Juotin kaverille halvinta kahvia ja sanoin sen olevan kallista erikoiskahvia
Tehtiin pikku jekku ystäväni kanssa toiselle kaverille.
Mielestämme tämä jolle jekku tehtiin on liikaa brändien vietävissä ja kallis on se paras vaihtoehto. Nyrpistelee toisen kaverini valinnoille, joka ostaa kirppikseltä ja kokeilee halpatuotteita.
Oli kuulemma meinannut mennä kahvit väärään kurkkuun, kun kuuli kahvin olevan kaupan halvinta. Siihen loppui sen kahvin juonti.
Itse olen bränditietoinen, mutta ymmärrän ettei kallein ole se paras ja makuja on monenlaisia.
Kehuin kaverilleni saaneeni jouluna lahjaksi todella kallista arabialaista kahvia, jota en olut raaskinut vielä maistaa. Ehdotin, josko joisimme sitä yhdessä kun tulee kylään. Se sopi hänelle. Hän pitää tällaisista pikku exklusiivisista jutuista.
Ai että sitä kehujen määrää. Kyseessä sama kahvi, mitä kaverinikin tarjosi, jota ei sitten lopulta voinut juoda.
Nyt olisi sitten hyvä jotekin ystävällismielisesti paljastaa jekku. Toivottavasti hän ei suutu.
Mikä siinä muuten on, että niin moni luulee jonkun hyvin brändätyn tuotteen olevan paljon parempi kuin toinen halvempi, vaikka esim. kahveissahana on kyse makumieltymyksistä, kuten viineissä jne.
Onko teillä muilla kokemuksia tällaisista ihmisistä?
Kommentit (63)
Ei kahvin paremmuudessa ja huonommuudessa ole kyse hinnasta. Vaan onko tottunut tumma vai vaaleapaahtoiseen kahviin. Itse pidän lidlin tummapaahtoisesta Bellaromists ja Juhlamokka on minusta värjättyä vettä. Viineistä uskon tunnistavani oman lempiviinini Gancia Astin ja Gancia Tostin. Ne ovat makeita kuohuviinejä ja väitän niiden maun olevan oikeasti omaleimainen. En ainakaan ole maistanut koskaan muita vastaavia.
Minä juon vain IPA oluita, vaikka ne maistuukin p*skalle. Niissä vaan on niin hienoja etikettejä ja kaikki juo niitä meiän nurkillä kalliossa ja rööperissä.
Herman, Helsinki