Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos sinun olisi pakko alkaa valmistaa jotain, mitä oikeasti osaat, mitä tekisit?

Vierailija
12.04.2020 |

Jos jokaiselle tulisi velvollisuus alkaa valmistaa jotain jällleenrakentamista varten, mitä tuottaisit? Itse osaan ainoastaan leipoa, enkä siinäkään mitään kaunista. Taitaisi tulla ylitarjontaa piirakoista, mutta niitä varmaan tekisin silti. Tai kutoisin sukkia, pipoja ja lapsia. Muutapa en osaakaan. Kaikki muu osaaminen on sellaista, että en voi tehdä sitä oma-alotteisesti.

Käsidesi tai suojavarusteet kelpaa vastaukseksi vain jos osaat tehdä niitä.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan tehdä juomakelpoista kiljua. Hyvää se ei ole, mutta menee alas paremman puutteessa.

Vierailija
22/30 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin koodata pythonilla kunhan joku rakentaa ensin tietokoneen, tuottaa sähkön, koodaa käyttiksen ja python tulkin yms.

>>> print("Heipsankakkaa, Maalima!")

Heipsankakkaa, Maalima!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viljelisin viljaa, kasvattaisin karjaa, tekisin juustoa, hoitaisin metsää. Elämäni ennen ja jälkeen koronan ei isosti eroaisi toisistaan.

Vierailija
24/30 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin laittaa alulle uusia veronmaksajia.

Vierailija
25/30 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjoista hilloa. Osaan kerätä marjoja. Ehkä kehittelisin uusia makuja. Jos siis on sokeria saatavilla.

Vierailija
26/30 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin tehdä käsidesiä, saippuaa, kosmetiikkaa, viiniä, olutta, kasvattaa siemenestä erinnäisen määrän kasveja, leipoa leipää taikinajuurella, neuloa, rakentaa talon. 

Vierailija
27/30 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin keittää punamultamaalia ja maalata.

Vierailija
28/30 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, jos kaikki pitäisi aloittaa alusta. Oletetaan että joku muu tekee niitä edellytyksiä, esim. mulle lankoja ja jollekin toiselle tietokoneita. Mä muuten olen rakentanut joskus tietokoneen osista, mutta siitä on todella kauan, enkä enää osaa, kun olen vaihtanut täysin alaa. Jonkun pitäisi tehdä sitten ne osat tietysti. Ap.

Vierailija
29/30 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linnunpönttöjä.

Vierailija
30/30 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman minua meidän kylillä ei tarvittaisi poliisia lainkaan, joten olen hyvä niitä työllistämään.