Syntyykö alkuvuodesta 2021 ennätysmäärä lapsia?
Kommentit (20)
Korona voi vammauttaa sikiön alku- ja keskiraskauden aikana.
Vierailija kirjoitti:
Korona voi vammauttaa sikiön alku- ja keskiraskauden aikana.
Lähde??
Onnea ja siunausta kaikille nyt tai kohta raskaana oleville ja hiljattain vauvan saaneille!
Te & vauvanne luotte uskoa tulevaisuuteen. <3
Kannattaa jo ruveta varautumaan sairaaloissa ja lisätä synnytysosastoja ja kätilöitä 😐
Niin että saako pandemia, jonka tarkkoja vaikutuksia ja tartuntatapoja ei edes tunneta, ihmiset joukoittain lisääntymään keskellä pian alkavaa maailmanlaajuista lamaa? Toivottavasti ei. Meillä ainakin tilanne on pikemminkin se, että yritystä ei aloiteta ennen kuin tämä tilanne tästä selkeytyy ja nähdään, onko meillä esim. töitä vielä puolen vuoden päästä.
Vierailija kirjoitti:
Luulen niin, että nyt tulee joulu- ja tammilapsia enemmän kuin koskaan aiemmin. 90-luvun lamahan nosti syntyvyyttä jonkin verran. Äitiysloma on hyväksyttävämpi syy olla pois työelämästä kuin työttömyys. Ei kukaan enää muista koronaa 5-10 vuoden kuluttua, työnantajat näkevät vain aukon työhistoriassa.
Nostiko 2008 lama syntyvyyttä? Miksi siitä 90-luvun lamasta aina puhutaan, siitä on 30 vuotta.
Mä sanoisin, että syntyvyys vähenee. He ketkä ovat suunitelleet perheen perustamista lähiaikoina, ottavat nyt aikalisän ja katsovat miten tilanne kehittyy.
Tulee uudet pohjat kun tulevaisuus on vielä entistäkin epävarmempi
M37
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen niin, että nyt tulee joulu- ja tammilapsia enemmän kuin koskaan aiemmin. 90-luvun lamahan nosti syntyvyyttä jonkin verran. Äitiysloma on hyväksyttävämpi syy olla pois työelämästä kuin työttömyys. Ei kukaan enää muista koronaa 5-10 vuoden kuluttua, työnantajat näkevät vain aukon työhistoriassa.
Nostiko 2008 lama syntyvyyttä? Miksi siitä 90-luvun lamasta aina puhutaan, siitä on 30 vuotta.
Koska se on sodanjälkeisen historian pahin. 2008 lamaa ei paljon edes huomannut siihen verrattuna. 90-luvun laman silloiset nuoret työelämää aloittaneet ovat yhtä työikäisiä ja siksi sen muistaa.
Syntyvyyden huippu saavutetaan helmikuun 2021 aikana. Kaikki kätilöt hälytetään valmiustilaan. Voit opiskella tee-se-itse kätilöksi, katsele kuvia vanhoista lääkärikirjoista. Ei se nyt niin vaikeaa voi olla!
Mähän sanoin, että pian tulee vauvabuumia. En vaan arvannut, että tämmönen tulee sitä vauhdittamaan.
Osalla jumittaa tuonnit toisessa maassa. Seuraan facessa yhtä ryhmää joissa heitä on ja odottavat kuumeisesti tulevia puolisoitaan. Yhden emäntä ehti kuitenkin saapua Suomeen ennen rajojen sulkeutumista joten saattavat alkaa yrittämään tässä kohtapuoliin esikoista ;)
Ennemminkin olen kuullut, että etäkoulu ja 24/7 lasten ja puolison kanssa neljän seinän sisällä on tehokas lääke vauvakuumeeseen.
Ei tule, vaan erot lisääntyvät. Taloudellinen epävarmuus ja työttömyys siirtävät myös monen vauvahaaveita.
No toivottavasti ei tule. Jos tuleekin, niin sitten on talvella 2021 ruuhkaa sairaaloissa, koronan toinen tai kolmas aalto, synnyttäjät, influenssapotilaat ja moni muu sairastunut siihen päälle.
länsimaissa köyhät ihmiset eivät haki lapsia kun ei ole vara elättää. kun koronan takia käytyjen yt-neuvottelujen jälkeen on työtön, niin ei siinä kovin paljoa lapsia kiinosta ehtä.
Vierailija kirjoitti:
Niin että saako pandemia, jonka tarkkoja vaikutuksia ja tartuntatapoja ei edes tunneta, ihmiset joukoittain lisääntymään keskellä pian alkavaa maailmanlaajuista lamaa? Toivottavasti ei. Meillä ainakin tilanne on pikemminkin se, että yritystä ei aloiteta ennen kuin tämä tilanne tästä selkeytyy ja nähdään, onko meillä esim. töitä vielä puolen vuoden päästä.
Hyvin tiivistetty 👍 Komppaan!
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa jo ruveta varautumaan sairaaloissa ja lisätä synnytysosastoja ja kätilöitä 😐
Vasta sitten kannattaa varautua jos odottavien äitien määrä lisääntyy.