HUS proffa Lasse Lehtonen: kaikille maskipakko! Voisiko Lasse samalla kertoa mistä nämä maskit saadaan kun ei riitä sairaaloihin eikä hoivakoteihinkaan???
Jotenkin vmäistä laukoa näin epärealistisia kommentteja HUSin nimissä, kun ei ole mitään ratkaisua maskien saatavuuteen esittää!
https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/37de0143-8097-4084-b499-f321e267…
Kommentit (34)
Kankaisia itse tehtyjä. Kyllä ne vähän auttavat, ettei itse tartuta muita.
Kyllähän tuollainen pakko voidaan määrätä. Sitten jos sitä maskia et mistään löydä niin sitten et mene ulos.
Kangasmaski riittää kuulemma tuohon tarkoitukseen kunhan niitä vaihtelee ja pesee riittävän usein. Eli jokainen ompelemaan setti maskeja joita käytön jälkeen pestään ennen uutta käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuollainen pakko voidaan määrätä. Sitten jos sitä maskia et mistään löydä niin sitten et mene ulos.
Suomen rapiat 7000 poliisiako sitä valvoo? :D
Uudella maalla tulisi ottaa käyttöön myös ulkonaliikkumiskielto
Lasse Lehtonen on setämies, joten en kuuntele.
T. Sanna Marin
Mulla on tuo maski ja kun olen liikkunut se päässä, joku urpoäijä huuti punaisesta pakettiautosta: "Koronaaaa!"
Varmaan loppuu tällaisilta naureskelut viimeistään koronan loppuvaiheessa, keuhkot mäsänä - kun ei saa enää ilmaa ja vaan haukkoo tuskissaan rohisten ja kaikki hengityskoneet varattu.
Vierailija kirjoitti:
Uudella maalla tulisi ottaa käyttöön myös ulkonaliikkumiskielto
Ei tosissaan ainakaan täällä Vihdin pelloilla ole juuri ketään.
Suomessa pitäisi käyttää nyt kaikki mahdollinen valtiovalta hyödyksi, jotta oma maskituotanto saadaan vauhtiin.
Vierailija kirjoitti:
No ei ole millään tavalla realistista että 99 % väestä ei mene puoleen vuoteen ulos, vieläpä kesällä. Koska niitä maskeja ei ole satoja miljoonia.
Jos kangasmaski tai huivi riittää kuten muissa maissa niin sitten joo, muuten ei mitenkään realistista.
Ei mikään ongelma. Huushollista löytyy FPP2 ja FPP3 suojaimia.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa pitäisi käyttää nyt kaikki mahdollinen valtiovalta hyödyksi, jotta oma maskituotanto saadaan vauhtiin.
Oma tuotanto käynnistyy toukokuun alussa. Sitten voidaan määrätä maskipakko kun kaikille toimitetaan maskit.
Eihän se ole olennaista, tärkeintä on, että tämän Kelan pääjohtajuuden katkerasti hävinnyt ”asiantuntija” saa paistatella julkisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tuo maski ja kun olen liikkunut se päässä, joku urpoäijä huuti punaisesta pakettiautosta: "Koronaaaa!"
Varmaan loppuu tällaisilta naureskelut viimeistään koronan loppuvaiheessa, keuhkot mäsänä - kun ei saa enää ilmaa ja vaan haukkoo tuskissaan rohisten ja kaikki hengityskoneet varattu.
Sori mutta vähän nauratti ton ukon huutelut! :D
Minusta Lasse Lehtosen mielipiteet ovat parhaat.
Vierailija kirjoitti:
Minusta Lasse Lehtosen mielipiteet ovat parhaat.
Välillä kyllä tuntuu, että se on vähän höperö, vaikka on sillä satunnaisesti hyviäkin pointteja.
Eräässä kuvassa USAsta koditon mies istui kadulla kasvomaskin kanssa. Ei näyttänyt itse tehdyltä. On se kumma, ettei täällä saada kirveelläkään noita maskeja, vaikka kertakäyttöisiä. Jylhän kannattaisi perustaa maskiliike.
Ne kiinan epäkelpoiset maskit käyvät tähän tarkoitukseen hyvin. Tilaamaan vain.
Tiinalta, tietysti! 😂