Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, asutko ilman miestä omakotitalossa?

Vierailija
11.04.2020 |

Mitä haasteita on tullut ja mikä on yllättänyt? Mikä lämmitys talossa on ja osaatko tehdä itse huoltotoimet?
Mun unelma on omakotitalo. Asuttiin avioliiton aikana omakotitalossa, joten tiedän minkalaista asuminen siinä on, mutta kuinka selvitä yksin ilman miestä vai onko se pakko hommata oma talkkari? Taloa mitä kävin katsomassa on öljylämmitys, kuinkahan paljon siinä on huoltotoimenpiteitä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksin omakotitalossa jossa on öljylämmitys. Kuski tuo ja laittaa öljyt säiliöön. Ja jos öljykattilasssa on jokin vika tai vaatii huoltoa, niin alan ammattilainen sen korjaa/huoltaa. Parin vuoden välein hän vaihtaa öljynsuodattimen ja samalla katsoo että kaikki on ok. Ja jos jokin huolettaa niin hän neuvoo kyllä 😊

Vierailija
2/6 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et itse osaa vaihtaa suodatinta??

Omakotitalossa on paljon töitä, mutta jos ei nyt mikään hajoa hajoa kunnolla niin kaikki jutut osaan tehdä .

Ilmanvaihtokone meni kerran tilttii niin että ei enää keskustellut maalämpöpumpun kanssa , siihen tarvi apua kun oli ohjelmassa vika, en olisi pystynyt sitä korjaamaan. Muuten kyllä, no aura käy talvella ison tien auraamassa .

Mutta talon perushuoltotyöt syksyllä ja keväällä kannattaa tehdä jos haluaa pitkäikäisen talon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako enää ostaa öljylämmitteistä taloa? Ainakin suosittelen varautumaan siihen, että joudut vaihtamaan lämmitysjärjestelmän muutaman vuoden sisällä eikä se tule olemaan halpaa.

Vierailija
4/6 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne perushuoltojutut ole mitään ihmeellisiä, jopa miehet osaa tehdä niitä. Mutta kyllä se vähän kiinnostusta vaatii, että pärjää tekniikan kanssa.

Vierailija
5/6 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaaja #3 on oikeassa. Kannattaa sisäistää tulevan remontin hinta ja ottaa se kauppahintaa miettiessä huomioon. Mitä yksin asumiseen muutoin tulee, kaipa sitä näissä selviää yksinkin. Remontit aina maksaa, mutta niin ne maksavat kädettömän miehenkin kanssa.

Vierailija
6/6 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen asunut, sähkölämmitys oli, kerran meni rikki lämminvesivaraaja, kutsuin putkimiehen. Kerran hajosi kylppärin lattialämmityksen säädin, sähkömies vaihtoi. Pihanhoito oli raskainta, iso piha, nurmikkoa ajettavana paljon. Lumityöt myös, joskus poikani kaverit kävivät traktorilla avaamassa pihan. Kerran hoidin ulkomaalauksen, olihan se homma. Kerran isäni tapetoi huoneet. Pärjäsin hyvin, oli ihana asua lasten kanssa tilavasti. Talo oli rakennettu meille, jäin eron jälkeen siihen lasten kanssa.

Kun lapset lähtivät maailmalle myin talon ja ostin itselleni rivarikolmion, tykkään tästäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän