Onko täällä ketään, joka olisi päässyt velkajärjestelyyn?
Vaatiiko velkajärjestelyyn pääseminen aina sen, että luottotiedot ovat jo menneet? Minulla ei ole, mutta en pysty enää maksamaan velkojani
Kommentit (65)
Kiitos vastauksesta. Velat eivät ole menneet ulosottoon, mutta minulla ei käytännössä jää mitään rahaa elämiseen. Ja velkojen kokonaissumma on niin korkea, että en saa ikinä niitä maksettua korkoineen kaikkineen. Onko ulotto siis ainut vaihtoehto? ap
Päästä ulosottoon, mutta huolehdi sitä ennen että sinulla on vuokra-asunto, puhelinliittymä ja kotivakuutus voimassa. Niiden vaihtaminen tai saaminen on vaikeaa jos on jo ulosotossa.
Älä päästä ulosottoon vaan keksi jotain muuta. Sun velat ei lyhene ulosotossa nimeksikään. Sun palkasta lähtee 1/3 ja rahaa jää elämiseen vielä vähemmän kun nyt. Usko mua ei kannata. Ota vaikka toinen työ jos olet varma että olet nyt vähentänyt kulut minimiin.
Ota nopeasti yhteyttä kotikuntasi velkaneuvontaan/sosiaalitoimeen tai takuusäätiöön ja kerro tilanteesi.
Mistä syystä velat tulleet? Velkajärjestely ei ole ihmisiä varten, jotka eläneet holtittomasti
Vierailija kirjoitti:
Ota nopeasti yhteyttä kotikuntasi velkaneuvontaan/sosiaalitoimeen tai takuusäätiöön ja kerro tilanteesi.
Minulla on aika varattuna sinne. Tuntuu musertavalta, jos kuitenkin siellä sanovat, että päästä velat ulosottoon. ap
Vierailija kirjoitti:
Älä päästä ulosottoon vaan keksi jotain muuta. Sun velat ei lyhene ulosotossa nimeksikään. Sun palkasta lähtee 1/3 ja rahaa jää elämiseen vielä vähemmän kun nyt. Usko mua ei kannata. Ota vaikka toinen työ jos olet varma että olet nyt vähentänyt kulut minimiin.
Ulosotto kylläkin 90% tapauksista järkevä, sillä laskee velkojen korkoa.
Vierailija kirjoitti:
Mistä syystä velat tulleet? Velkajärjestely ei ole ihmisiä varten, jotka eläneet holtittomasti
Avioeron ja puutteellisen taloudenhallinnan takia. En ole osannut mitoittaa tuloja ja menoja oikein. Ja olen yrittänyt vuosien varrella pelastaa tilannetta ottamalla huonoa velkaa. ap
Onko sellainen tie mahdollinen, että päästän velat ulosottoon ja aika pian sen jälkeen pääsisin velkajärjestelyyn? Vai kestääkö prosessi vuosia? ap
Jos tilanne on jo tuossa pisteessä, niin velkaneuvonta neuvoo sinua nimenomaan päästämään kaikki ulosottoon. Mitä pidemmälle yrität rämpiä uusia velkoja ottamalla, sitä syvemmälle nimittäin joudut. Jonkin aikaa ulosotossa oltuasi voit hakea velkajärjestelyä, mutta sulla tosiaan pitää olla työpaikka ja velat eivät ole saaneet muodostua holtittoman rahankäytön seurauksena.
Tsemppiä ja toivottavasti saat asiat järjestymään. Et ole yksin, meitä on jo yli puoli miljoonaa ja lisää tulee koko ajan...
Palkkaa lakimies järjestämään velat. Maksaa ehkä tonnin, mutta riippuen mistä velat ovat tulleet, voi hyvinkin saada velkoja anteeksi. Ainut mitä on pakko maksaa on verovelat. Toimii, ainakin jos on yritystoiminnasta jääneitä velkoja. Sen jälkeen ota yksi laina jolla maksat jäljelle jääneet pois ja jota lyhennät normaalina lainana.
Vierailija kirjoitti:
Olisi mielenkiintoista tutustua ihmiseen, joka on velkajärjestelyssä ja hoitanut raha-asiansa hyvin.
ohis
Vierailija kirjoitti:
Onko sellainen tie mahdollinen, että päästän velat ulosottoon ja aika pian sen jälkeen pääsisin velkajärjestelyyn? Vai kestääkö prosessi vuosia? ap
On mahdollinen, velkaneuvonta osaa kertoa tarkemmin, koska mitään tarkkaa aikaa velkajärjestelyn hakemiselle ei ole annettu, ainoastaan se, että velkaa on lyhennetty säntillisesti ulosoton kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on aika varattuna sinne. Tuntuu musertavalta, jos kuitenkin siellä sanovat, että päästä velat ulosottoon. ap
Hyvä että on aika varattuna! Eivät varmaankaan kehota ulosottoon päästämään velkoja. Onko sulla työpaikka, säännölliset tulot?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi mielenkiintoista tutustua ihmiseen, joka on velkajärjestelyssä ja hoitanut raha-asiansa hyvin.
ohis
Ihan turha tulla tänne keulimaan, ulosottoon ja velkajärjestelyyn voi joutua esim. sairastuttuaan vakavasti, avioeron vuoksi jne. Tarinoita on tuhansia.
Itsellä oli jo menneet luottotiedot, niin ei. En päässyt kun ei tarpeeksi isot velat olleet kyseessä :(
10-vuotta myöhemmin edelleen ulosotossa. Mutta loppu häämöttää kun olen itse maksanut.
Onko täällä joku joka on päässyt velkajärjestelyyn?
Luultavasti et pääse jos on vielä luottotiedot. Luultavasti sinulla ei siis ole mennyt velat ulosottonkaan?
Koita saada vielä hoidettua ilman uo:tä ja velkajärjästelyä. Ulosotto ottaa paljon myös korkoo eikä velka lyhenne paljookaan. Pitkä ja hankala prosessi, lopuksi menee vielä käräjäoikeuden hyväksyttäväksi joten viimeistään sieltä voi tulla kieltävä päätös.