Jos sinun olisi pakko alkaa valmistaa jotain, mitä oikeasti osaat, mitä tekisit?
Jos jokaiselle tulisi velvollisuus alkaa valmistaa jotain jällleenrakentamista varten, mitä tuottaisit? Itse osaan ainoastaan leipoa, enkä siinäkään mitään kaunista. Taitaisi tulla ylitarjontaa piirakoista, mutta niitä varmaan tekisin silti. Tai kutoisin sukkia, pipoja ja lapsia. Muutapa en osaakaan. Kaikki muu osaaminen on sellaista, että en voi tehdä sitä oma-alotteisesti.
Käsidesi tai suojavarusteet kelpaa vastaukseksi vain jos osaat tehdä niitä.
Kommentit (30)
Voin koodata pythonilla kunhan joku rakentaa ensin tietokoneen, tuottaa sähkön, koodaa käyttiksen ja python tulkin yms.
>>> print("Heipsankakkaa, Maalima!")
Heipsankakkaa, Maalima!
Viljelisin viljaa, kasvattaisin karjaa, tekisin juustoa, hoitaisin metsää. Elämäni ennen ja jälkeen koronan ei isosti eroaisi toisistaan.
Voisin laittaa alulle uusia veronmaksajia.
Marjoista hilloa. Osaan kerätä marjoja. Ehkä kehittelisin uusia makuja. Jos siis on sokeria saatavilla.
Voisin tehdä käsidesiä, saippuaa, kosmetiikkaa, viiniä, olutta, kasvattaa siemenestä erinnäisen määrän kasveja, leipoa leipää taikinajuurella, neuloa, rakentaa talon.
Voisin keittää punamultamaalia ja maalata.
Joo, jos kaikki pitäisi aloittaa alusta. Oletetaan että joku muu tekee niitä edellytyksiä, esim. mulle lankoja ja jollekin toiselle tietokoneita. Mä muuten olen rakentanut joskus tietokoneen osista, mutta siitä on todella kauan, enkä enää osaa, kun olen vaihtanut täysin alaa. Jonkun pitäisi tehdä sitten ne osat tietysti. Ap.
Ilman minua meidän kylillä ei tarvittaisi poliisia lainkaan, joten olen hyvä niitä työllistämään.
Osaan tehdä juomakelpoista kiljua. Hyvää se ei ole, mutta menee alas paremman puutteessa.