaa ja katsoa sitten sään mukaan että laitetaanko koko puku vai vain housut ja kauluspaita. Vaaleansiniset kauluspaidat pojilla onkin valmiina.

Kiitos myös lettuohjeista, löysin sen vanhan keskustelun haulla. Mies unohti kuitenkin ostaa vissyä joten kokeilen tuota hiivaohjetta. Toivottavasti tulee syötäviä.

Lila, ikävä kyllä en osaa auttaa.

Lilli murunen oppi eilen tekemään kuperkeikan sohvalla! On ennenkin tehnyt vahingossa kuperkeikkoja, mutta nyt teki oikein monta ja oikein suunnitellusti. Ja joka kuperkeikan jälkeen antoi itselleen raikuvat aploodit :-). Motti taisi myös osata kuperkeikan, muistanko oikein? Tule Aavis pian takaisin linjoille!

Lempooooo, huhuuuuu!

Hilunki, taidat olla muuton pyörteissä? Mitkä on fiilikset? Kuulumisia kaipailen...

Oi, nyt vieraat tulee, täytyy mennä.

Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥

Vierailija
10/33 |
01.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä tiedossa vuoden sisään mitään muita muodollisia juhlia? Mietin, että jos nää häät on ainoat, niin tumma puku voi siinä mielessä olla vähän huono hankinta. Muuten mun mielestä ihan hyvä, kun siitä voi tosiaan käyttää pelkkiä housujakin. Onko pojilla kravatit? *miettii juhla-asuisia pikkukomistuksia* :)

Minä olen muuten viime aikoina laiskasti raaskinut ostaa tytöille oikeita juhlavaatteita. Pienen ristiäisiin hankin esikoiselle kunnon juhlamekon ja sillä oli muutamat muutkin juhlat. Oli hyvä hankinta! Sen jälkeen en ole oikein raaskinut ostaa uutta juhlavaa mekkoa, vaan synttärit ja muut juhlat on vietetty vähän tavallisemmissa mekoissa. Nyt keväällä Lontoosta ostin molemmille vähän hienommat mekot ja esikoiselle vielä hameen ja t-paidan, kun alkoi häiritä toi juhla-asuttomuus. Tulis vaan niitä juhlia joissa käyttää niitä:)

Vierailija
11/33 |
01.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ompas ollut ihana päivä, lämmintä ja mukvaa yhdessä pienten lomalaisten kanssa, mamma raataa vielä viikon, mies kaksi.

Täällä oli tänään kaikenlaista tapahtumaa, junaaihe käy kuumana, uhkaavathan lopettaa junan kulkemisen tännepäin. Ois tosi iso isku elinkeinolle ja matkailulle. Tänään siis kävimme vanhalla kunnon Lättähatulla eli kiskobussilla puksuttelemassa vajaan tunnin, käytiin vanhalla asemalla ja lapset sai karkkia ja haitari soi. Sitten menimme papatuspäiville, jossa oli paljon vanhoja koneita, eläimiä,uittomeininkiä, rukaa, juomaa, kelkkamuseo, kaikkea mahdollista ja Nyttysen suosikkina oli mönkijät. Veturiukkelit oli eka kertaa junan kyytissä ja olivathan ne onnessaan. Oli aika nostalgista olla vanhassa junassa kyydissä, kyllä sillä voisi naapurikylään puksutella vaikka tapahtumiin. Ei tarviisi autolla ajaa. Syötiin makkaraa ja jädeä, nam. Sitten vielä mummi tuli ja grillaattiin. On muuten ylihyvää kun grillaa tai paistaa pannulla joku herkkusieniä missä täytteenä sinihomejuustoa ja kietaisee pekonin ympärille! Tänään ei noita ollut vaan sovelsimme ja laitoimme vuohenjuuston ympärille pekonisiivuja. Nam ja nam. Tosi kevyttä taas tää linja :) Kasleripihvitkin oli hyviöä vaikka niissä saakin välillä nieleskellä niitä inhottavia juttuja ;)

Täälleesti täälä. Ensi viikko on kiirettä töissä, vkonloppukin menee varmaan töissä jotta sitten pääsen lomallekin. MUtta käyn sentään lukemassa kuulumisia ja posin aina luen ainakin. Huolena onkin tietyt ihmiset, mitähän heille kuuluu? Sanokaas vaikka böö, jos ei muuta...

Tuttis

Vierailija
12/33 |
01.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollu oikein rantakeli tänää,tuuli niiiiiin et oli järkyn kylmä!!!Vesiki jäätävää...Lapset meni vetee,mut aikapian olivat jääkalikoita ja ei siellä lämmenny,piti lähtee pois.Olin kuvitellu et typy ois HETKEN leikkiny hiekkaleluil mut ei,säntäili vaa sinnetänne-tuskin ihan heti rantsuillaa uuestaa!!JA tiiän et rannalle voin lähtee vaa miehen kans koska molemmat lapset tarvii oman valvojan..Poika osaa uida sen 2metrii mut on niin arvaamaton vedessä kun ei ymmärrä niitä omia rajojaan!

Kotimatkalla nähtii iso koira..typy sano et hevonen.Koiran omistaja purskahti heti nauruun =) Ilmeisesti täytyy tehdä retki johonki kotieläintilalle!

Nyt imuroimaa..poika naapuris ja isi+typy pihalla!!harvinaista meillä!

jatu

Vierailija
13/33 |
01.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ayapin ja perheen tapasimme Antsan kanssa aamupäivällä. Terveisiä heiltä, hyvin on matka mennyt ja tänään jo jatkoivat reissua :)

Muutenkin vietimme Antsan kanssa päivän lennossa ja illallakin meillä oli yksi äiti kylässä. Päiväunille ei poika malttanut nukahtaa -ei millään. Yritin ensin autoa, sitten vaunuja, sitten omaa sänkyä - vesiperät! Poika vain jaksoi hyöriä iloisena ja olikin sitten hereillä kahdeksaan asti illalla (heräsi aamulla klo 9.00). Silloin nukahtikin sitten tyytyväisenä omaan sänkyynsä pupu kainalossaan.

Mukavaa viikonloppua sisters!

SaaMa♥

Vierailija
14/33 |
01.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ei ole juuri ehtinyt hengähtää. Aamulla olin puistossa Nekun kanssa, kotiin, Nekku nukkumaan, vaatteiden silitystä ja sitten serkkupojan synttäreille. Nea viihtyi hienosti, söi tuhottoman määrän lihapullia ja muutaman keksin, kävi potalla 2kertaa ja vaippa oli kuiva koko vierailun! Just kehuttiin, miten hienosti reissu meni. Ei ois pitäny liikaa hehkuttaa.. Kotona alkoikin sitten taas uhmatuuli...pissasi juuri riisutun juhlamekon päälle potan viereen, kun ei suostunut potalle (ennenkuulumatonta!!!) ja sitten yritti purra mua useamman kerran. Kyllä olin vihainen!! :-O

Eilen oli mukava vapaailta! Kiitos Jatu ja Ynis! :-) Ale-myynnit tosi surkeat kylläkin. Mut ja Jatun saattaa bongata pian ilmestyvästä Vartti-lehden gallupista, vink vink pääkaupunkiseutulaiset! :-D

Ankkis, mietin myös pukuasiaa ja oon samoilla linjoilla muiden kanssa, housut ja kauluspaita! :) Vai kuperkeikka! Voin kuvitella riemun uudesta taidosta!

Jatu, nauratti toi hevosjuttu! :D Mä just tänään miehelle sanoin, et ois kiva mennä jonnekin kotieläintilalle, ku Nekku niin innoissaan kaikista elukoista.

T@hti, tosi hienosti sujuu Pekan vaipaton elo! :)

Tuttis, kivalta kuulosti päivänne!

Nyt on aika väsy olo.. Tänään nukuin jopa kahdeksaan ja tuntui ihanalta! En muista, et milloin oisin niin kauan nukkunut! Huomenna mennään miehen ja Nean kanssa käymään kaupungilla, josko jotain kuitenkin löytyis Nekulle ja miehelle, t-paitoja tarttis molemmat! Kaveriporukassa ois raamis ja grillaamistakin illalla, mut niin myöhään, et ei nyt autottomina jakseta lähteä. Niin aikasin pitäis tulla takas ja busseja kulkee harvemmin, kun sunnuntai.

Mut nyt hiustenharjaamisoperaatio, joka iltainen rasittava tehtävä. Varsinkin tälläset tuuliset ilmat saa kamalaa tuhoa aikaan tässä letissä! Hyviä öitä!

Enkeli1 ja Nea+minivauva rv 19+5

Vierailija
15/33 |
01.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttiksen päivä kuulosti kyllä nostalgiselta. Liputan kyllä ehdottomasti junayhteyden ylläpitämistä. Miten ihmeessä ne päättäjät kuvittelevat korvaavan sen menetyksen, mikä paikallisille tulee kun juna ei tuokaan enää porukkaa?!? Ei luulis olevan kauhean iso rahareikä tuo junayhteys, muistaaksenihan sieltä Kemijärveltä lähtee yks juna illalla ja aamulla tulee etelästä yöjuna. Näin muistelisin. " Muutaman" kerran Rovaniemen juna-asemalla aikatauluja tuijotellut:)

Hellettä on taas piisannut. Ja tulista sanan vaihtoa miehen kansa:/ Eipä siitä sen enempää.

Nyt tulee tärkeä kysymys, johon toivon paljon vastauksia!!! Vaikka itse olen pian 2-v pojan äiti, en keksi millään veljen pojalle mitään lahjaa tiistain synttäreille!!! Auttakaa, mitä voi pojalle ostaa??? Tytölle olis helpompi.

Voi hitsi että harmittaa kun tuo Englanti hävisi tuon pelinsä Portugalia vastaan. Olisin niin toivonut Enkuille menestystä. Nyt toivon sitten Brassien voittoa.

Meillä on Onni nyt alkanut pihtaileen juomisen kanssa. Ihan vähän aikaa sitten joi ruuallakin monta kupillista maitoa. Nyt ei paljonkaan. Eikä ota vettä väliaikoina paljon kun tarjoan. No, vaipat on kuitenkin kastunu vielä, ettei sinänsä mitään hätää. Ihan siksi en viitsi mehua tarjota, että jois edes jotain, kun hätää ei vielä ole. Iltapuurolla joi kyllä sitten tänään kun oli saunonut papan kanssa.

Poukkoileepas tämä juttu. Pitänee alkaa katsoon tuota peliä. Huomenna olis monta asuntoa katsottavana. Ei olla pitkään aikaan käyty katsomassa, kun ei ole ollut tarjolla. Alkaa olla jo aika tuskaa tämä porukoilla asuminen... Jo parisuhteenkin kannalta.

Hyvät löördaagi illat kaikille!!!

T-P

Vierailija
16/33 |
01.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikein muistelit, tuo ainoakin yhteys meinataan sitten lopettaa. Tosi törkeetä. Kyllä vihaksi pistää, kun ei ne tajuu että busseilla ei voi korvata yhteyksiä, sillä nehän ei todellakaan kulje. Tulit lenskalla tai junalla roihin niin harvooin pääset eteenpäin ja jos pääsee, niin mikä aika siihen menee. Jos ajattelee jonnekin vielä kauemmas menevänsä, niin huh huh. Ja mahtuukos siihen linja-autoon sitten muka 50 hiihtolomalaisen matkatavarat???? Kerrankin jäin itsekin roihin jumiin, kun ei viikonloppuna kulkenutkaan se junabussiyhteys, mitä kuvittelin. Ihan kiva soittaa kotiin ja käskee miehen ajaa tuhatta ja sataa, että sitten ehti viel yöksi töihin. Taisi vielä myöhästyäkin puoli tuntia! On se vaan niin väärin kun täältä meinataan sammuttaa valot väkisinkin ja perusteet on ihan valetta. On meillä mahtavia naisyrittäjiä täällä, nehän ne tempaisi silloin kun " karvalakki" lähetystö marssi Hesaankin. Tänään oli kai taas aiheesta toreilla ja tutuilla, oikein tapahtumakin, mutta ei ehtinyt niitä kuunteleen ja kaikki uutiseetkin jäi katsomatta. Hokasiko joku olikos mitään uutisissa?

Tätä päivää varmaan muistellaan monet kerrat ja Haapmäen veturipuisto taitaa olla lomakohteemme, isompi katsoi esittelyvideon varmaan 25 kertaa kun oppi miten sen saa uudelleen :D Ja ois katsonut toiset mokomat mutta piti jo sulkee tietsikka. On se niin aitoa tuo innostus. Kuten aseman mieskin totesi eräänä iltana kun antoi poikien kiivetä veturiin: " Oispa itsekin noin innokas aina kun tulee töihin" . Voiko hienommin sanoa. Tapahtumassa lapset sai omat liput ja aikuiset sai sellaiset vanhanajan liput. Kondukstöörit oli oikein mukavia ja avuliaita, pyörähtipä vanhempi herra tanssin pyörteisiin väliasemalla kun yksi konnari soitti hanuria.

Varmaan tylsää tekstiä, mutta kaipa tuo aina tarttuu äitiinkin tuo lasten innostus :D

Nyt nettiin etsiin junavideoita, muutamia hyviä höyryveturipätkiäö jo pongasimme (taitaa olla höyryä jo päässä)

Tuttestuu

Vierailija
17/33 |
01.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin kirjottaa otsikkoon tussit:)

Me ostettiin kerran juna-bussiyhteys Pyhälle Rovaniemen kautta. Miehen serkku asui siellä ja oli tarkotus jatkaa sieltä eteenpäin tietyllä bussilla. Mies sitten soitti varmistaakseen aikataulun ja saatiin tietää, ettei sellasta bussia mennytkään mihin oli liput myyty. Jouduttiin bussiin joka lähti monta tuntia myöhemmin. Bussissa saatiin sitten tietää, että paluupäivänä Pyhältä Rovikseen ei kulje ollenkaan bussia ja silti meille oli myyty liput. Pari päivää lomasta meni stressatessa paluumatkaa ja lopulta mentiin Kemijärvelle taksilla, sieltä bussilla Rovaniemelle ja junalla kotiin. Saatiin kyllä hyvät korvauksetkin VR:ltä, kun puhelinkuluja myöten reklamoitiin kaikki, mutta luulis tulevan VR:lle kalliiksi.

Tuli mieleen viime syksyn Levin reissusta, että nyt jussina pienempi autointoilija bongasi kaverin lapsen Tomi Traktorin ja omikin sen loppuajaksi itselleen. Suunnilleen kulki se kädessä koko ajan. Taitais olla hyvä 2v-lahja. Jouluna kun ei löydetty sitä Puuha Peten kippiä, vaikka kuinka yritin löytää. Se kun oli niin mieleinen sillon Levillä:)

Vierailija
18/33 |
02.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo että tosi hyvin toimii nuo bussit sitten, ei ne tajuu muutenkaan.

Tomi Traktori on myös monen tytön suosikki. Meiltä tietty löytyy kaikki :)) Ja vieläpä monta Tomia kun tuli hirvee tappelu aina yhdestä. Mies osti siis toisen. Sitten piti viel ostaa puhuva Tomi Traktori kun vain siinä on isompi peräkärry, mitä esikoinen itki koko synttäripäivä, kun kuvassa olikin sellainen ja paketissa vaan pieni kärry. " Källy, källy" hoki kun paketteja aukaisi, reppana. Sitten pti viel monta vkoa odottaa kun paikallinen liike lupasi tilata eikä se koskaan tullut, piti Roista ostaa sitten. Niitä on sellasia paketteja missä on useempi kulkuneuvo ja ukkeleita. Hinnat varmaan jotain 25-45e, paketista riippuen. Yksittäin varmaan jotain 10egee. Niitä ainakin pitäisi löytyä. Kippiä en tiiä saako enää, nehän muuttui pienemmiksi ne PuuhaPete jutut, niin en muista onko Kippiä ollut kaupoissa. Onneksi ei niitä enää tarvi ostaa, isot on jo kerätty. Ei kyl uskalla laskee ees mitä niihinkin on mennyt, vaikka taitaa tuo mummo olla se joka on enimmät maksneet. Ja vanhemmat hurahtaa aina siihen, mikä lapsia kiinnostaa ja pitää kaikki hankkia :) Yksi kaveri motkottaakin aina että meillä on monen perheen lelut. Nooh, he laittaa rahansa johonkin muuhun, toiset taas toiseen. Liiakaahan noita on, mutta ei oo jaksanut kirpalle viedä ja ei muka raaski luopuakaan. Jouluna möin karvaturreista enimmät ja joitain lelujakin meni. Pitis käydä kastoon yksi kirppis, ois ilmaista tää vko, että saako sinne viedä mitä vaan vai vain vaatteita. Kun saisi aikaan. Vauvan vaattettkin mietityttää...mitä tekee...luopuako vai säästää. nyt ei kyl sori vaan vauvat inspaa :) Ei vähääkään hetkauta kamujen pienet kääröt. Outoa mutta kai ihan luonnollsita noiden viikarien jälkeen. Pitänee kömpiii viekkuun, huoemnna taas uusi ihana päivä.

Öitä mammat!

Vierailija
19/33 |
02.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on taas se vaihe, että yön pituus on 9h. Ei riitä ei. Siis Onnille. Noustiin heti 7 ylös (tai siis tultiin alas:)). Minä menin sohvalle makaamaan ja Onni seisten nojasi nojatuolin istuinosaan. Oli paikoillaan vaikka kuinka kauan ja kun nousin katsomaan, se oli jo puoliunessa! Siis väsytti muttei enää jatkanut uniaan yläkerrassa. Yöllä viiden aikaan oli noussut seisomaan ja pari kertaa muutenkin inahteli. Mutten kyllä panis vehnän piikkiin. No, katsellaan..

Pitäs lähteä ulos. Tuolla se poika jo kirkuu ja huutelee, että pihalle. Jos lähtis pyöräileen jonnekin. Mutta ei nyt sentään ihan vielä. Onni on kyllä aika armoton kun pitää sunnuntai aamunakin herätä niin aikaisin...

Toivottavasti muut vielä nukutte.

T-P

Vierailija
20/33 |
02.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanan aurinkoinen päivä näyttää nytki tulevan. Mukava, että oli illalla tullu vielä lukemista. Käykää tänäänki ees sanomassa böö. Mies lähtee yhteen koirajuttuun ja mua tympi jo illalla.

Taas oli aamulla Pekan vaippa kuiva :) Ja kuitenki illalla vielä joi vettä. Päivisin kyllä juo turhan vähän. Mä oon kotimehujakin koittanu helteillä tarjota, mutta ei tahdo maistua. Ja pillijuttujen kanssa en oo viittiny rueta värkkäämään. No, pissiä tulee kuitenki.

Lahjajutuista. Pekkaa ainaki kiinnostaa tosi paljon kaikki työkalut. Meillä on esikosien jäljiltä noita poria ja moottorisahoja ym, jotka pörrää ja myös esim rekka, jota voi purkaa ja koota/korjailla. No, taitaa olla oikeasti vähän isompien juttu, mutta Pekan mielestä sen parissa on kiva puuhata. Ja kypärät ja suojalasit pitää väilää myös olla.

Tosin kyllä poika on nyt kulkenu niin tärkeänä isosiskon prinsessakruunu päässään ja eilenki kaivo mun laatikosta peilin ja sillä itteään peilaili :) Ja nukkevauvoja hoidetaan siskon kanssa.

Taidan lähteä puuron syöntiin.

T@hti 38+1