Kun aina käskette ostaa matkat luotolla
Olen maksanut hotellivarauksen (ilman peruutusturvaa) visa luottokortilla. Rahoja en saa hotellista todennäköisesti takaisin ellei ulkonaliikkumiskielto kohteessa jatku.
Kun aina sanotaan, että matkat tulisi ostaa luottokortilla, että saa rahat takaisin, jos tulee joki tilanne. Niin miten nyt toimin? Marssin pankkiin tai otan yhteyttä luottokorttiyhtiöön? Mitä sinne pitäisi sanoa ja mitä tositteita toimittaa? En usko, että luottokorttyhtiö korvaisi mitään, kerta itse olen ottanut hotellin ilman peruutusturvaa.
Kertokaa toki mitä hyötyä matkojen varaamisesta luotolla todellisuudessa on!
Kommentit (10)
Luottokortti suojaa konkurssitilanteessa. Nyt kannattaa selvittää matkavakuutuksen ehdot.
Jos kohde menee konkurssiin, niin luottoyhtlö maksaa.
Mutta eihän se tuota korvaa, mitä olet valinnut.
Vierailija kirjoitti:
Luottokortti suojaa konkurssitilanteessa. Nyt kannattaa selvittää matkavakuutuksen ehdot.
Okei kiitos vastauksesta. Eli vasta jos matkanjärjestäjä menisi konkkaan niin saisi rahat luottoyhtiöltä?
No höh, onneks ei oo sillain tiukkaa kuitenkaan.
If vakuutus ei korvanne, koska matka vasta tämän kuun lopulla ja korvaavat kriisiturvasta vain tietyn ajan (2 vkoa "kriisin" alusta.
Itse olen maksanut aina suoraan tililtä enkä ota mitään peruutusturvaa. Koronakriisi varmaankin tulee muuttamaan toimintaani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei kiitos vastauksesta. Eli vasta jos matkanjärjestäjä menisi konkkaan niin saisi rahat luottoyhtiöltä?
No höh, onneks ei oo sillain tiukkaa kuitenkaan.
If vakuutus ei korvanne, koska matka vasta tämän kuun lopulla ja korvaavat kriisiturvasta vain tietyn ajan (2 vkoa "kriisin" alusta.
Oon käsittänyt, että esim. ulkoministeriön antama matkustuskieltokehote tiettyyn kohteeseen olisi syy saada rahat takaisin. Tarkastapa onko sellaista voimassa.
Veikkaan, että korona menee luokkaa "force majeure" eikä mistään saa vakuutuskorvauksia. Jotkut matkayhtiöt on onneksi tulleet tässä asiakkaita vastaan. Ainakin Finnair/Aurinkomatkat.
Kukaan meistä ei ole kokenut maailmanlaajuista koronakriisiä aikaisemmin.
Ohis
Älä ikinä varaa hotellia ilman peruutusturvaa ellei sulla ole varaa menettää hotellin hintaa. Iso osa antaa maksuturvan ihan ilmaiseksi, kannattaa hyödyntää jatkossa.
joku tilanne*