Juotin kaverille halvinta kahvia ja sanoin sen olevan kallista erikoiskahvia
Tehtiin pikku jekku ystäväni kanssa toiselle kaverille.
Mielestämme tämä jolle jekku tehtiin on liikaa brändien vietävissä ja kallis on se paras vaihtoehto. Nyrpistelee toisen kaverini valinnoille, joka ostaa kirppikseltä ja kokeilee halpatuotteita.
Oli kuulemma meinannut mennä kahvit väärään kurkkuun, kun kuuli kahvin olevan kaupan halvinta. Siihen loppui sen kahvin juonti.
Itse olen bränditietoinen, mutta ymmärrän ettei kallein ole se paras ja makuja on monenlaisia.
Kehuin kaverilleni saaneeni jouluna lahjaksi todella kallista arabialaista kahvia, jota en olut raaskinut vielä maistaa. Ehdotin, josko joisimme sitä yhdessä kun tulee kylään. Se sopi hänelle. Hän pitää tällaisista pikku exklusiivisista jutuista.
Ai että sitä kehujen määrää. Kyseessä sama kahvi, mitä kaverinikin tarjosi, jota ei sitten lopulta voinut juoda.
Nyt olisi sitten hyvä jotekin ystävällismielisesti paljastaa jekku. Toivottavasti hän ei suutu.
Mikä siinä muuten on, että niin moni luulee jonkun hyvin brändätyn tuotteen olevan paljon parempi kuin toinen halvempi, vaikka esim. kahveissahana on kyse makumieltymyksistä, kuten viineissä jne.
Onko teillä muilla kokemuksia tällaisista ihmisistä?
Kommentit (63)
Mitähän nämä teidän hienot kahvit on? Älä vaan sano että juotte suodatinkahvia ja luulette tietävänne jotain kahveista? Myös koneella on merkitystä. Suomessa ei taida edes olla kahvilaa mistä saisi kunnon espressoa italialaisesta painekahvinkeittimestä? Sellainen iso kunnon masiina.
Ehdotin että juodaan kahvia. Se sopi hänelle😂😂
Kirjotat satuja ihan samaan tyyliin kun kasarin Neiti Etsivät.
Mielestäni aika huumorintajutonta porukkaa vastannut ketjuun. Taitavat olla itse apn kaverin kaltaisia hienostelijoita.
Vierailija kirjoitti:
Ehdotin että juodaan kahvia. Se sopi hänelle😂😂
Kirjotat satuja ihan samaan tyyliin kun kasarin Neiti Etsivät.
Kuten joku jo tuossa kirjoitti, niin erikoiskahvit ovat usein kuraa. Ehkä ap ymmärsi kysyä tältä, jolla valikoiva mieltymys kahvien suhteen juurikin siksi, että tuo olisi saattanut sanoa ei.
Kyllä on monia joille ei kelpaa kaikki kahvit syystä tai toisesta. Halpa hinta on aika huono syy kelpaamattomuuteen.
Meillä on juotu pitkään Juhlamokkaa. Sitten yksi kaveri kehui, että Rainbow kahvi on yllättävän hyvää. Niinpä ostimme sitä ja tosiaan, oli hyvää ja halpaa. Sitten jostain syystä Juhlamokkaa saikin halvemmalla kuin Rainbowta, niin ostettiin sitä. Paketissa oli vielä Rainbowta jäljellä, mutta aukaisin Juhlamokkapaketin ja keitin siitä kertomatta puolisolle. Puoliso ei huomannut mitään, ennenkuin seuraavana päivänä oli avaamassa Juhlamokkaa ja huomasi, että paketti oli jo avattu.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän nämä teidän hienot kahvit on? Älä vaan sano että juotte suodatinkahvia ja luulette tietävänne jotain kahveista? Myös koneella on merkitystä. Suomessa ei taida edes olla kahvilaa mistä saisi kunnon espressoa italialaisesta painekahvinkeittimestä? Sellainen iso kunnon masiina.
Älä vaan lähde hakemaan Italiasta
Hienoissa Michelin-ravintoloissakin moni ruoka-aines tulee suoraan tölkistä. Parantaa katetta mukavasti.
Mä taidan olla sellainen ihminen. Vuosia sitten, kun tutustuin yhteen kaveriin, puhuin, että Twiningsin tee on parempaa kuin Liptonin. Meillä kotona kun puhuttiin niin.
No, uusi kaveri kutsui mut kylään ja tarjosi teetä. Arvuutteli sitten, että maistatko, mitä teetä nyt juot, onko Liptonia vai Twinigsia.
Suoraan sanoen, en maistanut, mutta luulin, että hän oli kohteliaisuuttaan ostanut Twinigsia.
No ei ollut. Se oli Liptonia. Minua tietysti potutti, kun kaveri oli selvästi halunnut antaa opetuksen. Enpä eroa tosiaan pystynyt maistamaan.
Mutta en vieläkään yleensä osta Liptonia. Paitsi jos ei ole tarjolla vaihtoehtoja.
Miten ap sitten paljastaisi totuuden ystävälleen? Parasta tapaa ei ehkä ole. Sen kun vaan ilmoitat sen hänelle. Ihan suoraan vaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä taidan olla sellainen ihminen. Vuosia sitten, kun tutustuin yhteen kaveriin, puhuin, että Twiningsin tee on parempaa kuin Liptonin. Meillä kotona kun puhuttiin niin.
No, uusi kaveri kutsui mut kylään ja tarjosi teetä. Arvuutteli sitten, että maistatko, mitä teetä nyt juot, onko Liptonia vai Twinigsia.
Suoraan sanoen, en maistanut, mutta luulin, että hän oli kohteliaisuuttaan ostanut Twinigsia.
No ei ollut. Se oli Liptonia. Minua tietysti potutti, kun kaveri oli selvästi halunnut antaa opetuksen. Enpä eroa tosiaan pystynyt maistamaan.
Mutta en vieläkään yleensä osta Liptonia. Paitsi jos ei ole tarjolla vaihtoehtoja.
Miten ap sitten paljastaisi totuuden ystävälleen? Parasta tapaa ei ehkä ole. Sen kun vaan ilmoitat sen hänelle. Ihan suoraan vaan.
Liptonin se yellow label on karsea, muista en tiedä. Jotenkin miellän aina Liptonit siihen yellow labeliin, koska siitä on jäänyt vahvasti telkkumainoksenkin mukaan mielikuva. Siinä voimakas outo maku. Menee kyllä maidon kanssa, mutta en pidä siitä.
Ihanaa! Valehtelu ja ihmisten huijaaminen on aina kivaa. Myös varastelu on hauskaa.
Ehkä sun kaveri vaan halusi olla ystävällinen ja kehui kahvia koska olit "säästellyt" sitä oikein erikoistilaisuutta varten. En todellakaan vastaavassa tilanteessa sanoisi että hyi pahaa vaikka olisinkin sitä mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Työkaveri kehui viinitietämyksellään. Kerran oltiin syömässä laivalla noutopöydästä ja hän pyysi tuomaan lasin valkkaria. Minä laitoin siihen puolet olutta ja tyyppi ylisti viiniään yli kaiken ennen kuin totuus paljastui...
Itse asiassa juomastahan on voinut tulla ihan hyväkin noin. Kaverisi on odottanut saavansa jotain bulkkiviiniä, ja erikoisempi maku onkin tuntunut oikein kiinnostavalta. Täytyypä kokeilla joskus.
Itse tilaan joskus kesällä oluen jäillä. Janoon kuumalla terassilla juotuna paljon parempi kuin tuopissa lämpenevä peruslager.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sun kaveri vaan halusi olla ystävällinen ja kehui kahvia koska olit "säästellyt" sitä oikein erikoistilaisuutta varten. En todellakaan vastaavassa tilanteessa sanoisi että hyi pahaa vaikka olisinkin sitä mieltä.
Miksi kehua vuolaasti ja ottaa lisää, jos ei pidä.
En minä ainakaan.
Totuuden voi sanoa kohteliaasti.
Kaverini kehui kerran toisen kaverin luona mielestäni kamalan makuisia konvehteja. Annoin niitä joulun alla hänelle sitten vierailulle mennessä. Laittoi rasian patalapuksi kuuman perunakattilan alle, että sulaisivat ja motkotti jossakin vaiheessa jotakin, että kuinka on kumma ettei vieläkään ymmärretä hänen karkkimieltymyksiään.
Tiesin hänen olevan irtokarkkien ystävä. Mutta kun hän niin vuolaasti kehui ystävän luona noita karkkeja, päätin ostaa hänelle samoja. Olivat kalliimpia mitä tavalliset karkit. Mistä minä olisin tiennyt, että hän inhosi niitä karkkeja, vaikka hieman ihmettelinkin vuolaita kehuja?
Miksi ihmiset valehtelevat ja luovat väärinkäsityksiä.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa! Valehtelu ja ihmisten huijaaminen on aina kivaa. Myös varastelu on hauskaa.
Oletpa erikoinen tyyppi.
No olipa jekku!
Käytän itse pikakahvia, ja kerran olen ostanut niin pahan makuista halpamerkkiä, että jouduin heittämään sen roskiin. Se maistui vain palaneelta, ei edes kahvilta.
Jos kaverini tarjoaisi minulle sitä ja narraisi sen olevan jotain hyväksi havaitsemaani merkkiä, en rupeaisi siinä tilanteessa epäilemään hänen sanojaan ja haukkumaan kahvia (vaikka se maistuisikin minusta pahalta), vaan ajattelisin, että makuaistissani on jotain tilapäistä vikaa tai että kaverin vesi huonontaa makua tms.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Mihin nyt tottuu. Täälläpäin on monien kahviloiden kahvi nykyään paikallisen pienpaahtimon kahvia. Ensimmäisellä kerralla maistaessani sitä, mielikuva mausta oli kuin kahvissa olisi uitettu märkää villalapasta. Sittemmin olen tottunut siihen, vaikka tunnistankin sen edelleen sen villalapasen mausta.
Jos valinnanvaraa on, otan pannukahveista yleensä sen tummempipaahtoisen version. Hapokkaammasta vaaleammasta en niin pidä. Mutta asiansa sekin ajaa. Enkä ole mikään makuasiantuntija. Joskus jopa tuntuu, että minun makuuni on enemmän puoli päivää pannussa tiivistynyt bensa-aseman kahvion kitkerä liemi kuin vasta valutettu tuore kahvi.
Vierailija kirjoitti:
Ap, sinä ja kaveripiirisi ovat kaikki totaalisia idiootteja
Sinä taidat olla.
Miksi luulet, että ihmiset ostavat brändiä? Loppujen lopuksi se ei ole se laatu vaan mielikuva. Kaikki myydään mielikuvilla. Kuinka monta automainosta tiedät, jossa on pelkästään teknistä tietoa? Jep, ne on aina mielikuvia siitä, millaista sillä autolla on ajaa.