Juotin kaverille halvinta kahvia ja sanoin sen olevan kallista erikoiskahvia
Tehtiin pikku jekku ystäväni kanssa toiselle kaverille.
Mielestämme tämä jolle jekku tehtiin on liikaa brändien vietävissä ja kallis on se paras vaihtoehto. Nyrpistelee toisen kaverini valinnoille, joka ostaa kirppikseltä ja kokeilee halpatuotteita.
Oli kuulemma meinannut mennä kahvit väärään kurkkuun, kun kuuli kahvin olevan kaupan halvinta. Siihen loppui sen kahvin juonti.
Itse olen bränditietoinen, mutta ymmärrän ettei kallein ole se paras ja makuja on monenlaisia.
Kehuin kaverilleni saaneeni jouluna lahjaksi todella kallista arabialaista kahvia, jota en olut raaskinut vielä maistaa. Ehdotin, josko joisimme sitä yhdessä kun tulee kylään. Se sopi hänelle. Hän pitää tällaisista pikku exklusiivisista jutuista.
Ai että sitä kehujen määrää. Kyseessä sama kahvi, mitä kaverinikin tarjosi, jota ei sitten lopulta voinut juoda.
Nyt olisi sitten hyvä jotekin ystävällismielisesti paljastaa jekku. Toivottavasti hän ei suutu.
Mikä siinä muuten on, että niin moni luulee jonkun hyvin brändätyn tuotteen olevan paljon parempi kuin toinen halvempi, vaikka esim. kahveissahana on kyse makumieltymyksistä, kuten viineissä jne.
Onko teillä muilla kokemuksia tällaisista ihmisistä?
Kommentit (63)
Sen olen huomannut, että joissain erittäin kalliissa tuotteissa on päinvastoin nykyistä terveyskäsitettä erittäin paljon esi. lisäaineita ja päinvastoin halppistuotteissa ei juuri mitään. Että ei kannata tuudittautua siihen uskoon, että kaikki kallis on hyvää tai hyväksi tai hyvä asia ihmiselle tai ympäristölle.
Arvostan laatua. Juuri heitin kaikki kynäni roskiin ja tilalle tulee Faber Castell.
Laitoin juuri rahaa niihin 80 euroa ja tilasin lisää.
Kahveista en tykkää näistä laadukkaista vaan juon Kulta Katriinaa.
Ei enää koskaan halpaa ja huonoa mutta kaikki halpa ei ole huonoa.
Vierailija kirjoitti:
Olet valehtelija
Oletpa negatiivinen. Älä osallistu keskusteluihin, jos kommenttisi ovat noin negatiivisia.
Mä oon miehen veljelle tehnyt samaa Pirkka-tuote vs. merkkituote vaihtamalla etikettejä ja hänen mielestään parasta on se, missä on merkkietiketti. Jopa siinäkin tapauksessa, kun itsestänikin se Pirkka-tuote on ollut selvästi huonompaa. Pirkka, kotimaista yms. vaihdellut siis.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa eksklusiivisista erikoiskahveista on suoraan sanottuna pa skan makuisia. Onko tottumattomuutta vai mitä.
En kyllä tajua halvan kahvin dissaustakaan. Suurin osa lipittää kultakatriinaa ja saludoa töissä ja ravintoloissa ihan tyytyväisenä.
Yhh. Tai ei minulla hinnalla ole väliä, mutta noita vaaleapaahtoisia litkuja ei kyllä kykene juomaan vaikka olisi missä töissä tai ravintoloissa.
Itse ostan aina Rainbow kahvia, koska se on parhaan makuista. Kokeilkaa.
En pidä tuollaisia jekutuksia tai näpäytyksiä ystävyyteen kuuluvina ollenkaan. Ystäväsi on mitä on, mitä luulet tuolla voittavasi?
Mutta mitä brändeihin ja hienosteluun tulee, on sitä menty harhaan suuremmassakin mittakaavassa. Yleltä tuli aikanaan dokumentti "Katkeraa viiniä" (Sour Grapes) joskus pari vuotta sitten. Indonesialainen Rudy Kurniawan ui liiveihin viinimaailmassa USA:ssa ja myi väärennettyä viiniä sata tuhatta dollaria per pullo upporikkaille viininystäville. Lopulta yhteensä noin 30 miljoonalla dollarilla.
Tyyppi jäi kiinni ja kävi ilmi, että hän oli printtaillut etikettikopioita kotonaan ja pullotteli markettiviiniä keittiönsä tiskialtaassa. Että osataan sitä isossa maailmassakin :D
Dokumentti oli loistava. Ei näy enää ikävä kyllä Areenassa mutta ehkä Netflixistä löytyisi.
Vierailija kirjoitti:
Itse ostan aina Rainbow kahvia, koska se on parhaan makuista. Kokeilkaa.
Niin minäkin, parasta ikinä.
Mutta tasapäämitta oltava, muuten kitkerää tai hailua
Olisit voinut juottaa ystävällesi Saludoa tai Kulta Katriinaa ja väittää sen olevan kopi luvakia. Kaikki kolme nimittäin maistuvat karsealle ja halvalle.
Kävin aikoinaan sivettikissafarmilla ja sillä eläinten kärsimyksen määrällä olisi luullut tuotteen olevan jotenkin ainutlaatuista. Olihan se... ainutlaatuisen pahaa.
Vierailija kirjoitti:
En pidä tuollaisia jekutuksia tai näpäytyksiä ystävyyteen kuuluvina ollenkaan. Ystäväsi on mitä on, mitä luulet tuolla voittavasi?
Mutta mitä brändeihin ja hienosteluun tulee, on sitä menty harhaan suuremmassakin mittakaavassa. Yleltä tuli aikanaan dokumentti "Katkeraa viiniä" (Sour Grapes) joskus pari vuotta sitten. Indonesialainen Rudy Kurniawan ui liiveihin viinimaailmassa USA:ssa ja myi väärennettyä viiniä sata tuhatta dollaria per pullo upporikkaille viininystäville. Lopulta yhteensä noin 30 miljoonalla dollarilla.
Tyyppi jäi kiinni ja kävi ilmi, että hän oli printtaillut etikettikopioita kotonaan ja pullotteli markettiviiniä keittiönsä tiskialtaassa. Että osataan sitä isossa maailmassakin :D
Dokumentti oli loistava. Ei näy enää ikävä kyllä Areenassa mutta ehkä Netflixistä löytyisi.
Täytyypä testata 😁
Näinhän ei siis tapahtunut. Olisit toivonut, että olisi tapahtunut, mutta ei.
Siis miksi AP on saanut noin paljon alapeukkuja ja toruvaa kommentointia?
Olen uskova ja jos minulle tehtäisiin joku jekku ja minut saataisiin uskomaan että Jumalaa ei ole ja sitten kääntyisin ateistiksi, niin sehän olisi monelle ihmiselle riemuvoitti. Yksi ihminen on tullut "järkiinsä" ja herännyt siitä kuplasta, mut nyt kun AP teki pienen jekun kaverilleen, joka varmasti herättää häntä vähän ajattelemaan ja miettimään sekä kiinnittämään enemmän oikeesti huomiota laatuun, niin häntä torutaan?
Jos itse eläisin jossain harhaluulossa ja minua samalla tavalla näpäytettäisiin niin arvostaisin tätä kaveria joka minulle teki niin. Tosin jos hän olisi tehnyt tuon jossain sukujen juhlissa ja kovaan ääneen pilkallisesti kailottanut ja väheksynyt minun tuntemustani ja tietämystä no koko suvun ja ystävieni edessä niin sitten olisi mennyt luotto ja arvostus tähän ihmiseen, mutta kun noin kahdenkesken teki niin en näe tuossa mitään pahaa.
Se voi tarkoittaa useampaa asiaa. Riippuu asiayhteydestä.
Voi olla esimerkiksi sellainen, joka ei ole kaikkien saatavilla. Esim, lamborgini hintansa takia ei ole kaikkien saatavilla..