Rintsikat ahdistaaaaa!
Aamusta on ihan ok kun pukee päälle, sitten yhtäkkiä iltapäivästä ne jotenkin huomaa ja muka alkavat puristamaan kunnes on pakko ottaa pois.
Haluaisin löytää hyvät kaarituettomat mutta ei ole onnistunut. En tykkää niistä toppimallisista joissa ei ole kuppeja koska ne eivät erottele tissejä, eikä kupillisissa taas ole oikein kokoja.
Onko olemassa sellaisesta spandexista tms napakasta joustomateriaalista tehtyjä toppimallisia liivejä joissa olisi kuitenkin jonkinlaiset kupit?
Onneksi nyt ei ole tarvinnut juuri missään käydä niin olen ollut suurimman osan ajasta ilman🤷♀️
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli ennen sama ongelma, mutta sitten löysin nämä: https://www.sloggi.com/fi/zero-feel/
Ei enää ikinä mitään muita : )
Noissakaan ei ole ilmeisesti kunnon kuppiosaa? Etsin sellaisia missä olisi esim kuvan kaltaiset kupit https://www.dreamproducts.com/media/catalog/product/cache/1/image/600x6… tuollaiset rypytetyt, sellaisissa on enemmän tilaa rinnalle kuin ihan sileissä toppimallisissa. Toisaalta en tahdo noita hakasia tuohon eteen raapimaan, sellainen pään yli vedettävä malli olisi kiva.
Juu, hankalaa on
Ap
Noissa sloggeissa on kupit mutta ei niin kupit kuin perinteisissä rintsikoissa. Sloggit näyttää kuvassa enemmänkin topilta.
Ehkä noissa sun linkin rintsikoiden hakasissa on huomioitu, et ne ei raapisi ihoa. Tiedän, vaikeaa on : )
Itse en tykkää yhtään olla ilman liivejä, liivit päällä paljon mukavampaa. Mutta jos liivit eivät istu niin ei niitä silloin tykkää käyttääkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ahdistaa se, että rintsikoissa on niin inhottavat olkaimet, sellaista venyvää kangaskumilenkkiä käytännössä. Säätö ei pysy vaan luistaa, ja joissakin rintsikoissa olkaimet on tosi ohuet, niissä vähän paremmissa noin sentin levyiset. Etsinnässä on rintsikat, jossa olisi paksut ja pehmustetut kankaiset olkaimet, joiden säätö myös pysyisi. Aivan surkeaa pa skaa suurin osa myynnissä olevista rintsikoista tällä hetkellä.
Onhan olemassa niitä irtopehmukkeita joita voi olkaimiin laittaa.
Ei ne estä huonojen olkaimien säätöä luistamasta. Ja kyllähän rintsikoiden pitäisi olla itsessään toimivia ilman mitään irto- tai lisäosia.
En ole huomannut koskaan käyttämissäni rintsikoissa ongelmia noissa säädöissä. Mitä merkkejä sitten käytät tai mistä ostat?
Merkkejä en osaa nyt sanoa mutta noita muotoonprässättyjä t-paitarintsikoita olen ostanut niin Cittarista kuin Kappahlistakin. Kyllä ne valuu.
Olen pieni ja lyhyt ja rintani ovat aika "ylhäällä", ja säätövaraa ei edes ole riittävästi kaikissa rintsikoissa. Jos on koko olkaimen matkalta, niin sitten säätö pysyy, jos saa säätökohdan olkapäille. Mutta jos se jää yläselkään, niin jossain vaiheessa se luistaa löysemmäksi, kun puuhaa ja liikkuu päivän mittaan.
Vaikka rintani eivät roikukaan, haluaisin silti tukea niille, niiden nykyisessä sijainnissa.
Ompele säätölenksut muutamalla pistolla paikalleen. Ei valu enää. Tuen ei kyllä kuulu tulla niistä olkaimista, varsinkaan jos on yhtään isommat rinnat.
Minä leikkaan osan pois ja ompelen kiinni. niin löysät riipparit että kaikki on liian pitkiä, olkaimet. Käytän vain urheiluliivejä. Juhlissa on kaarituelliset -valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Itse en tykkää yhtään olla ilman liivejä, liivit päällä paljon mukavampaa. Mutta jos liivit eivät istu niin ei niitä silloin tykkää käyttääkään.
Liivieni pitäisi kyllä olla oikean kokoiset ja istuvat, mutta mun on nykyään vaikea sietää muitakin vähänkään kireämpiä vaatteita. Esim farkkuja ei tule käytettyä juuri lainkaan tämän takia. En tiedä mistä johtuu. Kun liivit alkavat ahdistaa olen kokeillut laittaa sellaisen pidentäjän, se auttaa mutta liian löysän ympäryksen vuoksi ne eivät sitten pysy paikallaan ja ovat siksi epämukavat. Ap
Laihtuminen auttaa tässäkin asiassa, rinnat on rasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Laihtuminen auttaa tässäkin asiassa, rinnat on rasvaa.
En ole lihava. Ap
Googleta Bravado body silk seamless. Ovat imetysliivit, mutta niissä tulee klipsit, jotka voi vaihtaa helposti ja tehdä liiveistä normaalit liivit. Ovat todella mukavat päällä nukkuessakin ja antavat hyvän muodon rinnoille. Tukevat myös hyvin ainakin keskikokoisia rintoja. Itselläni tosin pienin koko S on ollut imetysten välissä liian suuri. Olen kokoa 65 b.
En ole käyttänyt rintaliivejä neljään kuukauteen, mutta kesällä on pakko, kun kokoni on 65DD.
Käytän Changen rintaliivejä, perusmallia, jonka olkaimet saa ristiin niin ettei ne voi valua. Jos käytän rintaliivejä talvella, jolloin olen hiueman pulskempi, tarvitsen rintaliiveihin lisäosan ympärysmitan suurentamiseen.
Turha kärsiä yhtään huonoista rintaliiveistä! Käy myymälässä niin sinulle löydetään oikea koko ja malli.
https://www.change.com/fi/categories/bras?gclid=CjwKCAjw1cX0BRBmEiwAy9t…
Vierailija kirjoitti:
Googleta Bravado body silk seamless. Ovat imetysliivit, mutta niissä tulee klipsit, jotka voi vaihtaa helposti ja tehdä liiveistä normaalit liivit. Ovat todella mukavat päällä nukkuessakin ja antavat hyvän muodon rinnoille. Tukevat myös hyvin ainakin keskikokoisia rintoja. Itselläni tosin pienin koko S on ollut imetysten välissä liian suuri. Olen kokoa 65 b.
Kiitos, noissa kyllä näyttää olevan pikkuisen kuppia. Mulla on isohkot rinnat joten selkeästi rinnat erottelevat kupit on ihan must, muuten ne painuu päivän mittaa yhteen ja hikoavat inhottavasti. Jos ei tätä tapahtuisi en muuta käyttäisikään kuin toppimallisia liivejä.
Imetysliiviosastoa en olekaan tajunnut tarkistaa, pitää tutkia laajemmin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Turha kärsiä yhtään huonoista rintaliiveistä! Käy myymälässä niin sinulle löydetään oikea koko ja malli.
https://www.change.com/fi/categories/bras?gclid=CjwKCAjw1cX0BRBmEiwAy9t…
Oikea koko on, eikä heidän valikoimissaan näkynyt etsimäni kaltaisia liivejä. Ainakaan nettisivulla, oletan että sieltä kaikki mallit löytyvät? Ap
Kannatan liivien käytön lopettamista kokonaan.
Melkein alkaa jopo keulia kun ajettelee liivittömiä naisia helteellä kaupan pakastealtailla.
Vierailija kirjoitti:
Free the nipple! Anna rintojesi katsoa ylpeänä merelle!
... Tai rantahiekkaan...
Vierailija kirjoitti:
En ole käyttänyt rintaliivejä neljään kuukauteen, mutta kesällä on pakko, kun kokoni on 65DD.
Käytän Changen rintaliivejä, perusmallia, jonka olkaimet saa ristiin niin ettei ne voi valua. Jos käytän rintaliivejä talvella, jolloin olen hiueman pulskempi, tarvitsen rintaliiveihin lisäosan ympärysmitan suurentamiseen.
Changen kokomitoitus on ihan naurettava. Normaalimerkeissä sun koko on todennäköisesti 75b, 80a tai lähellä sitä. Eli ihan tavalliset pienehköt rinnat, jotka Changen mitoitus saa kuulostamaan suurilta. Mittaa itse vaikka se alamitta, veikkaan ettei ole lähelläkään 65 senttiä vaan yli 75cm. Liivien numero kuvaa (kuuluu kuvata) tätä senttimittaa, eikä olla vain absurdi luku. Esim 75 koon liivien alanauha on hakasten kohdalla noin 70-73 senttiä, eli kiristettynä sopiva noin 75cm ympärysmitalle.
Mä käytän kaarituettomia leikkauksen vuoksi. Ihan hyvin löytyy nättejä, tukevia ja rintaliivimäisiä liivejä. Käytän kyllä urheilutoppejakin, mutta ne eivät sovi kaikkien muiden vaatteiden kanssa tai fiilikseen enkä tykkää pään yli vetämisestä. Viimeksi ostin ison nipun liivejä New Yorkerilta. Muista tuntuu löytyvän huonosti nättejä. Cubukselle on tullut jotkut, täytyy varmaan tilata sovitukseen. https://cubus.com/fi/p/broadlace-bralette-kaarituettomat-rintaliivit-tu…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Changen kokomitoitus on ihan naurettava. Normaalimerkeissä sun koko on todennäköisesti 75b, 80a tai lähellä sitä. Eli ihan tavalliset pienehköt rinnat, jotka Changen mitoitus saa kuulostamaan suurilta. Mittaa itse vaikka se alamitta, veikkaan ettei ole lähelläkään 65 senttiä vaan yli 75cm. Liivien numero kuvaa (kuuluu kuvata) tätä senttimittaa, eikä olla vain absurdi luku. Esim 75 koon liivien alanauha on hakasten kohdalla noin 70-73 senttiä, eli kiristettynä sopiva noin 75cm ympärysmitalle.
Mulla on Changen liiveissä ympärys 70. Ostan liivejä myös esim Cubukselta. Ympäryksellä 70. Muista liikkeistä kokoja löytyy huonosti, 75 on jo niin löysä, että nousee selästä ylös, eli on liian löysä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on Changen liiveissä ympärys 70. Ostan liivejä myös esim Cubukselta. Ympäryksellä 70. Muista liikkeistä kokoja löytyy huonosti, 75 on jo niin löysä, että nousee selästä ylös, eli on liian löysä.
Mulla on oikea, mitattu ja useimmilla merkeillä sopiva koko 85aa. Changen laskuri antaa kooksi naurettavan 75D 🤣. Joo kuulostaahan se hienolta olla D-koon tissit, mutta jos tällä perusteella alkaisin pitää itseäni isorintaisena, olisihan se hassua.
Ompele säätölenksut muutamalla pistolla paikalleen. Ei valu enää. Tuen ei kyllä kuulu tulla niistä olkaimista, varsinkaan jos on yhtään isommat rinnat.