Pyykkikone pesupallo: eikö ole helpompaa vain lorauttaa lopuksi pesuaine pyykkikoneeseen ja laittaa käyntiin
Eikä tarvitse kuunnella sen pallon kolinaa rummussa.
Kommentit (35)
Siihen lokeroon jää jäämiä, jotka kovettuu ja ainakin mun kone roiskuttelee sitä pesuainetta myös huuhtelulokeron puolelle, vaikka itse olen tarkkana, enkä sinne sitä pistä.
Mun koneessa se pesupallo, serto pullon mukana tullut, kiilautuu luukun ja tiivisteen väliin, eikä pyöri siellä koneessa, palloon jää likavettä ja pesuainetta. Koneen pesuainelokerossa oli joskus irrotettava kaukalo nestemäiselle pesuaineelle, mutta se on kadonnut. Nyt jos siihen lokeroon (ilman sitä kaukaloa) lorauttaa pesuainetta, se valuu suoraan koneen pohjalle ja poistoletkuun. Eli, teen niin nestemäisen aineen kanssa, että lurautan sitä johonkin pestävään vaatteeseen ja nakkaan vaatteen koneeseen.
Yleensä kyllä käytän jauhemaista pesuainetta, niin ei tarvitse näin kikkailla. Työvaatteet tykkään pestä nestemäisellä, tuoksuvalla aineella.
Vierailija kirjoitti:
Miksi te ette käytä sitä pesuainelokeroa pyykkikoneessa?
Vielä helpompaa on laittaa se Aune suoraan pyykin päälle. Eikä tarvi limaista lokeroa putsailla. Meidän kone on vielä niitä joissa ei saa nestemäistä lokeroon laittaa. Jauhopesuaineella joskus muinoin pestessäni, niin ne jauhojämät oli ikävä putsata jälkeenpäin ja kyllä, käytin oikean määrän pesuainetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi te ette käytä sitä pesuainelokeroa pyykkikoneessa?
Vielä helpompaa on laittaa se Aune suoraan pyykin päälle. Eikä tarvi limaista lokeroa putsailla. Meidän kone on vielä niitä joissa ei saa nestemäistä lokeroon laittaa. Jauhopesuaineella joskus muinoin pestessäni, niin ne jauhojämät oli ikävä putsata jälkeenpäin ja kyllä, käytin oikean määrän pesuainetta.
Aine 😂
Vierailija kirjoitti:
Siihen lokeroon jää jäämiä, jotka kovettuu ja ainakin mun kone roiskuttelee sitä pesuainetta myös huuhtelulokeron puolelle, vaikka itse olen tarkkana, enkä sinne sitä pistä.
Ei meillä ainakaan ole mitään jäämiä lokerossa ja huuhteluainelokerokin on niin, ettei sinne mitään roisku. Olisiko mallikohtainen ongelma?
Oletteko tosissanne, vai onko tämä olevinaan joku huumoriketju?
Miksi läträtä pesuainetta suoraan rumpuun varsinkin edestä täytettävään, kun niissä on nykyään sellainen lokero pesuainetta, myös nestemäistä varten? Mittaamiseen ovat sekä pesupallo että pullon korkki käteviä, mutta se mitta niin tarkkaa ole, ette pelkkä "loraus " riittäisi.
Aina sinne palloon eksyy joku sukka, joka sitten jää litimäräksi kun pallo suojelee sitä linkoukselta. Koska keksitään pyykinpesuun samanlaiset pesuainekuutiot kuin tiskikoneeseenkin, joiden päällinen liukenee veteen?
Vierailija kirjoitti:
Aina sinne palloon eksyy joku sukka, joka sitten jää litimäräksi kun pallo suojelee sitä linkoukselta. Koska keksitään pyykinpesuun samanlaiset pesuainekuutiot kuin tiskikoneeseenkin, joiden päällinen liukenee veteen?
Niitä on jo.
Lorauttajat lourauttelee liikaa ja maapallo tuhoutuu
Mä rakastan pesupalloja (samoin meidän koirat). Olen jopa ostanut pyykinpesuaineitakin sillä perusteella, mikä merkki jakaa kylkiäisenä palloja.
Mittaus ja siisteys kaupan päälle.
Vierailija kirjoitti:
Lorauttajat lourauttelee liikaa ja maapallo tuhoutuu
Haha! Ei kai kukaan oikeasti käytä niin paljon ainetta, kun ohjeissa lukee? Kolmasosa vähemmän menee ja kyllä, lorauttamalla silmämääräisesti pesuainelokroon.
Pallo auttaa mua pesuaineen säännöstelyssä ja näin säästän pyykinpesuainetta.
Mä laitan 2 palloa, toiseen mittaan pesuaineen ja toiseen etikkaa. Mokemmat pallot samaan aikaan koneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Mä rakastan pesupalloja (samoin meidän koirat). Olen jopa ostanut pyykinpesuaineitakin sillä perusteella, mikä merkki jakaa kylkiäisenä palloja.
Mittaus ja siisteys kaupan päälle.
Mun koira rakastaa kans pesupalloja. Siitä syystä palloja on ehjänä jäljellä enää yksi, ja kaupassa niitä on nykyään harmillisen huonosti.
Mulla on aina pallo hukassa :(