Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein lähes nelikymppisen pitää "ilmoitella itsestään" sukulaisille?

Vierailija
10.04.2020 |

Kuvittelevat minun kuolleen kotonaan jos en muutaman päivän välein vastaa turhanpäiväisiin viesteihin sukulaisille, joista en edes pidä ja joita välttelen syystä.

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän esittää huolehtivansa sinusta mutta välittää vain omasta uteliaisuudestaan. Tosi on.

Vierailija
42/61 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita Darudea kerran viikossa parvekkeelta merkiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ilmoittele itsestäni sukulaisille koskaan ihan vaan sen takia että "olen elossa".

m48

Vierailija
44/61 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ilmoittele itsestäni sukulaisille koskaan ihan vaan sen takia että "olen elossa".

m48

Niin...

Vierailija
45/61 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ikää yli 18, ei ollenkaan.

Vierailija
46/61 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivittäin! Kerran olin vastaamatta aamulla puhelimeen ja jo iltapäivällä oli äidin hankkima huoltomies oven takana. Asun omassa asunnossa.

M 42

Olin 30+ kun unohdin perjantaina puhelimen kotiin lähtiessä kavereiden kanssa viihteelle. Kun kotiuduin sunnuntaina iltapäivällä, törmäsin rappukäytävässä hätääntyneisiin vanhempiini jotka odottivat poliisia ja huoltomiestä paikalle.

No tuo on ihan normaalia. Kyllä saa olla huolestunut jos joku ei vastaa 2 päivään puhelimeen!

No ehkä nykyään, mutta silloin oli vuosi -05 tai -06 tai jotain niillä paikkeilla, kapulana Nokian 3310 enkä muutenkaan kantanut puhelinta jatkuvasti mukana.

Vierailija
47/61 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paikallaolotiedot päälle whatsappiin, niin voivat sieltä katsoa, että hengissä on ollut ainakin 47 minuuttia sitten.

No ei todellakaan. Ei aikuisen ihmisen tarvitse myöskään whatsappin kautta ilmoitella itsestään.

Entä jos on jotain muuta menossa? Haluaa nukkua/katsoa leffoja koko viikonlopun. Viettää rauhaisaa/villiä mökkiviikonloppua? Ei todellakaan tarvitse pitää huolta, että on whatsappissa säännöllisesti.

Vierailija
48/61 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paikallaolotiedot päälle whatsappiin, niin voivat sieltä katsoa, että hengissä on ollut ainakin 47 minuuttia sitten.

No ei todellakaan. Ei aikuisen ihmisen tarvitse myöskään whatsappin kautta ilmoitella itsestään.

Entä jos on jotain muuta menossa? Haluaa nukkua/katsoa leffoja koko viikonlopun. Viettää rauhaisaa/villiä mökkiviikonloppua? Ei todellakaan tarvitse pitää huolta, että on whatsappissa säännöllisesti.

Koronan aikaan vaikea keksiä tekosyitä, miksei ehdi vastailla..

Vierailija
49/61 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeeksi usein muttei kuitenkaan liian usein.

Vierailija
50/61 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ollenkaan

Vierailija
51/61 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei aikuinen tarvitse mitään tekosyitä.

Vierailija
52/61 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei aikuinen tarvitse mitään tekosyitä.

Ei tarvitsekaan. Eikä ole mitään selityksiä velkaa.

Vierailija
53/61 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitin "kuolleen koronaan", ei kotonaan, mutta sama asia kai.

Saako olla vastaamatta jos ei halua jutella monta kertaa viikossa? En juttele itse valituille kavereillekaan niin usein enkä aidosti halua kertoa elämästäni ja yksityisasioistani suvulle. He kauhistelevat kaikkea eivätkä hyväksy itsenäisyyttäni.

Mulla on tapana unohtaa kännykkä äänettömälle ja takin taskuun viikonlopuiksi.

Ei mua sitten saa kiinni kukaan. En asu yksin, joten en heti mätänemään jäisi.

Vierailija
54/61 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kaikki ole missään somessa, eivätkä vanhemmat seuraa somea ollenkaan.

Kyllä tekstiviesti ja puhelu ainakin kaksi kertaa kuussa on oltava jollekin sukulaiselle tai ystävälle.

Kun kaikki laskutkin menee pankin kautta suoraan, lehtiä ei enää tilata koteihin, niin kukaan ei tiedä, että ao. ihminen on kuollut,  jos kukaan ei kaipaa häntä mitenkään.

Itse se on itsestään huolta pidettävä ja jo ennakkon sovittava, kuka se henkilö, joka hoitaa asiat kuoltua.

Ja niitä asioita on paljon.

Vierailija
55/61 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetät vaan peukun.

Vierailija
56/61 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähetät vaan peukun.

Ei tarvitse lähettää sitäkään.

Vierailija
57/61 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä 30+ nainen jota ei myöskään jätä omat vanhemmat eikä sukulaiset rauhaan. Kyse ei ole edes koronatilanteesta vaan tämä on aina ollut tällaista. Äitini on sanonut soittavansa 1 päivän vastaamattomuuden jälkeen poliisin ja ambulanssin osoitteeseeni, kuulostaa mielestäni vähän jopa uhkaukselta? Todella ahdistavaa, varsinkin silloin kun itsellä on tosi stressaava kausi meneillään töiden/opintojen kanssa niin ei tekisi mieli kaikkeen turhanpäiväiseen vastata. Lisäksi olen perheellinen, minulla on lapset ja mies, joten siitäkään ei ole kyse että homehtuisin viikkokausia kuolleena kotonani jos eivät sukulaiset soittelisi.

Vierailija
58/61 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksin asuva, viisikymppinen introvertti ja en aina millään jaksa vastata puhelimeen (yleensä kyllä ei soitellakaan) tai ottaa kantaa ryhmäviesteihin, jos niissä on jotain triviaalia tv-ohjelmista ja kotipuuhasteluista. Mutta jonkinlaista yhteydenpitoa kyllä arvostan, varsinkin kun nyt olen osan aikaa lomautettunakin. Siskolta esimerkiksi on ruvennut tulemaan aina silloin tällöin ilman erityistä asiaa viestejä luultavasti koronatilanteen takia ja tämä on minusta tosi jees.

Yli 90 v äitini asuu senioritalossa, ja hän ei nyt oikein viitsi vastata puhelimeen välttämättä, kun passivoituu yksinäisyydessä (vierailukielto) . Henkilökunta kyllä tuo lounaan ja käy pari kertaa päivässä muutenkin, mutta kyllähän se silti kouraisee, jos ei saa yhteyttä. Onhan hänellä tähän oikeus, mutta kun on lukenut kaikenlaista kuolemaan jätetyistä vanhuksista, niin pelottaa.

Vierailija
59/61 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä 30+ nainen jota ei myöskään jätä omat vanhemmat eikä sukulaiset rauhaan. Kyse ei ole edes koronatilanteesta vaan tämä on aina ollut tällaista. Äitini on sanonut soittavansa 1 päivän vastaamattomuuden jälkeen poliisin ja ambulanssin osoitteeseeni, kuulostaa mielestäni vähän jopa uhkaukselta? Todella ahdistavaa, varsinkin silloin kun itsellä on tosi stressaava kausi meneillään töiden/opintojen kanssa niin ei tekisi mieli kaikkeen turhanpäiväiseen vastata. Lisäksi olen perheellinen, minulla on lapset ja mies, joten siitäkään ei ole kyse että homehtuisin viikkokausia kuolleena kotonani jos eivät sukulaiset soittelisi.

Anna poliisin tulla. Sano, että vanhemmallasi on mt-ongelmia. Tuskin montaa kertaa tulevat.

Vierailija
60/61 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitin "kuolleen koronaan", ei kotonaan, mutta sama asia kai.

Saako olla vastaamatta jos ei halua jutella monta kertaa viikossa? En juttele itse valituille kavereillekaan niin usein enkä aidosti halua kertoa elämästäni ja yksityisasioistani suvulle. He kauhistelevat kaikkea eivätkä hyväksy itsenäisyyttäni.

Mulla on tapana unohtaa kännykkä äänettömälle ja takin taskuun viikonlopuiksi.

Ei mua sitten saa kiinni kukaan. En asu yksin, joten en heti mätänemään jäisi.

Yksinasuvaa ei tarvi sen suuremmalla syyllä terrorisoida.