Ihmisten erilainen suhtautuminen koronaan
Oletteko huomanneet, että ihmiset suhtautuvat vallitsevaan tilanteeseen hyvin eri tavoin? Toiset eristäytyvät, ostavat maskit loppuun ja kuormittavat erityisryhmien tarvitsevia ruokakauppojen kotiinkuljetuspalveluita.
Toinen porukka sitten jatkaa elämäänsä aivan kuin koronaa ei olisikaan. Tässä ei vielä mielestäni ole mitään erikoista, mutta mikä saa molemmat ääripäät luulemaan, että kaikki toimisivat tai heidän pitäisi toimia samoin? Aivan kuin kultainen keskitie ja maalaisjärki olisi kadonnut monilta.
Kommentit (8)
Itse olen juuri tuo keskitien kulkija. Käyn kaupoissa ym ilman hysteriaa.
Nämä minä en välitä tollot eivät yksinkertaisesti ajattele muita. Ne ei välitä jos lapsi jää ilman äitiään koska pitäähän oman mielenterveyden takia käydä kaupoilla ilman hysteriaa.
Joopa joo. Se, etten painoi, ei tarkoita ettenkö huomioisi muita.
T. minäminäminä
Vierailija kirjoitti:
Nämä minä en välitä tollot eivät yksinkertaisesti ajattele muita. Ne ei välitä jos lapsi jää ilman äitiään koska pitäähän oman mielenterveyden takia käydä kaupoilla ilman hysteriaa.
Maskit, wc-paperit ja käsidesit hamstraavat ja kotiinkuljetuspalvelut ruuhkauttavatko sitten välittävät läheisistään?
Miksi unohdit keskitien kulkijat, joihin kuitenkin itsesi luet?
Vierailija kirjoitti:
Miksi unohdit keskitien kulkijat, joihin kuitenkin itsesi luet?
Koska mielestäni keskitien kulkijoiden käytöksessä ei ole mitään ihmettelemistä. Käymme kaupassa harvakseltaan ruuhkia ja ihmiskontakteja välttäen ja ulkoilemme siellä, missä ihmisiä tulee vastaan mahdollisimman vähän. Joillekin tämä vain tuntuu olevan ylivoimainen asia.
Haluaisiko joku jompaa kumpaa ääripäätä oleva avata ajatustensa ja käytöksensä taustoja?
Noh, ihmisillä on tapana uskoa, että juuri heidän oma tapansa, mielipiteensä, elämänkatsomuksensa tms olisi ainoa oikea.