Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koronakaksinaismoralismi

Vierailija
12.04.2020 |

Surkuhupaisaa, miten samat ihmiset jotka syyllistävät toisia jostain asiasta koronan tiimoilta, tekevät huoletta itse jotain typeryyttä itse. Esim. paasataan siitä, että ihmiset eivät pese kauppaan tullessa käsiään ja sitten lähdetään itse pääsiäiseksi Päijät-Hämeestä Kuusamoon. Tai väitetään, että joku käy kaupassa joka päivä ja itse kokoonnutaan koko suvun kesken harva se ilta aikaa viettämään. Onko se aina näin, että ihminen huomaa rikan toisen silmässä, muttei malkaa omassaan?

Miten sinä olet tonttisi hoitanut?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen ainakin käynyt tindertreffeillä kuten ennenkin ja töissä.

mies 40. työtön.

Vierailija
2/22 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syyllistä ketään, ja elän itsekin niin normaalia elämää kuin pystyn: Tapaan kavereita, hengailen paremman puutteessa ostarilla, en noudata turvavälejä kaupoissa yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse elän lähes täydellistä eristyselämää. Kaupassa käydään harvoin ja muutaman minuutin voi vierailla alle 70-vuotiailla vanhemmilla. Bussilla olen kulkenut pari kertaa pakollliseen menoon.

Siinäpä ne.

Vierailija
4/22 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Tuttu meuhkaa kaupassakäynnistä, ei saa koskea, ei saa mennä, eieiei. Ja juoksee suurinpiirtein karkuun jos joku on tulossa 5 m lähemmäksi. Ostokset pitää desinfioida, ovenkahvat pitää desinfioida.

Sitten viettääkin iltaa ihan normaalisti kavereiden kanssa. Sanoin hänelle, että en ole kuullut yhdestäkään tartunnasta kauppaostosten välityksellä tai ohikulkijan henkäyksestä. Mutta neljä tuntia samassa huoneessa jonkun kanssa innokkaasti jutellen on kyllä aika varma nakki, mikäli jommallakummalla on virus. Sitten hän kiemurtelee, että kyllä kaverit on olleet ihan terveitä ja kyllä he pakostakin muutenkin näkisivät. (Mikä ei ole totta, koska eivät ole esim työkavereita, vaan näkevät vain koska itse sopivat ajan ja paikan)

Vierailija
5/22 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää, kun hysteerikot ovat hamstranneet ensin wc-paperit ja käsidesit. Sitten maskit, ettei niitä riitä hoitohenkilökunnalle ja lopuksi ruuhkauttivat kauppojen kuljetuspalvelut, ettei niitä riitä riskisyhmäläisille. 

Päälle sitten kiillotetaan omaa sädekehää ja haukutaan muita. Ei jatkoon.

Vierailija
6/22 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaksi kyse on varmaankin rajallisesta ymmärryksestä ja aggressiivisesta tarpeesta uskoa, että sen puitteissakin on mahdollista välttyä tartunnoilta, kunhan kaikki noudattavat ohjeita. Televisiossa taitaa vieläkin pyöriä viranomaistiedote, jossa kehoitetaan ihmisiä pitämään metrin väli muihin tartuntojen välttämiseksi. Lisäksi ei osata samaistua muiden ihmisten tilanteeseen eikä ymmärretä omien tekojen vaikutuksia muiden tilanteeseen. Mahdollisesti suhtaudutaan muihin ylimielisesti. Ihmetellään mikseivät kaikki ole hampstranneet kuukauden ruokia kotiin.sa Täyttäneet kaikkia pakastimia ruoalla, jottei tarvitse käydä kaupoissa. Kaappeja saippualla, käsidesillä, WC-paperilla, lääkkeillä, hengityssuojilla ym. Kun todellisuudessa hampstraus tapahtuu massojen ryntäyksenä kauppoihin ja hyllyt tyhjennetään niin, ettei kaikille riitä tuotteita tai niitä saa hakemalla hakea useammasta kaupasta. Kun kaikilla ei ole autoa, suuria jääkaappeja ja pakastimia eikä rahaa ostaa eikä voimia kantaa kuukauden ostoksia yhdellä kertaa. Sekin ihmetyttää, että oikeastiko hampstraajat pakastavat maitotuotteet ym. tuoretuotteet myös eivätkä käy vähintään kerran viikossa kaupassa ostamassa hedelmiä yms., mikä ei säily kuukausia ja mitä ei voi pakastaa.

Vierailija
7/22 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten haukutaan, että johonkin tiettyyn kellonaikaan oli niin ja niin paljon kaupassa asiakkaita. Miten kehtasivatkin! Kukaan ei kuitenkaan kerro mikä kellonaika olisi hiljaisin mennä. Olen nyt etsiskellyt netistä meediokursseja, etä-sellaisia tietenkin.

Vierailija
8/22 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ei kiinnosta se saako muut kaupasta ruokaa vai, meillä on tilaa ja meidän elämäntapa on hiukan survivalistimainen, mun kauppareissu , ne harvat mitä teen näyttää aina hamstraamiselta koska emme käy usein kaupassa. Nykyään moni on pelkän kaupan varassa ja se on sääli, kun ei osata yhtään ajatella asioita pidemmälle , kauppaa ei välttämättä ole tai tavarat loppu, no miksi sellainen syyttää muita että muut ovat ostaneet tavarat kun ei itse ole älynnyt, vahvat selviää niin se vain on. Ilman kauppaa selviää todella kauan ei sieltä näinä aikoina muutenkaan tarvitse hakea niitä sopivan pehmeitä avokadoja jotka on kypsytetty myrkkukaasuissa :) Jos jokin ruokahylly on tyhjä, kysy itseltäsi miksi juuri sinä et ole älynnyt varautua , joskus tulee oikeasti isompi katastrofi niin syytteletkö sitten muita kun se sun lempileipä on loppu vai olisko sulla kotona aineksia tehdä sitä leipää vaikka monia kuukausia? Elämä on valintoja täynnä ja minusta on turha valittaa siitä jos muut varautuu ja sinä et. Loppupeleissä jokainen pelastaa oman perheensä ja itsensä. Niin se vain menee . PS. Kondensoitu maito säilyy kauan jos on pakko maitoa käyttää noin pikkuvinkki

Vierailija
9/22 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kasvatan ympäri vuoden salaatteja ja yrttejä ja retiisejä, kesällä kurkkua ja tomaattia usein muutakin. Hedelmät eivät kuulu ruokavalioon sokerin takia, on tyrniä, mustikkaa ja puolukkaa, sieniä . Omat kananmunat ja toki myös kananlihat. Pakksessa riistaa yllin kyllin .... Kyllä tullaan toimeen ilman lähi K kauppaa:))

Vierailija
10/22 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

hauskoja ovat uutisryhmät, jotka käy vanhusten kodeissa ja vanhainkodeissa. Luulisi sitten voivan päästää ihan sukulaisetkin.

Vierailija
11/22 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mies 40. työtön.

Työtön käy töissä?

Vierailija
12/22 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mies 40. työtön.

Työtön käy töissä?

vanha työtön mies käy treffeillä?

Vierailija
13/22 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa nämä hysteerikot! Valitetaan, että taas oli kaupassa niin paljon ihmisiä!! Eikö ihmiset ajattele yhtään!! Se oma kaupassa olo on kuitenkin täysin perusteltua. Kaikki muut vaan ei ajattele yhtään mutta kyllä minun kaupassa täytyy saada käydä. MINÄ MINÄ MINÄ!

Vierailija
14/22 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurattaa nämä hysteerikot! Valitetaan, että taas oli kaupassa niin paljon ihmisiä!! Eikö ihmiset ajattele yhtään!! Se oma kaupassa olo on kuitenkin täysin perusteltua. Kaikki muut vaan ei ajattele yhtään mutta kyllä minun kaupassa täytyy saada käydä. MINÄ MINÄ MINÄ!

No kyllä se vähän kyrpii, jos itse käy kerran viikossa kaupassa (ilman autoa muuten, pyöräkärryllä tuon ostoskuorman) ja se on joka kerta ihan piukassa porukkaa. Tuskin ne kaikki käyvät juuri sen yhden kerran kaupassa samaan aikaan kuin minä. Varsinkin kun viimeksi siellä oli lauma esiteinejä ostamassa karkkia ja limsaa sekä muutama ikäihminen, jolla oli vain pari pientä ostosta. Vanhalla herrasmiehellä edessäni oli -yksi- pieni vesipullo, todella tärkeää päästä kauppaan se ostamaan ilmeisesti. Meidän perhe käy tosiaan sen kerran viikossa kaupassa, muuten ollaan täyseristyksissä kotona eikä tavata ketään, ei kavereita, lasten kavereita, sukulaisia, ei ketään. Ulkoillaan metsässä, jos siellä joku tulee vastaan ( mitä ei juuri koskaan tapahdu), niin kierretään kaukaa. Anteeksi, jos välillä vähän ketuttaa ihmisten leväperäinen käytös.

Vierailija
15/22 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina huvittavia nämä "hittovie kun kaupassa oli porukkaa, miksei ihmiset tajua!" kun henkilö itsekin oli siellä kaupassa, eikä huomaa siinä mitään häikkää.

Vierailija
16/22 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina huvittavia nämä "hittovie kun kaupassa oli porukkaa, miksei ihmiset tajua!" kun henkilö itsekin oli siellä kaupassa, eikä huomaa siinä mitään häikkää.

Tämä 😀

Ja se on tapahtunut mullekin kahdesti. Kävin kerran Hongkong-tavaratalossa ja toisen kerran puutarhaliikkeessä ja ihmettelin paheksuen, että siellä oli niin paljon väkeä. Siellä honkkarissa tosin juoksin kaupan läpi ostamatta mitään, kun tajusin tilanteen. Siell oli ihme kyllä eläkeläisiä seisoskelemassa kaikessa rauhassa ja viettämässä aikaa. Itse olen sentään nuorempi ja varmaan pienemmässä riskissä, mutta välttelen kauppoja nykyään.

Toinen kaksinaismoralistinen ajatus - pari kertaa on pälkähtänyt päähän, että jos tietäisi saaneensa koronan, niin voisi mennä kauppaan ilman pelkoa sen saamisesta. Tajuan sen todella törkeäksi heti perään, enkä oikeasti menisi siis. Ikäänkuin sensuroin sen ajatuksen heti mielessäni. Olen silti varma, että on palion ihmisiä, joilta puuttuu se ajatuksen jälkiosan itsekritiikki ja jotka vaan menevät siinä tapauksessa ja tartuttavat siten muita.

Vierailija
17/22 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun luettuani googlasin lähimarkettini aukioloajat ja ilokseni näyttäisi kartan kautta ainakin löytyvän myös jonkinlainen graafi joka kertoo kaupan ruuhkaisuudesta. Ei luultavasti ole reaaliaikainen, mutta viitteellinen ainakin.

Vierailija
18/22 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vanhempani antoivat huutia kun peruttiin lapsemme ei-välttämätön terapia toistaiseksi. Ollaan nyt NIIN vastuuttomia (väliäkö sillä että terpassa ymmärsivät kyllä ja siellä on tosiaan nyt kokonaan lopetettu kaikki, vaan etäyhteydellä mennään). Ja samaan aikaan siis itse leuhottavat mökille ja pois sieltä ja ties missä muualla juoksevat.

Vierailija
19/22 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjun luettuani googlasin lähimarkettini aukioloajat ja ilokseni näyttäisi kartan kautta ainakin löytyvän myös jonkinlainen graafi joka kertoo kaupan ruuhkaisuudesta. Ei luultavasti ole reaaliaikainen, mutta viitteellinen ainakin.

Reaaliaikaiseksi väittää. Kannattaa vilkaista jos haluaa kanssa-asiakkaita vältellä.

Vierailija
20/22 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ihmettelen noita tyyppejä, jotka hämmästelee, kun kaupassa on niin paljon väkeä ja ovat siellä itsekin. Tai lenkkipolulla.