Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita, jotka luultavasti saisivat erityislapsi -diagnoosin, jos olisivat tämän päivän peruskoululaisia?

Vierailija
12.04.2020 |

Minun "oireet"

- heikko hienomotoriikka ja heikohko karkeamotoriikka myös
- unohtelu, huolimattomuus
- omiin ajatuksiin vaipuminen
- arkuus ja ujous, jopa niin arka, etten neuvolassa tai muilla lastenleikkipaikoilla uskaltanut leikkiä jos ei terveydenhoitaja tai joku muu henkilökuntaan kuuluva tullut antamaan lupaa
- huono muisti, mutta huippuhyvä laskemisessa
- huonosta muistista huolimatta poikkeusellisen hyvä oppimiskyky asioissa, jotka ei vaadi hyvää muistia
- yhteen asiaan jumittuminen tuntikausiksi ja yksinään viihtyminen tuntikausia ilman ongelmia, mulla nämä on vaihdelleet. Heikosta hienomotoriikasta huolimatta opin virkkaamaan katsomalla ohjeet kirjoista ja minusta tuli hyvä siinä. Sittenpä oli vaikeaa jättää pois. Kirjaa en pysty jättämään kesken, se on luettava kerralla.
- ahdistuminen epämiellyttävistä asioista niin että on pakko vähän vaikka hyppiä tai purkaa se energia jotenkin pois - tämä ehkä se selvin ja pahin oire

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olis aivan varmasti ADHD-diagnoosi ja lääkitys. Onneksi 80-luvulla sai vielä vapaasti olla vilkas ja erilainen lapsi ilman, että asiasta tehtiin ongelmaa. Ja hyvin olen pärjännyt niin koulussa kuin elämässäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä