Kysymys sinulle, joka koet eläväsi onnellista elämää
Kommentit (55)
Saan suurimman onnen lapsistani, joita en uskonut koskaan saavani. Rakkaus lapsiin on se kantava voima!
Ihanat tyttäreni. Elämässä on jatkuvuutta, iloa ja naurua. Ovat hauskoja, kilttejä, fiksuja ja pärjääviä.
Oma elämäni on muutenkin mallillaan, on ura, hyvä aviomies ja kaunis koti. Mutta nuo lapset ovat elämässäni parasta ja tekevät minut joka päivä onnelliseksi.
Arvostan sitä mitä minulla on. Enkä jatkuvasti mieti, miten vihreää ruoho mahdollisesti on aidan toisella puolella, pyri olemaan paras versio itsestäni tai muuta tuollaista kehitys/suorituspakkomielteistä scheissea, jonka pyrkii saamaan ihminen ajattelemaan, että hän ei riitä mihinkään sellaisena kuin hän nyt on.
Hyvä on myös vanha viisaus, jossa toivotaan tyyneyttä hyväksyä ne asiat, joita ei voi muuttaa, rohkeutta muuttaa niitä asioita joita voi, ja viisautta erottaa nämä toisistaan.
Ei ole riippuvaista mistään asiasta. Perustilani on olla onnellinen. Pelkästä olemassaolemisen tunteesta, pelkästä tietoisuudesta. Toki jos tapahtuu jotain kauheaa, tilapäisesti mielen kaaos voi peittää taakseen tuon hiljaisen mutta syvän onnellisuuden, mutta äkkiä ne myrskyt taas tyyntyy ja taustalla oleva onnellisuus tulee esiin.
Olen sinut itseni kanssa ja uskallan olla sitä mikä olen.
Koen myös olevani onnekas kun olen saanut kaksi ihanaa lasta, asutaan kivassa omakotitalossa ja yleisesti arki on mukavaa. Se tuo lisää onnellisuutta.
Oma suhde itseeni on kuitenki kaiken pohja mielestäni.
Vierailija kirjoitti:
Kyky nähdä kauneutta, kiinnittää siihen huomionl.
Tämä, ja vähään tyytyväinen luonne.
Usko Jeesukseen ja sen tuoma vapaus, rauha ja tieto siitä että elämä jatkuu kuoleman jälkeenkin (ja paljon parempana, ilman murheita). Ja elämällä on tarkoitus.
Parisuhde. Aviomieheni on ihana. 4 lasta.
Perheeni, eli siis lapseni ja puolisoni. Monet muutkin asiat lisäävät myös onnellisuutta, kuten ihana uusi talomme, mutta Perheeni kanssa olen onnellinen minkälaisten seinien sisällä tahansa.
Ja lapsuudenperhe on rakas ja turvallinen. Teininä tuli töpeksittyä ja hölmöiltyä mutta niiden asioiden kanssa olen jo sinut.
Kaupungin yksiö jossa parveke, metro, R-kioski ja Alepa + K-market lähellä. Metsään pääsee kävelemään, Hurstin ja Myllypuron ruokajakelut metromatkan päässä. Kissan vielä haluaisin.
Kumppani, jonka kanssa on hyvä olla ja oma yhteinen koti. Ystävät, jotka haluavat nähdä silloin tällöin. Se että saan tehdä merkityksellistä työtä.
Saan asua maaseudulla ja tehdä työtä josta lapsena haaveilin.
Hyvä yhteys itseeni, läheisiin ihmisiin ja luontoon. Sen oivaltaminen, että se riittää. Sen oivaltaminen, että onnellisuus ei ole pysyvä olotila, vaan tunne joka vaihtelee. Ei tarvitse joka hetki kokea onnellisuutta, mutta silti on syvä pohjavire siitä, että elämä on hyvää. Lapsuus ja nuoruus olivat rankkoja. Oman perheen perustamisen myötä pääsin niistä traumoista.
Tuli ihan kyynel silmään näitä lukiessani. Olen todella iloinen ja onnellinen tuosta kaikesta ihanasta kokemastanne onnesta. Toivon sydämeni pohjasta sen jatkuvan ja palaavan mahdollisten elämän kolhujen aina takaisin.
Itselleni ei ole tässä elämässä noin hyvin käynyt ja olenkin päättänyt lopettaa matkani kesken. Sitä ennen toivon ja rukoilen kaikille tasapuolisesti kaikkea hyvää elämään. Pitäkää siitä kiinni, se ei ole itsestäänselvyys kaikkien kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Tuli ihan kyynel silmään näitä lukiessani. Olen todella iloinen ja onnellinen tuosta kaikesta ihanasta kokemastanne onnesta. Toivon sydämeni pohjasta sen jatkuvan ja palaavan mahdollisten elämän kolhujen aina takaisin.
Itselleni ei ole tässä elämässä noin hyvin käynyt ja olenkin päättänyt lopettaa matkani kesken. Sitä ennen toivon ja rukoilen kaikille tasapuolisesti kaikkea hyvää elämään. Pitäkää siitä kiinni, se ei ole itsestäänselvyys kaikkien kohdalla.
Jos olosi tuntuu sietämättömältä, ja sinulla on itsetuhoisia ajatuksia, muista että tuska tulee helpottamaan. Sinä olet tärkeä, ja sinua tarvitaan täällä. Yksin ei kannata sinnitellä – apua on saatavilla muun muassa alta löytyvien linkkien kautta:
https://surunauha.net/mista-apua/mista-apua-itsetuhoisuuteen/
Kiinnostava työ, lemmikki, viihtyisä asunto ja asuinympäristö, ystävät ja terveys.
Hyväksyy epätäydellisen elämänsä. Kyky tavoitella ja luoda parempia asioita.
Rehellisesti: olen onnellinen koska olen laiha ja hyvännäköinen
Raha. Sitä on paljon, eikä sen eteen ole tarvinnut tehdä yhtään mitään.
Aivan, ja tulit sitten vauvapalstalle, jossa kaikki ovat yhtä hymyä!? :D