Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Autona vanha mersu naapurilla.

Vierailija
11.04.2020 |

Miksei voi ostaa uutta autoa? Pitää vielä valkoista tekoruusua auton takaikkunalla. On työelämässä. Et rahaa olis ostaa uusi auto.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoilu on kallista, varmaan siksi.

Vierailija
2/20 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne autot niin kalliita ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä mies olisi valmis ostamaan uuden auton. Minä haluaisin ajaa vanhalla mersunromullamme.

Miksi haluan tyytyä vanhaan romuun

- olen tottunut siihen ja sillä on tosi helppo ajaa

- kuskaan paljon lapsia ja heidän kavereita eikä vanhassa autossa haittaa vaikka lapset eivät muistaisi kopistella ylimääräisiä lumia kengistä tai usein kuljetustelineessä roikkuu mukana lasten pyöriä jotka saattavat naarmuttaa auton takaosaa

- se on huoleton joskus unohtuu ovet auki ja avain lukkoon mutta ei katoa yönkään aikana pihasta

- jos joku kolhisi autoa niin rahallinen menetys ei ole iso

- huollot mies tekee itse joten tosi edullisia

- korjaukset mies tekee itse joten todella edullisia (toki olen luvannut miehelle että sitten kun ei enää jaksa korjata voidaan hommata uudempi auto).

- auto niin halpa että tarvitaan vain pakollinen liikennevakuutus eli ei turhia kuluja muista vakuutuksista

- harrastamme paljon asioita joissa autossa kuljetetaan bensakannuja, moottorityökaluja ym. Tuntuisi kurjalta jos uuteeautoon joutuisi lastamaan bensalta haisevia kamoja

- usein harrastamasta tullessamme olemme likaisissa vaatteissa mutta onneksi vanha auto...

- lapset saavat rauhassa opetella tuolla vanhalla autolla ajamaan ei tarvita erillistä peltoautoa

- auton arvo ei laske (uudessa autossa auton arvo voi laskea jopa 500-1000€ kuukaudessa, ei kiitos niin huonoa sijoitusta). Itse asiassa automme on niin halpa ja vanha että todennäköisesti sen arvo alkaa kohta nousta

Vierailija
4/20 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan voi olla kuolleen sukulaisen auto, kun on se ruusukin. Autollakin voi olla tunnearvoa.

Vierailija
5/20 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska vanhat on parhaita.

Vierailija
6/20 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka haluaa jonku uuden romun? Kaikki sähköllä ja joku vika ku tulee, niin saa paaliin laittaa ku korjaus maksaa enemmän ku auto.

Vierailija
7/20 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole säälittävämpää, kuin maksella osamaksuja uudesta autosta. Liikkeen pihasta pois ajamisen jälkeen se on käytetty auto, jonka arvo puolittuu 3 vuodessa.

Vierailija
8/20 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun hyväpalkkaisella tuttavallani on mersu, jonka hän on tuonut uutena ulkomaankomennukselta joskus 80-luvun alussa. Hän aikoo ajaa sen loppuun asti ja on jo vähän kyynel silmäkulmassa sen vuoksi, että raskaasti ajetulta autolta alkaa olla jo aika vähissä.

Minä ajan tunnollisesti huolletulla 30-vuotiaalla Volvolla. Pidän sen ulkonäöstä ja mukavuudesta. Ostin sen muutama vuosi sitten muutamalla satasella enkä ole joutunut korjauttamaan kertaakaan. Eikä menetä arvoaan. :)

Vierailija
9/20 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 18 v vanha mersu. Miksi en vaihda? Koska tuo kulkee ja kulkee. Menee aina heittämällä katsastuksesta läpi. En ole löytänyt yhtään syytä, miksi vaihtaisin.

Vierailija
10/20 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin haluaa olevan?

Jos mese kuluttaa vaikka 13l/ sadalla ja joku uudempi vaikka 8l, niin pelkästään 10 000 km vuosiajomäärällä säästäisi 800€.

Rengas, öljy, vakuus ja korjauskuluista vielä lisää.

Vierailija
11/20 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on 18 v vanha mersu. Miksi en vaihda? Koska tuo kulkee ja kulkee. Menee aina heittämällä katsastuksesta läpi. En ole löytänyt yhtään syytä, miksi vaihtaisin.

Ajatko yli 100km viikossa?

Vierailija
12/20 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mersut ovat ajo-ominaisuuksiltaan parhaita. Myös vanhat. Ja kestäviä.

Vierailija
13/20 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mersut ovat ajo-ominaisuuksiltaan parhaita. Myös vanhat. Ja kestäviä.

Takavetoinen Suomessa ilman luistonestoa?

Simpukkaohjauksella?

Olisiko aika päivittää näkemystäsi?

Vierailija
14/20 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevä auto taloudellisesti, jos huollettu normaalisti.  Varsinkin vanhat diesel-Mersut kulkee vähällä polttoaineella. Ei ne moottorin tehoarvoissa pärjää nykyisille, mutta kestäviä ne on. Klassisen tyylikkäitä autoja jos kori ja maalipinta on kunnossa. Varsinkin W124-sarjan mersut on kestäviä autoja, jos löytää hyvällä pidolla olleen yksilön.

Vierailija
15/20 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajan 7000 km vuosittain. Ei sillä ole ajettu vasta kuin jotain 150 000 km.

Vierailija
16/20 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajan 7000 km vuosittain. Ei sillä ole ajettu vasta kuin jotain 150 000 km.

No sitten kannattanee, toisin kuin vuositasolla tulisi yli 12 000 km ajoa.

Vierailija
17/20 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin haluaa olevan?

Jos mese kuluttaa vaikka 13l/ sadalla ja joku uudempi vaikka 8l, niin pelkästään 10 000 km vuosiajomäärällä säästäisi 800€.

Bensalenkut alapeukuttaa...

Vierailija
18/20 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu niin millainen vanha mersu. Osa alkaa olla arvokkaita. Mulla oli vanhempi mersu -03, kulutus oli samaa mitä uudemmissakin autoissa mutta ajomukavuus parempi. Kilsaa tuli 50 000/vuosi.

Vierailija
19/20 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin haluaa olevan?

Olen laskenut, että uudella, vähemmän kuluttavalla autolla säästäisin 50-70 e/kk. Tämä auto kuluttaa 10-13 l/sadalla, mutta ajan kovin vähän.

Aika kauan saisin sitä uutta autoa maksaa, jotta uusi auto tulee kannattavaksi....

Ja koska ajan vähän, uusin renkaat 5-6 vuoden välein. Korjauskuluja ei ole ollut, mitä nyt ne normi kulumiset, kuten pakoputki, akku tms.

Vakuutukset maksaa eniten.

Vierailija
20/20 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin haluaa olevan?

Mikä helvetin mersu kuluttaa 13 litraa satasella. Ei ainakaan meidän vanha mese. Matka-ajossa vie noin 7 litraa, kaupunkiajossa vähän enemmän. 

Ja mitä höpiset renkaista? Eikö uusiin autoihin tarvitse ollenkaan hankkia renkaita. Puustako teet ne? 

Mesuun ei ole öljyjä tarvinnut lontata, vie hyvin vähän. 

Mistä vakuudestakin höpiset? Tarkoitatko vakuutusta? Liikennevakuutus toki pitää olla, mutta ajeletko uudella autolla ilman vakuutusta, vai?

Yritäpä vähän miettiä toisenkin kerran tätä autoasiaa. Ajele siihen asti vaikka mummon vanhalla fillarilla.