Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos seurustelee tyhmän kanssa, onko silloin itsekin tyhmä?

Vierailija
07.01.2026 |

Mielipiteitä!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, olet tyhmä jos olet tyhmä.

Vierailija
2/11 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko fiksu ihminen seurustella jostain syystä tyhmän kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä. Riippuu mitä hakee eli haluaa.

Vierailija
4/11 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On

Vierailija
5/11 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, koska tyhmyys ei tartu mutta asennevamma tarttuu

Vierailija
6/11 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuolla lailla aloiteta mitään keskustelua. Jos haluat meiltä vastauksia, niin tietenkin vähän taustoitat, miksi tuollaisia kyselet ja mikä on oma kantasi. Joten reippaasti vaan taustat ja mielipide tiskiin, niin katsotaan sitten, onko mitään keskusteltavaa kysymyksesi pohjalta vaiko ei.

Vierailija
7/11 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, miesystävä joutui lapsena heti ekaluokalta tarkkailuluokalle, koska häneltä löytyi viinapullorepusta, koska hänen molemmat vanhemmat oli alkoholisteja ja opettivat hänet juomaan jo alle kouluikäisenä. Hän ei siis joutunut tarkkikselle varsinaisesti tyhmyyden takia vaan vanhempien päihdeongelman takia ja tuo oli ainoa toimi mitä asian suhteen tehtiin. Ei se tietenkään estä tyhmyyttä, että vanhemmat on alkkiksia, helpostihan siinä jää hiukan jälkeen jos aivojen liuotus alkaa noin nuorella iällä ja lisäksi koulussakin jää aikalailla vaille opetusta ja koulutovereiksi muita eritavoin ongelmaisia lapsia. Tuohon aikaan 80-luvun lopulla ja yhdeksänkymmentäluvun alussa ei tarkkailuluokalla juurikaan mitään opetusta ollut, siellä vain tarkkailtiin niitä lapsia, jotka kouluun saapuivat ja sinne saapumattomien saapumattomuutta kai myös tarkkailtiin... Eli mies on ollut ensinnäkin huonossa seurassa alusta asti. Huumeiden käyttö alkoi jo ala-asteella ja voi arvailla mitkä kaikki muutkin lieveilmiöt...

Vierailija
8/11 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

... Itselläni vain toinen vanhemmistani on alkoholisti, joka joi yksin, joten kotonamme ei mitään ryyppäjäisiä vietetty ja äiti huolehti kaikki lasten asiat. Olin normaaliälyinen ihan kiltti lapsi, joten selviydyin peruskoulusta ihan hyvin, vaikka minulla on ADHD.

Kotiolot oli kuitenkin senverran ahdostavat, että 14-vuotiaana löysin itsekin niihin lääkkeeksi alkoholin. 16-vuotiaana minun oli lähdettävä kotoa muualle opiskelemaan säilyttääkseni mielenterveyteni rippeet.

Vierailija
9/11 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä seurustelu mielestäsi on. Sitäkkö että aamulla vaikka joukkoliikenneonnikassa pakisee tuntemattomalle vierustoverille vartin ajan tai pitkällä hissimatkalla smalltalkkaa muulle hissiväelle?

Vierailija
10/11 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymppisenä olin jo aika pahasti alkoholisoitunut. Nyt olen 40-vuotias ja en saa pyynnöistäni huolimatta yhteiskunnan puolelta juuri mitään apua riippuvuudesta irtautumiseen. Pelkkä katkaisuhoitokin on kiven alla.

Tämä miesystäväni ymmärtää minua, eikä pyri rankaisemaan tai syyllistämään minua juomisestani ja hän on kärsivällisesti aina hoitanut minut kuntoon, mutta en minä syvällisempiä keskusteluja riippuvuuteen liittyen pysty hänen kanssaan käymään. Minusta hänellä ei ole tunnepuolella häikkää, ainoastaan älyn puolella eikä sekään ole kaikilla osa-alueilla. Olen nähnyt psykologin papereita, joissa tuosta heikkolahjaisuudesta ja kielellisestä heikkolahjaisuudesta puhutaan.

Olen seurustellut aiemmin normaaliälyisten ja älykkäidenkin miesten kanssa ja sellaisten jotka eivät käytä päihteitä, mutta he käyttävät sitä älyään usein vain vetääkseen mattoa jalkojeni alta lisää.

Nykyisen pöhköys hävettää jotenkin, mutta toisaalta hänessä on niin paljon hyvää verrattuna entisiin...

Vierailija
11/11 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkennan siis, että mies on päässyt alkoholista ja huumeista eroon, mutta nyt meidän reilun vuoden aikana on sattunut kaksi kertaa, kun hänkin on vetänyt kännit sillä seurauksella, että on joutunut virkavallan kanssa tekemisiin.

Tässä (virkavallan kanssa tekemisiin joutumisessa) harmittaa melkein eniten se, että etäisemmät tuttavat ja naapurit ei tiedä, ettei hän ole mikään rikollinen vaan yksinkertainen poika joka on joutunut väärään seuraan liian varhain. Mutta en minä nyt voi tätäkään mennä naapurinmummolle selittämään!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi