Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauvapalstan lukupiiri (unofficial)

Vierailija
12.04.2020 |

Koronatilamteen vuoksi kun oikeita lukupiirejä ei voi järjestää ja kaikki omat ystävät ovat taantuneet niin laiskoiksi etteivät edes viitsi vastata videopuhelyihin, viesteihin tai edes normipuheluihin niin ajattelin päräyträä tällaisen lukupiirin tänne Vauvalle sunnuntain ratoksi.

Joten mitä olette tällä viikolla lukeneet? Mitä se käsitteli ja mitä itse piditte siitä? Suosittelisitko kirjaa muillekkin?

AP sai itse luettua juuri loppuun Madame Villeneuven version Kaunottaresta ja hirviöstä ja voin heti suoraan sanoa eträ kirja oli hyvin sekava. Alku on kyllä monille varmaan tuttu, rikas kauppias tekee vararikon ja joutuu pakenemaan perheineen häpeää maalle. Epäonnisella liikematkalla kauppias eksyy hylättyyn linnaan ja joutuu lupaamaan tyttärensä vaimoksi salaperäiselle hirviölle koska varasti tältä puutarhasta ruusun. Tämän jälkeen alku on sitä kun kauppiaan tytär kiertää hirviön linnan käytävillä tutkimassa linnaa ja iltaisin hirviö yrittää lämmitellä kauppiaan tytärtä kanssaan sänkyyn, mutta kaunotar kieltäytyy kohteliaasti. Lopukta hirviö päästää tyttären kotiin ja tämä unohtaa hirviön. Sitten loppu meneekin todella sekavaksi ja hirviön taustatarinaa sekä ilkeän keijun kirous käsittellään kirjasta yli puolet. Arvosanaksi antausin kirjalle 3 tähteä viidestä enkä suosittele sitä ainakaan heti ensimmäiseksi luettavaksi kirjaksi vaikka sen lukeminen lisääkin yleissivistystä ja kirja tuntemusta.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kuunnellut äänikirjana Margaret Atwoodin Testamentit (jatko-osa Orjattaresi -kirjalle). Aika alussa vielä ja toistaiseksi vaikuttaa hyvältä. Kaverini kyllä varoitteli, että lässähtää loppua kohden. Pidin valtavasti Orjattaresi-kirjasta ja erityisesti sen loppukäänne oli huikea - ehkä jopa parhaita lopetuksia joita olen lukenut! Siinä mielessä kyseenalaistan hieman tämän jatkon "tarpeellisuutta" - mutta toistaiseksi on tosiaan vaikuttanut mielenkiintoiselta. Teoksessa avataan enemmän muiden naishahmojen kuin orjattarien asemaa ja taustoja Gileadissa ja osa hahmoista on tuttuja.

Ihan fyysisenä kirjana kesken on Ulla-Lena Lundbergin Jää. Siinäkin olen alkutaipaleella. Tarina ei ole vielä temmannut mukaansa ja jotenkin koen preesens-muotoisen kerronnan vieraannuttavana. Tätä on kuitenkin niin paljon kehuttu, että on pakko jatkaa kahlaamista.

Vierailija
2/3 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt oli huonoin aloitus ikinä. Ei kukaan enää nykyään lue. Äänikirjat säästää aikaa ja silmiä ja voittaa pölyisen paperiroskan. Sitäpaiti etkö näe sieltä muinaishistorian poterosta että nyt on maailman laajuinen kriisi päällä, silloin ei ole aikaa edes kuunnella äänikirjoja vaan pitäö toimia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol 0/5