Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kukaan voi haluta asua maaseudulla?

Vierailija
10.04.2020 |

Joskus lapsena jouduin pakosta asumaan landella enkä halua enää ikinä takaisin maaseudulle. Maalla nyt vaan on tosi tylsää mettässä voi kävellä siinä ne aktiviteetit sitten onkin. En kyllä ymmärrä ihmisiä jotka vapaaehtoisesti haluaa asua maaseudulla.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään nuorena siellä halunnut asua, mutta nyt vanhempana haluan. Tosin jossain kylässä enkä ihan korvessa. Etsin juuri vanhaa mutta hyväkuntoista taloa.

Vierailija
2/41 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaupunkilaiset on metsissä kävelemässä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tilaa isolle omalle pihalle, jossa saa metelöidä ja touhuta rauhassa raikkaassa ilmassa, lenkkimaastot on ihanat, metsä vieressä, tontti iso, talo kohtuuhintainen.

En ikinä halua enää muuttaa mihinkään betonihel*ettilähiöön.

Vierailija
4/41 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä ei tarvitse paahtaa itseään betonikuutiossa 🙄

Vierailija
5/41 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaaehtoisesti asun maaseudulla. On puutarha, jossa saan kulumaan aikaa vaikka tuntikausia; tekemistä on enemmän kuin ehdin ja jaksan tehdä. On kesällä oma laituri, josta pääsen uimaan. Voin lähteä myös melomaan tai soutelemaan. Näen päivittäin tähän aikaan vuodesta joutsenia, telkkiä, sorsia, oravia, fasaaneita ja joskus vilahtaa kettu ja peurojakin.

Normaalitilanteessa käyn vähintään kerran kuukaudessa kuuntelemassa live-musiikkia tunnin ajomatkan päässä. Elokuvissa on tullut tämän vuoden puolella käytyä vain neljä kertaa, kun tuli tämä poikkeustilanne. Lähin iso ostari on 25 minuutin ajomatkan päässä, tosin shoppailu ei kuulu omiin harrastuksiini. Sulkapalloa käymme normitilanteessa pelaamassa viikottain varttitunnin matkan päässä ja uimahalliin on vajaan puolen tunnin matka. Kuntosalille on 10 minuuttia mutta siellä en tämän vuoden puolella käynyt muutenkaan, ajattelin hankkia penkin ja kuntoilla omassa pihapiirissä joko ulkona tai sisällä, kun tilaa reilusti kerran on. Lähimpiin baareihin ja ravintoloihin on kävelymatka.

Provohan sinun tekstisi on, mutta kerropa, mitä sellaista sinä pystyt tekemään siellä kaupungissa mitä minä en.

Vierailija
6/41 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt kokeilemassa siellä maalla elämistä mutta se ei ollut mun juttu. Huonoista puolista huolimatta Suomessa voin elää vain Helsingissä. Tää on mun kotikaupunki ja mun tutut huudit ja kaikki. Täällä voin hengittää vapaasti.

Vierailija
7/41 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on koko ajan jotain tekemistä. Luonto vieressä ja oma vapaus ja näin epidemian aikaan erityisesti on hyvä asua ja olla.

Vierailija
8/41 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asuinkin nuorena kaupungissa, mutta nykyisin ei paljoa enää kiinnosta mennä minnekään. Sen sijaan se, että on omaa pihaa on aivan ihana asia. Jos asuisin okt:ss kaupungissa ei olisi samanlaista omaa rauhaa. Lisäksi töiden jälkeen voin käydä sen mitä haluan. Tai erikseenkin lähteä. En tajua, miksi kaiken pitäisi olla kävelymatkan eräisyydellä, varsinkin kun omaa rauhaa ja pihaa ei olisi.

Tänäkin talvena olen saanut katoa pikkulintuja ikkunastani ruokintapaikalla mustarastaita, faaaneja, tnttejä... paljon kiinnostavampia kuin autot. Joita vilahtelee ikkunastani tosin niitäkin.

Iltaisin olen poltellut tulisijoissa valkeaa... jos oikein kylmä tulee sytytän puuhellan. Lasikuistilta haen puita.

En vaihtaisi omaa rauhaani minnekään.

Vierailija
9/41 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunki ei tarjoa minulle mitään sellaista, minkä takia haluaisin elää siellä hälinässä. Ehkä hyvin eristetyssä ok-talossa pikkukaupungissa, korkeintaan. 

Vierailija
10/41 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun puolet vuodesta kaupungissa ja toisen maalla. Hassuinta on se, että kaipaan useimmiten sitä paikkaa missä en ole. Hyvän kaupungin perusjuttu on kuitenkin vesi ja elämä sen ympärillä. Maaseudun ihanuutta perustellaan usein isolla pihalla ja luonnolla. Kauniita paikkoja ei sielläkään ole kaikkialla. On kamalaa pöpelikköä ja rönttöisiä pihoja.

Vierailija
11/41 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhtaampi ilma hengittää, vähemmän ihmisiä joten riski saada korona tai muu kulkutauti on pienempi. Mulle astmaatikolle kaupunkiasuminen on ollut hankalaa. Aion joku päivä muuttaa maalle 20 km päähän keskustasta, saman kaupungin sisällä.

Vierailija
12/41 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ymmärrä. En ole kyllä koskaan asunut maalla enkä tule asumaan.

Mökille kestän korkeintaan kaksi päivää.

Vierailija
13/41 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluaisin asua kaupungissa? Olen asunut jo, ja se oli ihan kivaa niin kauan kuin sitä kesti. Jos asuisin kaupungissa, meillä olisi tosi pieni asunto. Mulla ei todennäköisesti olisi varaa rakkaimpaan harrastukseeni eli hevosiin. Pitäisi asua kerrostalossa. Olisi jonoja ja ruuhkia ja ihmisiä, jotka eivät kestä sitä, että vaikkapa kaupassa on paljon niitä muitakin ihmisiä (ne, jotka tekevät tänne valituksia siitä, miten on kauheaa, kun kaupassa taas joku otti kukkaron esille liian hitaasti tai siellä oli lapsia, eivät asu maalla, koska täällä kaupoissa ei ole jonoa). Pitäisi kuunnella kotonaan liikenteen melua ja hengittää enemmän pakokaasuja ja katupölyä. Ei olisi omaa pihaa. Ulkona ei olisi yöllä pimeää. Ei olisi omaa rauhaa kulkea luonnossa. 

Että tässä nyt syitä. Sitä en vain ymmärrä, miksi joitakuita riepoo se, että joku toinen ei halua elää kuin he. Ei mua kiristä yhtään se, että joku muu haluaa asua kaupungissa. Miten se olisi jotenkin multa pois?

Vierailija
14/41 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vain tässä tilanteessa on mukava asua maalla, pieni kyläkauppa ja paljon lääniä missä saa kulkea rauhassa. Ei tarvitse lenkillä väistellä muita ja riski saada tartunta on pieni.

Tuntuuhan tuo maaseutu kelpaavan nyt myös kaupunkilaisille, mökeillä on vilskettä.

Vierailija
15/41 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tilaa isolle omalle pihalle, jossa saa metelöidä ja touhuta rauhassa raikkaassa ilmassa, lenkkimaastot on ihanat, metsä vieressä, tontti iso, talo kohtuuhintainen.

En ikinä halua enää muuttaa mihinkään betonihel*ettilähiöön.

Kiva, mutta muista että kaupungissa asuminen ei tarkoita asumista betonihel-vetissä. Itse olen asunut omakotitalossa isolla tontilla kaupungissa. Ja nyt asun puutalossa keskustan lähellä. Myös betonitalossa olen asunut ja viihdyin hyvin, metsään pääsi pihasta.

Vierailija
16/41 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä asuinkin nuorena kaupungissa, mutta nykyisin ei paljoa enää kiinnosta mennä minnekään. Sen sijaan se, että on omaa pihaa on aivan ihana asia. Jos asuisin okt:ss kaupungissa ei olisi samanlaista omaa rauhaa. Lisäksi töiden jälkeen voin käydä sen mitä haluan. Tai erikseenkin lähteä. En tajua, miksi kaiken pitäisi olla kävelymatkan eräisyydellä, varsinkin kun omaa rauhaa ja pihaa ei olisi.

Tänäkin talvena olen saanut katoa pikkulintuja ikkunastani ruokintapaikalla mustarastaita, faaaneja, tnttejä... paljon kiinnostavampia kuin autot. Joita vilahtelee ikkunastani tosin niitäkin.

Iltaisin olen poltellut tulisijoissa valkeaa... jos oikein kylmä tulee sytytän puuhellan. Lasikuistilta haen puita.

En vaihtaisi omaa rauhaani minnekään.

Kaupungissa ei tarvitse mennä minnekään, saa olla kotona ja ulkona. Ei kiinnosta vähääkään shoppailu tai ravintolat tai elokuvateatterit. Eikä ole ikinä kiinnostanut.

Vierailija
17/41 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu haluttavien aktiviteettien laadusta.

Jos tykkää katsella kotipihalta tähtiä, puuhailla puutarhassa, lukea, tarkkailla luontoa, lukea, askarrella omassa verstaassa, ei maaseudulta puutu mitään aktiviteetteja.

Puhumattakaan monesta muusta harrasteesta, jotka vaativat tilaa ja rauhaa.

Vierailija
18/41 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunki on maailman tylsin paikka asua, en koskaan voisi asua paikassa jossa ei voi tehdä mitä haluaa.

Vierailija
19/41 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt kokeilemassa siellä maalla elämistä mutta se ei ollut mun juttu. Huonoista puolista huolimatta Suomessa voin elää vain Helsingissä. Tää on mun kotikaupunki ja mun tutut huudit ja kaikki. Täällä voin hengittää vapaasti.

Ei Helsingissä kovin vapaasti voi hengittää, pakokaasuja ja muita ilman epäpuhtauksia on rutkasti.

Vierailija
20/41 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin nyt on mahtavaa asua maalla, ei ole koronayskijöistä haittaa.