Millainen on outo ihminen?
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
No esim. Herra Ylppö on monesta varmasti outo, add ja asperger tausta.
Minullakin on ADD ja Asperger mutta en ole kovinkaan outo. Ehkä vähän erikoinen joissakin asioissa. Tietysti joku opistoinssi minuakin on kiusannut epänormaaliksi, mutta se on ollut pelkkää kateutta ja sivistyksen puutetta.
Tuhannen oppilaan koulussa on niin monia alakulttuureja ja ryhmiä, ettei siellä ole yhtä vallitsevaa normia. Siellä on väkisinkin seksuaalivähemmistöjä sekä eri kansalaisuuksia.
Temptation Islandissa pari kautta sitten ollut sinkku-Fanni oli minusta hyvä merkki oikeasti oudon oloisesta ihmisestä. Ei yrittänyt poikkeavalla ulkonäöllä olla jotenkin outo ja erilainen, mutta oli silti. Jotenkin sellainen kummallinen elehdintä, omituinen huumorintaju ja puheet, outo kerrassaan.
Minä olen outo kaikkien määritelmien mukaan.
Omassa kuplassani, jossa on lähinnä vain korkeakoulutettuja, pahasti mt-ongelmaisia, nörttejä, neuroepätyypillisiä, heteronormatiiviosuudesta poikkeavia, hyvin itsereflektoivia ja introverttejä, perusiloinen pullanleipoja äityli olisi aika outo.
Suurissa kouluissa ei pysty erottelemaan ihmisiä samalla tavalla tai muodostamaan yhtä mielipidettä.
Vierailija kirjoitti:
Käytös tai olemus valtavirrasta poikkeavaa, kiinnittää huomiota epäolennaisuuksiin, ei kavereita, erikoiset mielenkiinnon kohteet, joko hiljainen taikka poikkeuksellisen äänekäs, haiseva hengitys, huomiotaherättävä kävelytyyli, viihtyy paljon omissa ajatuksissaan, ei harrasta kuntoliikuntaa
Hep, tässä olen.
Vierailija kirjoitti:
Omassa kuplassani, jossa on lähinnä vain korkeakoulutettuja, pahasti mt-ongelmaisia, nörttejä, neuroepätyypillisiä, heteronormatiiviosuudesta poikkeavia, hyvin itsereflektoivia ja introverttejä, perusiloinen pullanleipoja äityli olisi aika outo.
Tämä oli hyvä. Tuollainen perusiloinen pullan leipoja äityli kyllä taatusti on ensimmäisenä leimaamassa kuplasi ihmisiä oudoiksi ja pitää itseään normaalina.
Vierailija kirjoitti:
Käytös tai olemus valtavirrasta poikkeavaa, kiinnittää huomiota epäolennaisuuksiin, ei kavereita, erikoiset mielenkiinnon kohteet, joko hiljainen taikka poikkeuksellisen äänekäs, haiseva hengitys, huomiotaherättävä kävelytyyli, viihtyy paljon omissa ajatuksissaan, ei harrasta kuntoliikuntaa
Kuulostaa minulta vähän. Mun on vaikea nähdä koko kuvaa vaan aina kiinnitän huomiota yksityiskohtiin ja jään niihin kiinni. Mielenkiinnonkohteista en osaa sanoa, ei ne kai kovin erikoisia ole... Toki tämä vain mun oma mielipide. Oon todella hiljainen ja vaikea sanoa yhtään mitään, jos porukka on vähääkään tuntemattomampi. Kävelytyyli on kai outo, en katso oikein eteeni, koska pelottaa katsoa muita silmiin ja haluan olla näkymätön. Hengitys ei kai haise, syön purkkaa ja pesen hampaani.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen outo kaikkien määritelmien mukaan.
Määritelmien?
minä...MINÄ...MIIINÄ....sinä...te?
Introvertit ovat outoja muiden mielestä, koska heillä ei ole juuri kavereita ja he viihtyvät yksin.
Matkit muita, kuten edellä mainittiin. Kopioit kaverin tyylin ja ostat samat tavarat perässä. Sellaisia ihmisiä on. Kummallista suurimman osan mielestä.
Väität olevasi hyvä ystävä jonkun ihmisen kanssa vaikka et oikeasti ole.
Sinulla on tosi erikoisia harrastuksia tai tapoja.
köhhh kirjoitti:
minä...MINÄ...MIIINÄ....sinä...te?
Minä on persoonapronomini. Se on suomenkielinen sana.
Lapsella yksi kehityksen merkkipaalu on, kun hän tajuaa olevansa äidistä erillinen, oma persoona, ja oppii sanomaan minä.
Minä ei ole ruma sana, eikä sitä voi korvata sanalla itse.
Ihminen voi käyttää minä- sanaa olematta epänormaalin itsekäs. Jos ihminen käyttää sanaa sinä, se ei tarkoita että hän ei koskaan tehostaisi itseään.
Mikä ihmeen muotijuttu tämä on, mihin alakulttuuriin se liittyy? Miksi tavallinen suomen kielen sana ärsyttää niin kovasti?
Jokaisen oma määritelmä, mutta mielestäni sellaiset ihmiset, jotka tahallaan puhuvat pskaa jostain ihmisestä jatkuvasti, ovat mukana kiusaamassa ja härnäämässä muita milloin mistäkin syystä, liiallinen toisen elämään puuttuminen, jatkuva juoruilu tms. Tai outoa käytöstä enemmänkin.
Vierailija kirjoitti:
Jokaisen oma määritelmä, mutta mielestäni sellaiset ihmiset, jotka tahallaan puhuvat pskaa jostain ihmisestä jatkuvasti, ovat mukana kiusaamassa ja härnäämässä muita milloin mistäkin syystä, liiallinen toisen elämään puuttuminen, jatkuva juoruilu tms. Tai outoa käytöstä enemmänkin.
Ja he ovat niitä, jotka pitävät hillityn sivistyneesti käyttäytyviä ihmisiä outoina, kun ei lässytä jonninjoutavia vaan puhuu 100% asiaa.
Sellainen kuin minä. Jos olisin saanut euron joka kerrasta, kun minua on kutsuttu oudoksi / omituiseksi, niin olisin melko varakas nainen tällä hetkellä. Toisaalta, ns. normaali on minusta niin tylsää, että mieluummin olen oma outo itseni. Asperger on diagnosoitu, muttei se yksistään selitä outouttani 😊
Riippuu viiteryhmästä. Mitä pienempi ryhmä, sitä suuremmalla todennäköisyydellä leimataan joku joksikin. Suurissa ryhmissä ei asiat ole niin pilkun päälle. Sekä mikä on ryhmän vallitseva normi. Se mitä tavoitellaan.