Juhlat karanteenin aikana.
Omakotitalon pihalla iso porukka juhlimassa. Ei ihme, että virus leviää. Eletään mistään välittämättä.
Kommentit (40)
Jos virkalääkäri on asettanut jonkun karanteenin ja rajoittanut tapaamisoikeutta, niin määräyksen rikkomisesta voi saada sakkoa tai vankeutta.
Tartuntatautilain perusteella annettu kokoontumisrajoitus ei koske kotona järjestettäviä tilaisuuksia ja siten myös omakotitalon piha rajautuu pois.
Sinänsä annetut määräykset ovat kyllä velvoittavia, vain yli 70-vuotiaille annettu ohje pysytellä kotona on suositus.
Meilläkin kerrostalossa oli alkuviikosta bileet. 2 aikaa aamuyöllä parkkipaikalla paukuttivat rumpuja ja lauloivat epävireisesti, melkein soitin poliisit, mutta lopettivat lopulta. Oli kiva seuraava päivä töissä sitten minullakin, kun en saanut nukkua. Ensi kerralla soitan ne poliisit heti.
Ilmeisesti nuorisolla on nyt hyvää aikaa juhlia, kun etäopinnot menee krapulassakin. Ja yhdestä koronasta nämä eivät välitä, ellei puhuta siitä oluesta.
Vierailija kirjoitti:
Ei mahda mitään, ei-julkisessa autotallibaarissa voi olla jopa 11 ihmistä.
Niin miksi sinne autotallibileisiin pitää ängetä nyt? En vaan ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia olemme pian ulkonaliikkumiskiellossa kesän ajan. Nuoret luulevat olevansa kuolemattomia, mutta virukseen kuolee myös nuoria. Täällä sairaalassa nuoria on hengityskoneissa ja todella huonossa kunnossa. Nyt järki käteen!
Tuskin, bileet jatkuisi ulkonaliikkumiskiellosta huolimatta.
Mutta me sivulliset kärsisimme, kuten aina muiden virheiden takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan ole juhlia kieltänyt. Meillä on SUOSITUKSIA! Ne on tehty panikoijia varten, ettei tulisi tappelua. Persut niitä vaativat. Jokainen joka pelkää koronaa voi pysyä kotona ja välttää kokoontumista, mutta ei se ole pakko. Ne ohjeet ja suositukset on siksi, että nämä pelokkaimmat tietävät mikä on turvallista. Tämäkin ymmärrettiin Suomessa väärin, mikä ei persujen osalta yllätä :D
Koitapa selittää tätä lampaille. Suomalaiset ovat keskimääräistä pelokkaampia. Persut vielä lietsovat pelkoa somessa..
Ole PVL-trolli hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi suojaa virukselta.
Kyllä muuten suojaa koska olen tenutellut niin kovasti etten voi ajaa minnekään mökille.
Kyllä kavereitani kokoontuu tänäänKIN tavalliseen tapaan, kuin lähes joka viikonloppu... Itse en osallistu jo ihan siksikin, että minulla on paha astma. En ymmärrä miksi ihmiset eivät ajattele... Ja kyllä minua harmittaa ja itkettää, kun yksinäni kökin himassa ja työtkin teen etänä eli en näe työkavereitakaan...
Kotini viereen tuotiin torst.jäätelökioski jossa myydään tötteröjäätelöitä.
Kioskiin ei ole vesiliittymää. Ei siis käsienpesumahdollisuutta.
Jäätelökauha lilluu jossai vedessä.
Asiakkaat hönkii siinä kylmäaltaiden ääressä.
Myyjä käsittelee kolikoita ja jäätelökauhaa-ei siis käsienpesuvettä ja allasta.
Tänään oli lauma nuoria siinä myyntiluukulla. Myyjätytön kavereita varmaan.
Ei mulla muuta.
Ilmoitin asiasta pikkupaikkakuntamme koronapäivystykseen, mutta tänäänkin tötteröitä myytiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ulkona tartu. Meilläkin oli grillijuhlat. Syötiin, juotiin ja laulettiin.
Eikä kännissä, eikä läpällä. Mut onhan se kivaa olla kuolematon.
Mekin juhlitaan ensi viikonloppuna mieheni 40-vuotispäivää mökillämme. Vieraita on kutsuttu 22, joista vain 5 on ilmoittanut jäävänsä pois. En tiedä kuinka moni ottaa lapset mukaan, mutta parhaimmillaan meitä voi olla yli 50 henkeä paikalla.
Onneksi meidän mökki on niin syrjässä, että kukaan tuskin edes huomaa kuinka paljon porukkaa sinne tulee.
Nämä mistään mitään piittaamattomat, kuolemattomattomiksi itseään luulevat, levittävät virusta. Kunnes makaavat itse teho-osastolla, kuluttaen sairaanhoidon voimavaroja. Nuoretkin kuolevat tähän virukseen. Se kuolema ei ole mukava. T. Sairaanhoitaja.
Toivottavasti nämä kaikki juhlijat tekevät kotona etätöitä ja käyttävät kaupan kotiinkuljetuspalveluita.
Vierailija kirjoitti:
Kivahan se on välillä juhlistaa. Elämä käy muuten tylsäksi! Itsekin olin eilen kavereiden kanssa saunomassa.
Kuinka monta kertaa se pitää sanoa; ketään ei saa nyt nähdä ja turvavälit on pidettävä. Miten se ei mene joillekin jakeluun...
Vierailija kirjoitti:
Mekin juhlitaan ensi viikonloppuna mieheni 40-vuotispäivää mökillämme. Vieraita on kutsuttu 22, joista vain 5 on ilmoittanut jäävänsä pois. En tiedä kuinka moni ottaa lapset mukaan, mutta parhaimmillaan meitä voi olla yli 50 henkeä paikalla.
Onneksi meidän mökki on niin syrjässä, että kukaan tuskin edes huomaa kuinka paljon porukkaa sinne tulee.
Siis voi jum*lauta. Miten on edes mahdollista, että joku on noin tyhmä!
Viisaan sydän on surutalossa, tyhmän sydän huvipaikoissa. Näin se sanottiin jo isossa kirjassa ja näyttäisi pätevän edelleen.
Siis ovat oikeasti karanteenissa tartunnan takia ja pitävät juhlia pihalla? Kyllähän tuon takia voi poliisit pyytää paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis voi jum*lauta. Miten on edes mahdollista, että joku on noin tyhmä!
Toivottavasti on vaan tyhmää provoilua, vaikka kyllä tiedän, että noin tyhmiä ihmisiä on oikeasti olemassa... Toivottavasti kaikki vieraat jäävät pois ja saavat miehensä kanssa keskenään sitten juhlistaa siellä mökillään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kivahan se on välillä juhlistaa. Elämä käy muuten tylsäksi! Itsekin olin eilen kavereiden kanssa saunomassa.
Kuinka monta kertaa se pitää sanoa; ketään ei saa nyt nähdä ja turvavälit on pidettävä. Miten se ei mene joillekin jakeluun...
Kyllä me tämän kaveriporukan kanssa näemme myös ensi viikolla. Ei meitä ole kuin neljä joten alle kymmenen reilusti!
Vierailija kirjoitti:
Kotini viereen tuotiin torst.jäätelökioski jossa myydään tötteröjäätelöitä.
Kioskiin ei ole vesiliittymää. Ei siis käsienpesumahdollisuutta.
Jäätelökauha lilluu jossai vedessä.
Asiakkaat hönkii siinä kylmäaltaiden ääressä.
Myyjä käsittelee kolikoita ja jäätelökauhaa-ei siis käsienpesuvettä ja allasta.
Tänään oli lauma nuoria siinä myyntiluukulla. Myyjätytön kavereita varmaan.
Ei mulla muuta.
Ilmoitin asiasta pikkupaikkakuntamme koronapäivystykseen, mutta tänäänkin tötteröitä myytiin.
Kyllä teillä ihmiset on reilusti vapaa-aikaa kun kerkiätte jäätelökioskien asiakasmääriä ja käsienpesua tarkkailla.
Tuskin, bileet jatkuisi ulkonaliikkumiskiellosta huolimatta.