Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kätilöitä paikalla? Synnytyslääkärin kommentti jäi mietityttämään...

Vierailija
12.04.2020 |

Kyseessä on siis ihan pieni asia, eikä mitään kauheaa.

Mutta synnytin jokin aika sitten esikoiseni Naistenklinikalla. Raskaus meni yliajalle ja synnytys käynnistettiin kalvojen puhkaisulla. Puhkaisun suorittanut lääkäri kommentoi juuri ennen puhkaisua, sisätutkimusta tehdessään, yllättyneeseen sävyyn jotain tyyliin: "Ohhoh, onpa teillä hyvä lantio!" Mitähän hän mahtoi tällä tarkoittaa?

En tajunnut tuossa tilanteessa kysyä, koska kalvojen puhkaisu ja tuleva synnytys jännitti. Jotenkin tulkitsin, että hänen oli vaikea ylettyä kalvoihin ja hän joutui kurottamaan pidemmälle kuin oli olettanut. Ja tämä jäi jotenkin vaivaamaan. Onko mulla siis jotenkin epänormaalin iso lantio tai pitkä emätin vai mitä ihmettä?? Vai ihan vaan yllättävän lihava persus? :D Olisi mahtavaa saada selvyys tähänkin asiaan :D :D

PS. Synnytys meni hyvin ja meillä on nyt ihana tytär eli siinä mielessä ihan sama, millainen lantio mulla nyt sitten onkaan <3

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi alapeukku? Tämä asia oikeasti mietityttää! T:Ap

Vierailija
2/10 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että sieltä mahtuu hyvin ulos.

Mulle gyne sanoi, että olen "hyvä synnyttäjä". En silloin ollut edes raskaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita sille lääkärille vaikka sähköpostia. Tosin en tiedä mistä saisit osoitteen.

Vierailija
4/10 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri on tarkoittanut että sinut on luotu synnyttämään eli tilava lantio

Vierailija
5/10 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se lapsi perseestä synny?

Tarkoitti että synnytyskanava on oikean muotoinen ja riittävän iso vauvan tulla ulos.

Sanotaan, että joillain naisilla on synnyttäjän lantio, mutta se on höpöhöpöä, ei sitä päältäpäin voi sanoa varmasti vaikka ulkoapäin näyttäisin hyvältä.

Vierailija
6/10 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

OK, no varmaan hän saattoikin tarkoittaa, että lantio on hyvän kokoinen synnyttämiseen sisäpuolelta. Sehän olisi loogisin vaihtoehto.

Toi persejuttu nyt vaan tuli mieleen, kun ajattelin, että jos läskiä on niin paljon, että ei edes sisätutkimusta ylety tekemään kunnolla. Mulla on siis aika huono itsetunto, niin mielessäni tämä kommentti kääntyi jotenkin negatiiviseksi.

Joo, koronaeristyksessä on liikaa aikaa miettiä tällaisiakin...

T:Ap

Vierailija
7/10 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusnaisen logiikka:

Joku kehuu.

Nainen tulkitsee, että se tarkoitti kuitenkin jotain pahaa.

Vierailija
8/10 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on myös sanottu, että olen hyvä synnyttäjä, että kannattaa hankkia lisää lapsia;)

Vierailija
9/10 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sektiota leikkaava lääkäri kommentoi, että onpa sulla vahvat vatsalihakset. Oli outo kehu, ja kuitenkin veti ne sitten veitsellä poikki.

Vierailija
10/10 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lääkäri sanoikin "syvä lantio", kun hän siis joutui kurottelemaan ylettyäkseen puhkaisemaan kalvot.