Miksi niin moni käyttää somessa myös toista etunimeään?
Esim. Anni Emilia, Vilma Alina, Sara Maria, Antti Tapani?
Ennen käytettiin vain etunimeä, onko tää joku uusi muoti?
Kommentit (10)
Ennen tunnettiin vaan oman kylä immeiset. Jotain alta sata. Kaikille riitti oma nimensä. Eihän toisten nimillä edes lapsia kehdattu kastaa.
Nyt samaan somekuplaankin sopii pöhisemään seitemäntoista Maija Virtasta. Toisella nimellä saa vähän erotuttua, kun se on yleensä joku erikoisuus tai vanha perinnenimi. Maija Irmelintytär Virtanen ja Maija Sushi Cotton Virtanen eivät enää sekaannukaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse käytän ihan sen takia, että on niin monta nimikaimaa. Siis että etu- ja sukunimi on sama.
Tämä. Face silloin hyväksynyt pelkkää etu- ja sukunimeä, joten laitoin toisen nimen siihen väliin niin sitten hyväksyi.
Minäkin veikkaisin, että erottuakseen muista saman nimisistä.
Ennen muinoinhan oli tapana käyttää toisten nimien etukirjaimia tyyliin "George R.R. Martin".
Mun tutuista tuollaista Maija Esteri -nimeä Maija Meikäläisen sijaan on käyttäneet ainoastaan ne, jotka ovat jo ties monennestako ukostaan eronneet, eivätkä halua sitä eksän sukunimeä enää laittaa esille.
Suurin syy on varmaan just toi nimikaimojen välttäminen, mutta voi olla ihan kansainvälistyminenkin. Monessa maassa käytetään ihan yleisesti toistakin nimeä.
Käytän toista nimeä facebookissa koska pidän nimestäni ja sitä harvoin saa muualla käyttää.
Itse käytän yksityisyyden vuoksi. Etu- ja sukunimellä löytyy kaikenmaailman vanhoja uutisia, mistä valmistunut, osoite ja numero ja sellaista.
Ehkä siksi jos tykkää toisesta nimestään ja sointuu hyvin muutenkin somenimeksi.
Ei halua olla löydettävissä niin sukunimen tilalle toinen etunimi. Ei tule kutsuja kaikilta työkavereilta ja asiakkailta.
Itse käytän ihan sen takia, että on niin monta nimikaimaa. Siis että etu- ja sukunimi on sama.