Rintsikat ahdistaaaaa!
Aamusta on ihan ok kun pukee päälle, sitten yhtäkkiä iltapäivästä ne jotenkin huomaa ja muka alkavat puristamaan kunnes on pakko ottaa pois.
Haluaisin löytää hyvät kaarituettomat mutta ei ole onnistunut. En tykkää niistä toppimallisista joissa ei ole kuppeja koska ne eivät erottele tissejä, eikä kupillisissa taas ole oikein kokoja.
Onko olemassa sellaisesta spandexista tms napakasta joustomateriaalista tehtyjä toppimallisia liivejä joissa olisi kuitenkin jonkinlaiset kupit?
Onneksi nyt ei ole tarvinnut juuri missään käydä niin olen ollut suurimman osan ajasta ilman🤷♀️
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole käyttänyt rintaliivejä neljään kuukauteen, mutta kesällä on pakko, kun kokoni on 65DD.
Käytän Changen rintaliivejä, perusmallia, jonka olkaimet saa ristiin niin ettei ne voi valua. Jos käytän rintaliivejä talvella, jolloin olen hiueman pulskempi, tarvitsen rintaliiveihin lisäosan ympärysmitan suurentamiseen.
Changen kokomitoitus on ihan naurettava. Normaalimerkeissä sun koko on todennäköisesti 75b, 80a tai lähellä sitä. Eli ihan tavalliset pienehköt rinnat, jotka Changen mitoitus saa kuulostamaan suurilta. Mittaa itse vaikka se alamitta, veikkaan ettei ole lähelläkään 65 senttiä vaan yli 75cm. Liivien numero kuvaa (kuuluu kuvata) tätä senttimittaa, eikä olla vain absurdi luku. Esim 75 koon liivien alanauha on hakasten kohdalla noin 70-73 senttiä, eli kiristettynä sopiva noin 75cm ympärysmitalle.
Mulla on Changen liiveissä ympärys 70. Ostan liivejä myös esim Cubukselta. Ympäryksellä 70. Muista liikkeistä kokoja löytyy huonosti, 75 on jo niin löysä, että nousee selästä ylös, eli on liian löysä.
Mulla on oikea, mitattu ja useimmilla merkeillä sopiva koko 85aa. Changen laskuri antaa kooksi naurettavan 75D 🤣. Joo kuulostaahan se hienolta olla D-koon tissit, mutta jos tällä perusteella alkaisin pitää itseäni isorintaisena, olisihan se hassua.
No olisihan se. Hassumpaa on ehkä se miksi ostat vaatteet kokomerkinnän mukaan.
???
Pointti oli että kommentoimani kirjoittaja piti itseään isorintaisena Changen koon takia, vaikka ko koot ovat ihan höpöä. Siellä isolta kuulostavat koot ovat muiden merkkien pieniä kuppeja. En ymmärrä mihin sun kommentti liittyy.
Siihen että ei kannata varsinkaan rintsikoita ostaa kokomerkinnän mukaan, vaan sen mukaan mikä on hyvä päällä koska ne mitoitusten vaihtelut on niin suuria eri merkeissä. Kirjoituksestasi sai vaikutelman ettet ole noita changen liivejä edes kokeillut.
Mitoitukset eivät pitäisi vaihdella kuin enintään hiukkasen mallien kesken, koska se numeromitta on SENTTImitta, ei mikään random numero tai tulkinnanvarainen koko. Samoin eurooppalaisille kuppikokomerkinnöille on olemassa ihan selkeät senttirajat, kuinka paljon ala- ja ylämitta eroavat toisistaan.
Koska change on kehittänyt ihan omat merkintänsä jotka eivät ollenkaan perustu sentteihin, pitää heidän kuppikokonsa arvioida ihan eri kriteereillä kuin normaalien, yleistä standardia käyttävien merkkien koot. Eli siksi changen "iso"(lta kuulostava) kuppi vastaa useimpien merkkien paljon pienempää kuppia, ja "pieni" ympärysmitta toisten merkkien paljon suurempaa mittaa. Tätä juuri on vanity sizing - muutetaan yleisiä standardimittoja kuulostamaan "paremmilta", jonka jälkeen kokomerkintä ei enää vastaakaan alunperin sovittua yleistä kokoa.
Sama on esim levis farkuissa - alunperin/oikeastihan farkkujen koko on tuumakoko vyötärölle - 30 koon farkkujen vyötärön ympärys pitäisi olla 30 tuumaa eli noin 75 senttiä. Kummasti vaan mun 80 sentin vyötärö (32 tuumaa) mahtuu 29 tai 30 koon Leviksiin. Eli hekin ovat muuttaneet kokoja paremman kuuloisiksi, eikä alunperin tuumista kertonut koko vastaa enää oikeaa mittaa, vaan se on "vain numero".
Mutta koska vaihtelee, niin siksi niitä liivejä juuri pitää kokeilla muitakin kuin sitä yhtä ja samaa kokoa koska ne ikävä kyllä ne koot vaihtelee. En tajua miksi tästä pitää väitellä (ja mistä edes väitellään) jos olet kerran itsekin huomannut tämän vaihtelun mitoituksessa ja ollaan asiasta samaa mieltä :D
Tästä aiheesta olen itsekin meinannut tehdä aloituksen, mutten ole vielä saanut aikaiseksi joten kiitos tästä.
Kidutin itseäni yli 20 vuotta ostamalla liivit kaikkien virallisten ohjeiden mukaan eli suurimpana kidutustekijänä tässä tapauksessa ympärysmitta. Sehän on ihan hlvetillinen se "oikeaoppinen" ohje kuristusominaisuuksiltaan. En ymmärrä miten jotkut jopa tykkäävät tällaisista puristimista.
Jossain vaiheessa päätin lopettaa kärsimisen ja siirryin monta kokoa liian isoihin löröliiveihin. Seuraavaksi luovuin kaarituista ja sittemmin on tullut testailtua monenlaisia viritelmiä.
Käytän nykyään toppimallisia "liian isoja" ja siedän niitä jollain lailla. Kuitenkin olisi kiva löytää sellaiset puristamattomat joissa on erilliset kupit, mutta olen käytännössä luopunut toivosta ja etsinnästä.