Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kellään nondualistinen, ykseyteen perustuva maailmankatsomus? Kiinnostaisi kuulla lisää.

Vierailija
12.04.2020 |

Olen alkanut pohtimaan, että mitä jos kaikki elämä onkin yhtä ja samaa energiaa, joka virtaa vaan erinäköisissä ja muotoisissa elollisissa kuorissa. Siis että loppujen lopuksi puussa ja minussa virtaa ihan sama energia. Minua ei ole varsinaisesti olemassa erillisenä persoonana tai sieluna, vaan olen fyysinen kuori, jonka läpi energia kulkee ja saa minussa aikaan elämää.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se on. Erillisyys on egon harhaa.

Vierailija
2/25 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin himosta kaikki juontuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se on. Erillisyys on egon harhaa.

Oletko kokenut egon kuoleman? Oletko aina ajatellut noin?

Vierailija
4/25 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mitä on, on muodoton Tietoisuus.  Kaikki mitä me voidaan nähdä, kokea ja kuvitella, on osa tätä tietoisuutta. Maailmankaikkeus on ikään kuin Tietoisuuden uni. Meidän tehtävä tässä universumissa on päästä irti erillsyyden harhasta, jonka ego meille luo ja oivaltaa ykseytemme.

Suosittelen tätä SantataGamanan kirjaa, jos todella haluat tietää miten tähän pääsee:

https://www.amazon.com/gp/product/B077VX8NJC/ref=dbs_a_def_rwt_bibl_vpp…

Vierailija
5/25 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista, mutta... miksi energia kulkisi vain lävitsesi? Sen täytyy olla myös lokaalista. Vai onko se kuori nimenomaan lokaalista energiaa?

Vierailija
6/25 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

zaukki kirjoitti:

Kaikki mitä on, on muodoton Tietoisuus.  Kaikki mitä me voidaan nähdä, kokea ja kuvitella, on osa tätä tietoisuutta. Maailmankaikkeus on ikään kuin Tietoisuuden uni. Meidän tehtävä tässä universumissa on päästä irti erillsyyden harhasta, jonka ego meille luo ja oivaltaa ykseytemme.

Suosittelen tätä SantataGamanan kirjaa, jos todella haluat tietää miten tähän pääsee:

https://www.amazon.com/gp/product/B077VX8NJC/ref=dbs_a_def_rwt_bibl_vpp…

Kiitos vinkistä, täytyykin perehtyä!

Vierailija
7/25 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista, mutta... miksi energia kulkisi vain lävitsesi? Sen täytyy olla myös lokaalista. Vai onko se kuori nimenomaan lokaalista energiaa?

Kai kuoret jollain lailla myös lokalisoivat energian, virtauksen ja lokalisaation symbioosiin. Mutta sitten kun kuoren aika on täynnä, virtaus jatkaa toisiin kuoriin.

Vierailija
8/25 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
9/25 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

^minä en usko "kvanttimaailman lukemattomiin mahdollisuuksiin", mutta tuli vain mieleen tuo yhtenä näkemyksenä

Vierailija
10/25 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on toki, "nondualistinen" eli monistinen maailmankatsomus on hyvin tavallinen. Itse olen fysikalisti (eli materialisti), ja se on mielestäni selkeästi parhaiten perusteltu näkemys, kaikki muut ovat kaukana, kaukana takana.

Vierailija
11/25 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on nonspirituaalinen maailmankuva. On itsestään selvää, että kaikki on yhtä ja samaa energiaa ja jatkuvassa vuorovaikutuksessa. Itsestään selvää se on siksi, että aine ei voi kadota vaan muuntua. Mutta minun geenini ovat itsekkäitä ja haluavat lisääntyä, siksi olen sekä yhteistyössä että kilpailussa ympäröivän maailman kanssa. Jokainen ottaa niin paljon kuin pystyy saamaan omaksi parhaakseen, usein on hyödyllistä harjoittaa myös vaihtoa ja hyviä tapoja, pelkällä riistämisen yrittämisellä tulisi nopeasti itse tuhotuksi. Kun kuolen, niin minusta menee lämpöenergiaa, ravintoa jne. muihin osoitteisiin ja minulla, minun geeneilläni on game over ja elämä jatkuu vain geeneissäni jälkeläisissäni ja heidän jälkeläisissään. Siinä mielessä en koe että olisimme yhtä ja kaikki olisi yhteistä.

Vierailija
12/25 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai kuoret jollain lailla myös lokalisoivat energian, virtauksen ja lokalisaation symbioosiin. Mutta sitten kun kuoren aika on täynnä, virtaus jatkaa toisiin kuoriin.

Jos kaikki on viime kädessä energiaa, ei voida sanoa, että kuoret lokalisoivat energian.

Tuo kuulostaa kuin virtaus olisi jokin LOINEN, joka määräajan jälkeen vaihtaa sijaintia jättäen x-aineen (kuorien) hajoamaan.

Vierailija
13/25 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä lain mukaan tämä virtaus/"loinen" niin tekisi? (meneepä oudoksi... ja vieläpä pääsiäisenä...)

Vierailija
14/25 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on toki, "nondualistinen" eli monistinen maailmankatsomus on hyvin tavallinen. Itse olen fysikalisti (eli materialisti), ja se on mielestäni selkeästi parhaiten perusteltu näkemys, kaikki muut ovat kaukana, kaukana takana.

"Nondualistinen" ja "Kaikki muu"??

Vierailija
15/25 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat materialla. Tai, mitä tarkoitat ei-materialla??

Vierailija
16/25 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaa mitä? Käytännössä tarjolla olevat vaihtoehdot ovat dualismi ja monismi. Periaatteessa tietysti voisi olla enemmän kuin kahdenlaista tavaraa joista kaikki koostuu, mutta ainakaan minulle ei tule mieleen että kukaan olisi tällaista vakavissaan ehdottanut. Lienee jo dualismissakin tarpeeksi puolustettavaa.

Vierailija
17/25 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on nonspirituaalinen maailmankuva.

Mikä on spirituaalinen?

Vierailija kirjoitti:

On itsestään selvää, että kaikki on yhtä ja samaa energiaa ja jatkuvassa vuorovaikutuksessa. Itsestään selvää se on siksi, että aine ei voi kadota vaan muuntua.

Ei me kyllä olla samaa energiaa. Eikä vaihduta toisiksemme. Eläkä edes kuvittele, että jatkuvassa vuorovaikutuksessa.

Vierailija kirjoitti:

Mutta minun geenini ovat itsekkäitä ja haluavat lisääntyä, siksi olen sekä yhteistyössä että kilpailussa ympäröivän maailman kanssa. Jokainen ottaa niin paljon kuin pystyy saamaan omaksi parhaakseen, usein on hyödyllistä harjoittaa myös vaihtoa ja hyviä tapoja, pelkällä riistämisen yrittämisellä tulisi nopeasti itse tuhotuksi.

Etkö muka ajattele elatusmaksuja, tai vapautta roikkua netissä?

Vierailija kirjoitti:

Kun kuolen, niin minusta menee lämpöenergiaa, ravintoa jne. muihin osoitteisiin ja minulla, minun geeneilläni on game over ja elämä jatkuu vain geeneissäni jälkeläisissäni ja heidän jälkeläisissään. Siinä mielessä en koe että olisimme yhtä ja kaikki olisi yhteistä.

Sinä olen vain piskuinen ilmentymä suvussasi. Kuka sen omistaa, sitä en tiedä.

Vierailija
18/25 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaa mitä? Käytännössä tarjolla olevat vaihtoehdot ovat dualismi ja monismi. Periaatteessa tietysti voisi olla enemmän kuin kahdenlaista tavaraa joista kaikki koostuu, mutta ainakaan minulle ei tule mieleen että kukaan olisi tällaista vakavissaan ehdottanut. Lienee jo dualismissakin tarpeeksi puolustettavaa.

Asia selvä.

Onkohan se dualismi monille vain mielekäs tapa "PÄTKÄISTÄ" mielikuvitus kahteen kategoriaan... siis ajatella yhtä ja samaa muka kahtena, jotta se olisi vähemmän kiusallista hahmottaa?

Vierailija
19/25 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dualismi on tavallaan "skitsoa", mutta ihan inhimillistä kun ajattelee ihmisen rajallista ajattelukykyä.

Vierailija
20/25 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiöillä on eri tason luonteita, joten niiden luokittelu edes kahteen ääripäähän on käytännössä ymmärrettävää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi