Lomautettu tai työtön: miksi et kys paikalliselta kauppiaalta suoraan ruokakassikuskin töitä?
Kaupat ovat nyt hädässä koska heillä ei ole riittävästi hygieniapassin suorittaneita ja ajokortin omistavia työtekijöitä. Ruoan tilaaminen kotiin on räjähtänyt osissa maata ja tilaajia olisi mutta kauppiailla ei ole mahdollisuutta toimittaa asiakkaiden toiveita.
Jos sinua kiinnostaa alan työ niin nyt kipin kapin vaikka suorittamaan netissä hygieniapassiopintoja ja sen jälkeen tentti. Ruokakassit voi kuljettaa vaikka mopoautolla eli ei tarvi olla edes täysi-ikäinen.
Kilometrikorvaus on itsestäänselvyys oman ajoneuvon käyttäjälle.
Pidetään huoli riskiryhmistä!
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Hygieniapassi tosiaan pitää olla, jos kuljettaa ruokaa. Onko jokaisella Woltin ulkomaalaistaustaisella huonosti suomea osaavalla kuskilla? Yksi tuttu postinkantaja, joka kuljettaa maaseudun postia ja jakaa samalla jotain ruokakasseja tms. joutui sen suorittamaan, oli pakko.
Ei sitä vaadita kuin epähygieenisiltä suomalaisilta.
Jos ei ole ajokorttia eikä autoa, niin milläs kuskaat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän kylällä ei ole kotiintoimitusta yhdelläkään (4) ruokakaupalla. En omista autoa ja kuulun riskiryhmään. Aika hyviä syitä olla kysymättä. Pysyn kotona ja hengissä.
Meillä molemmat kilpailevat kaupat tuovat ruoan riskiryhmäläiselle kotiin ihan sovitusti. Maksan tietenkin palvelusta koska maksaahan omakin liikkumiseni. Olen nyt etätyöläinen.
Minä asun 500m päässä lähimmästä kaupasta ja maksaisin ilomielin jos toisivat kotiin isomman satsin. Mutta eivät kerää eivätkä kuljeta edes maksua vastaan. Eivät edes kerää ostoksia valmiiksi että hakisin sitten kaupasta valmiiksi kerätyt. On siis joko haettava itse tai tilattava postin kotiinkuljetuksella jostain nettikaupasta kuivaa muonaa. Toistaiseksi olen ottanut riskin ja hakenut ostokset itse, vaikka kuulun riskiryhmään.
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä ehditä mitään ruokakasseja kuskaamaan kun perustetaan pieniä kittareita.
Kittarit eivät ole kaupan tulevaisuutta koronan jälkeen. Ihmiset kun tottuvat tilaamaan ruokakassinsa ja palvelua tarjoava on tulevaisuuden voittaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai omalla rahalla suorittamaan hygieniapassi ja kilometrikorvauksella töihin? Ei kiitos.
Meillä teini suoritti hygieniapassin nettimateriaalista opiskellen ja tentissä käyden varmaan satasella viime kesänä. Tari sitä kesätyöpaikkaa varten.
Töistä maksetaan työehtosopimusten mukaista palkkaa. Suomalaisissa kaupoissakin. Kilometrikorvaus tulee oman kulkuneuvon käyttämisestä palkan lisäksi.
satasella? joo en rupea tuhlaamaan viikon ruokarahoja sellaiseen. :D
Ei ole autoa eikä ajokorttia ja fillarissa ei ole tavaratelinettä.
Miksi ihmeessä lähtisin lomautettuna lyhyeksi ajaksi johonkin muuhun työhön, kun voin lomailla ansiosidonnaisella kotona?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hygieniapassi ja elintarvikealan koulutus löytyy, mutta ei ajokorttia.
Sinähän olisit ihanteellinen keräämään ihmisten ruokatilauksia kasseihin.
Palkkaatko kokopäiväisesti/antaako valtio tienata ilman Kelan tukikarusellia?
Muuten saa rikkaat pitää hyväveli-kerhonsa.
Köyhät saa kaupungilta ruokakuljetukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai omalla rahalla suorittamaan hygieniapassi ja kilometrikorvauksella töihin? Ei kiitos.
Meillä teini suoritti hygieniapassin nettimateriaalista opiskellen ja tentissä käyden varmaan satasella viime kesänä. Tari sitä kesätyöpaikkaa varten.
Töistä maksetaan työehtosopimusten mukaista palkkaa. Suomalaisissa kaupoissakin. Kilometrikorvaus tulee oman kulkuneuvon käyttämisestä palkan lisäksi.
satasella? joo en rupea tuhlaamaan viikon ruokarahoja sellaiseen. :D
Se on voimassa ikuisesti. Muut kortit vanhenee muutamassa vuodessa.
Ei tässä ehditä mitään ruokakasseja kuskaamaan kun perustetaan pieniä kittareita.