Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kamalin asuinalue missä olet asunut?

Vierailija
11.04.2020 |

Minulla Vesala hki. Ankea ja kurja alemman keskiluokan lähiö

Kommentit (264)

221/264 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiskulma Helsingin Punavuoressa. Täynnä juoppoja.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
222/264 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamppi, Konala ja Sörkkä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/264 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun Lauste on näköjään mainittu heti ensimmäiseksi ja useamman kerran. En ole asunut siellä, mutta kävelen toisinaan koiran kanssa siitä läpi. Vähintään joka toinen koira, joka siellä tulee vastaan, on joku pitbull-tyyppinen. Kertoo todella paljon alueen väestöstä.

Vierailija
224/264 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulun Toppila on maineeltaan paha paikka, mutta kyllä minä siellä viihdyin. Kaikenlaista kulkijaa näkyi, mutta omat naapurit olivat ok, ja kämppä ihan normaali betonibunkkeriyksiö. 

Vierailija
225/264 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

80-luvulla tuli asuttua Raahessa n.1 vuosi sekä kummatissa, että ollinsaaressa. Ehkä tuo slummatti noista siihen aikaan oli vielä jätteempi paikka.

Asuin vuosituhannen vaihteessa opiskelijana ollinsaaressa pari vuotta, ja se oli jo silloin aivan järkyttävä paikka. Kaikki naapurit olivat juoppoja tai huumeidenkäyttäjiä. Hyvin muistuu vieläkin mieleen, kuinka yläkerran naapurissa oli joka ikinen maanantai-tiistai välinen yö joku spurgujen karaoke-kisa aamuun asti.

Nykyään kun olen kulkenut ympäri Suomea ja käynyt myös ollinsaaressa kerran tai kaksi vuodessa, voin sanoa etten lohduttomampaa lähiötä ole vielä nähnyt. Osa taloista on jo hylätty ja laudoitettu umpeen. Näistä taloista tulee mieleen kuvat 70/80-luvun bronxista, ja lienee vain ajan kysymys koska joku tuikkaa ne tuleen. Alueella tuskin asuu enää yhtäkään työssäkäyvää, eikä varsinkaan lapsiperheitä, mitä alue oli täynnä 70- ja 80-luvulla. Vain ihmisiä, jotka eivät enää mistään muualta saa asuntoa.

Vierailija
226/264 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jamppa Järvenpäässä. Vuokratalovaltaista. Paljon juoppoja, ulkomaalaisia paljon. Juopot päivystävät "ostarilla" ja huutelevat rivouksia ohikulkijoille. Lapset voivat huonosti

Sama. Hirveä ghetto. Ex asui siellä, muutettiin yhteen, jo kuukauden päästä vaadin, että muutetaan muualle.

Vierailija
227/264 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kävin aikanaan Malmilla töissä. Toki siellä levotonta oli. Mustalaisia pesiytynyt. Hagertit. Tillikan baarin ympäristössä juopot örveltämässä.

Sama myös siellä töissä vähän aikaa ja kyllä oli menoa siinä kauppakeskuksen alueella. Juoppoja, narkkeja päiväkaudet siellä pyöri.

Itse asuin Malmilla useamman vuoden nuorena 2000-luvun alussa. Silloin oli ne tavanomaiset juopot istuskelemassa.

Nykyisin satunnaisesti tulee käytyä kaupoilla, varsinkin Novan puoli hätkähdyttää joka kerta. Täynnä narkomaaneja ja muita, joilla elämä hukassa. Toisella puolella rataa taas varsin monikulttuurinen tunnelma. Asema ränsistynyt ja likainen, surullista.

Just muutettiin Malmille eikä mitään valittamista. Kaikki palvelut vieressä, ihan tavallinen juna-asema(likainen ja ränsistynyt? No ei), toki juoppoja pyörii Malmin torilla, mutta eipä ole ikinä mitenkään häirinneet.

Vierailija
228/264 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porin Sampola, mutta ei mulla ollut siellä silloin (2000 luvun taitteessa) vaikeutta siellä asua.

Mutta kavereita asui paljon huonommilla alueella Porissa, esim pormestarin luoto ja Impola. Siis 2000 luvun taitteessa.

Vierailija
229/264 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvinkään Paavola 1990-luvulla. Jotain alueesta kertoo se, että siellä lapsetkin kantoivat mukanaan puukkoja...

Muutenkin masentava ja ruma getto jossa paljon sosiaalitapauksia, juoppoja ja huumeita.

Asuin Paavolassa 70-luvun lopusta 2000-luvun alkuun, enkä nähnyt kellään puukkoa tai kenenkään käyttävän huumeita. Et ole vissiin gettoa nähnytkään?

Minäkin liityn Paavola keskusteluun. Asuin Hyvinkäällä aikoinaan ja kyllä Paavolan maine oli koko Hyvinkään tiedossa. Huoltomiehetketkään ei menneet sinne yksin aina pareittain. Poliisit joutuivat usein käymään. Et varmaan niissä vuokrakasarmeissa asunut?

Mulla asui isovanhemmat, täti ja serkku eri taloissa just niissä vuokrakasarmeissa. Vietin pitkiä aikoja siellä, ikinä ei tarvinnut pelätä. Harvoin näin edes poliisia, mitään puukkojen heilutusta en koskaan. 1982-2011.

Vierailija
230/264 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porin Sampola, mutta ei mulla ollut siellä silloin (2000 luvun taitteessa) vaikeutta siellä asua.

Mutta kavereita asui paljon huonommilla alueella Porissa, esim pormestarin luoto ja Impola. Siis 2000 luvun taitteessa.

Sampola on ankein paikka, missä olen Suomessa käynyt. Olin kaksi yötä entisellä opiskelukaverillani,  joka ilmeisesti oli Poriin muuttaessaan etsinyt halvimman kämpän mitä löytyi. Tästä on aikaa 15 vuotta, ja en usko, että alue on kovin paljon kehittynyt parempaan siitä.

Vierailija
231/264 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Top 5 karseimmat missä oon asunu:

Kontula (tartteeko edes perustella..)

Marjaniemi (tää tosin ihan siinä itiksen vieressä kerrostaloja, täynnä sekopäitä)

Puotinharju (jumalauta sitä kylttyyrillista toimintaa, ihan sekopäitä, meteliä 24/7, samaan sumppuun pari hc nistiä ni oli todella kiva yrittää nukkua siellä)

Hesari kalliossa (juntit tulee ryyppäämään ja yrjöää sun koti rappus eteen, huutaa ympäri yön pihalla ja käy tarpeillaan sun auton vieressä)

Käpylä (itsekeskeisiä juvalta kotoisin olevia teennäisiä city ihmisiä, juovat manteli lattea ja pukevat lapsensa marimekkoon, tuijottavat pahasti jos erehdyt samalle leikkipaikalle)

Vierailija
232/264 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilin asumisesta Suomenlinnassa mutta hirveä loukkohan se oli. Vuokraisäntä oli aina tunkemassa kylään ja kesällä turistit käytti pihaa vessana. Enää en mene sinne edes käymään.

Vierailija
233/264 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klaukkala; mopoja, amiksia ja huumeita.

Vierailija
234/264 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitukseen: Vesala on työnväenluokan asuinalue.

Vierailija
235/264 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runosmäki Turku, kakkosena Lauste Turku

Vierailija
236/264 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Forenomin yksiö 3-henkiselle perheelle Vantaan Havukoskella, mikä saatiin kaupungilta kriisiasunnoksi.

Havukoski oli pahempaa kuin mikään Itä-Helsingin lähiöistä. Surullista oli katsella sitä ihmisten elämää siellä.

Vierailija
237/264 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Forenomin yksiö 3-henkiselle perheelle Vantaan Havukoskella, mikä saatiin kaupungilta kriisiasunnoksi.

Havukoski oli pahempaa kuin mikään Itä-Helsingin lähiöistä. Surullista oli katsella sitä ihmisten elämää siellä.

Surullista miksi?

Vierailija
238/264 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallio ja Maunula. Kalliossa rauhattomampaa wt-nistihörhöä, Maunulassa vähän liian multiculti-meno ja useampaa miestä sai tämmöinen vanha akkakin olla hätistelemässä pois kimpusta.

Vierailija
239/264 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tommola Heinolassa. Jätevedenpuhdistamo ja tehtaat haisee, jatkuva rekka- ja viemärilieteralli. Köyhällistökaupunginosa, jossa kurjuus tiivistyy.

Täällä toinen joka on asunut Tommolassa. Yksikään peruskoulun ysin luokkakaveri ei ole saanut korkeakoulututkintoa. Tyly paikka.

Minäkin olen asunut Tommolassa. Itse muistan niitä aikoja lämmöllä, viihdyin hyvin. Itselläni on kyllä korkeakoulututkinto, ja niin on kaikilla nuoruusaikojen kavereillanikin. 

Vierailija
240/264 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki Ullanlinna ja Eira. Voi sitä nirppanokkien määrää. Eihän siellä ole muuta kuin pitkiä kivisiä katuja, yksi hikinen K-market lähellä, luontoa ei missään - paitsi Kaivopuisto ja merenranta. Olen aina ihmetellyt, miksi rikkaat ihmiset aina haluavat asua ko. paikassa. Ite asuin siellä melkein 10 v ja olen tyytyväinen kun pääsin pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän