Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis oikeesti ihmiset lähti mökeilleen pääsiäiseksi..?

Vierailija
10.04.2020 |

Ei oo todellista. Tuttavapiiristä jokainen kynnelle kykenevä on facebookin mukaan lähteny mökilleen. Näin täällä Oulussa... Mökit on ympäri Kainuuta ja Pohjois-Suomea.

Kommentit (115)

Vierailija
101/115 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 kilsaa Oulusta kyläpahanen on täynnä mökkiläisiä.

Oulussa oli jäällä useampi kymmenen ihmistä jo ennen aamukymppiä. En edes uskalla ajatella paljonko oli puolen päivän tienoilla.

Koitelit ja muutkin varmaan ovat tupaten täynnä.

Vierailija
102/115 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin tuli etelän ihmiset pohjoiseen. Ruokakaupat ruuhkautui ja kaikki päivystykseen tulleet potilaat on ulkopaikkakuntalaisia. Voi vain kuvitella kuinka paljon heitä yhteensä on tullut, koska niin moni vannottaa ettei käy kaupassa eikä hakeudu terveydenhuoltoon vaikka mikä olisi. Halveksin hiljaa mutta pakko hoitaa silti, toivottavasti näkyy ilmeistä. Selittelyistä päätellen tietävät itsekin tehneensä typerästi.

Totta.. Rovaniemen mökit täynnä ulkopaikkakuntalaisia. Kuulemma levillä sama meno. Surullista tämä itsekkyys.

Itsekästä lähteä jo maksetulle matkalle, mutta vielä itsekkäämpää matkaluyrittäjältä ottaa lomalaisia etelästä. Ei ne tule jos paikat on kiinni. Etelän raha kyllä kelpaa.

Tää se ongelma just on kun ihmiset ei usko kuin pakotteita. Vaikka joku paikka on auki pitäisi käyttää nyt järkeä ja olla menemättä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/115 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tää ihme käsitys on lähtöisin, että saman sairaanhoitopiirin alueella saa mökkeillä? Multa on mennyt ohi, tää on varmaan tullut jossain erikoisuutislähetyksessä? Marinin sanomana?

Eiku hei nyt mä muistankin, se meni näin et Pysy Kotona!

Ei ole olemassa mitään av-mammojen omia sääntöjä jotka sallii tietynlaisten ihmisten tietynlaiset mökkeilyt äly hoi!

Järjen käyttö on myös sallittu.

Valtiovalta suosittelee, että älkää menkö mökeillenne ettette kuormita pienten mökkipaikkakuntien terveydenhuoltoa. Niin eikö jo oma järki kerro, että jos oma koti ja kesämökki on saman sairaanhoitopiirin alueella, niin silloin ei sairaustapauksessakaan kuormiteta muuta kuin oman kotipaikan terveydenhuoltoa. 

Ilmeisesti jokainen asia olisi syytä vääntää rautalangasta, kun aina joku ei tajua tai sitten tajuaa päin.  honkia. 

Kerro mulle miksi meidän perheen pitäisi pysyä kotona, kun vajaan puolen tunnin ajomatkan päässä on meidän kesämökki, joka siis kuuluu samaan sairaanhoitopiiriin kotikaupunkini kanssa?

Ja toinen asia on se, että korona ei ala yhtä-äkkiä niin, että tarvitset hengityskonetta. Tämä huomautuksena jollekin edeltävälle väitteelle.

Muuten samaa mieltä, mutta voi alkaa niin rajuna jos kuuluu riskiryhmään. T. Sairaanhoitaja

No ei kyllä ala. Erotat varmaan venttimaskin ja hengityskoneen toisistaan. Ensimmäinen oire ei ole niin paha hypoksia, että heti pitäisi kytkeä hengityskoneeseen. Edeltäviä oireita on  muitakin. Muutoinhan ihmisiä tukehtuisi ns. suorilta jaloiltaan, jos edeltäviä oireita ei olisi. Koronapotilaita on teholla ilman hengityskonehoitoakin, he saavat happitukea esim. venttimaskilla. 

t. myöskin sh

Minä en ole hoitaja mutta aika varma että koronassa on ensimmäisestäkin päivästä joutunut jo porukkaa sairaalahoitoon 🙄

Vierailija
104/115 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset tuntuu aina ajattelevan, että eihän se haittaa jos vain MINÄ lähden mökille kun sinne on vain 30 km. Unohdetaan että Suomessa on 5,5 miljoonaa Minää. Kun jokainen heistä liikkuu 30 km niin vieraassa kaupassa, apteekissa käyntejä tulee ennemmin tai myöhemmin ja johan on tauti levinnytkin koko Suomeen.

Lisäksi kun sitä perustelet liikkumistasi 30 km välimatkalla, naapuri ajattelee ettei 35 km haittaa mitään. Mökkipaikkakunnalla joku ajattelee että kun nuokin tulivat 35 km päästä, ei haitanne jos itse lähden 40 km päähän ja niin edelleen.

Ja sä luulet että jokaisella on korona automaattisesti, tuskin.

Nyt ei vaan oo tullu vieläkään sitä tunkua sairaaloihin, eikös sen pitäny tulla?

Vierailija
105/115 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pommi tikittää....

Tyhmät itsekkäät ihmiset reissaavat Suomea päästä päähän.

Minä minä minä

Vierailija
106/115 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Uudellamaalla jotkut eläkeläismökkeilijät paheksuvat niitä jotka haluaisivat mökkeillä vaikka viikonlopun verran. Eivät ole kirjoilla itsekään näissä mökkikunnissa joten...

Vierailija
107/115 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tää ihme käsitys on lähtöisin, että saman sairaanhoitopiirin alueella saa mökkeillä? Multa on mennyt ohi, tää on varmaan tullut jossain erikoisuutislähetyksessä? Marinin sanomana?

Eiku hei nyt mä muistankin, se meni näin et Pysy Kotona!

Ei ole olemassa mitään av-mammojen omia sääntöjä jotka sallii tietynlaisten ihmisten tietynlaiset mökkeilyt äly hoi!

Järjen käyttö on myös sallittu.

Valtiovalta suosittelee, että älkää menkö mökeillenne ettette kuormita pienten mökkipaikkakuntien terveydenhuoltoa. Niin eikö jo oma järki kerro, että jos oma koti ja kesämökki on saman sairaanhoitopiirin alueella, niin silloin ei sairaustapauksessakaan kuormiteta muuta kuin oman kotipaikan terveydenhuoltoa. 

Ilmeisesti jokainen asia olisi syytä vääntää rautalangasta, kun aina joku ei tajua tai sitten tajuaa päin.  honkia. 

Kerro mulle miksi meidän perheen pitäisi pysyä kotona, kun vajaan puolen tunnin ajomatkan päässä on meidän kesämökki, joka siis kuuluu samaan sairaanhoitopiiriin kotikaupunkini kanssa?

Ja toinen asia on se, että korona ei ala yhtä-äkkiä niin, että tarvitset hengityskonetta. Tämä huomautuksena jollekin edeltävälle väitteelle.

Muuten samaa mieltä, mutta voi alkaa niin rajuna jos kuuluu riskiryhmään. T. Sairaanhoitaja

No ei kyllä ala. Erotat varmaan venttimaskin ja hengityskoneen toisistaan. Ensimmäinen oire ei ole niin paha hypoksia, että heti pitäisi kytkeä hengityskoneeseen. Edeltäviä oireita on  muitakin. Muutoinhan ihmisiä tukehtuisi ns. suorilta jaloiltaan, jos edeltäviä oireita ei olisi. Koronapotilaita on teholla ilman hengityskonehoitoakin, he saavat happitukea esim. venttimaskilla. 

t. myöskin sh

Minä en ole hoitaja mutta aika varma että koronassa on ensimmäisestäkin päivästä joutunut jo porukkaa sairaalahoitoon 🙄

Minäkään en ole hoitaja mutta olen mennyt reilusti alle 24 tunnissa keuhkokuumeen alkamisesta niin huonoon kuntoon, että sairaalassa meni useampi päivä. Luojan kiitos hakeuduin hoitoon ajoissa ja olin jo osastolla, kun tuli oikein huono olo.

Vierailija
108/115 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset tuntuu aina ajattelevan, että eihän se haittaa jos vain MINÄ lähden mökille kun sinne on vain 30 km. Unohdetaan että Suomessa on 5,5 miljoonaa Minää. Kun jokainen heistä liikkuu 30 km niin vieraassa kaupassa, apteekissa käyntejä tulee ennemmin tai myöhemmin ja johan on tauti levinnytkin koko Suomeen.

Lisäksi kun sitä perustelet liikkumistasi 30 km välimatkalla, naapuri ajattelee ettei 35 km haittaa mitään. Mökkipaikkakunnalla joku ajattelee että kun nuokin tulivat 35 km päästä, ei haitanne jos itse lähden 40 km päähän ja niin edelleen.

Ja sä luulet että jokaisella on korona automaattisesti, tuskin.

Nyt ei vaan oo tullu vieläkään sitä tunkua sairaaloihin, eikös sen pitäny tulla?

Kyllä se sieltä tulee älä huoli. Saisivatpa nyt edes suojavarusteet äkkiä riittämään ennenkuin uudenmaan rajat avataan. Se on helvetti irti sen jälkeen..

Kyllä oli moni yrittänyt rajan yli pääsiäisen aikaan, melko röyhkeää 🤔

Vierailija
109/115 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei uusimaalaisiltakaan kielletä mökkeilyä, jos mökki on Uudenmaan alueella. Meillä näin, joten kohta lähdemme mökille.

Tekö täällä Raaseporissa parveilitte pikkukaupoissa? Kiitos vaan ihan älyttömästi, te ja muut Helsinki/Espoo/Vantaa akselin apinat. Kannoitte sitten taudin tänne käpykylään jossa ei tartuntoja ole - vielä- juurikaan ollut. Sen kun menette suoraan mökeillenne, se ei meitä haittaa. Mutta hittoako ängette siihen pieneen kyläkauppaan kymmenien ääliöiden porukalla hönkimään ja yskimään - eikä tietoakaan mistään turvaetäisyyksistä. Nauratte vielä kassalla et juu täällä pikkukaupassa se on turvallisempaa asioida kuin pk seudun isoissa marketeissa.

Harmittaa niin paljon ihmisten itsekeskeisyys ja välinpitämättömyys.

Kannatan koko maan kattavaa ulkonaliikkumiskieltoa. Ja maskipakkoa. Koska ääliöille ei mene jakeluun.

Vierailija
110/115 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäpä oon nyt mökillä yksin. Matkustin pikkukylästäni 400 km autollani tänne koirieni kanssa. Kaupassa kävin kotikylällä.

En nyt oikein ymmärrä, miten olen hirveä rikollinen täällä keskellä ei mitään, kun en käytä täkäläisiä palveluja (joista lähinkin on monen kymmenen kilometrin päässä), en näe ketään enkä ole sosiaalinen.

En ole Uudeltamaalta, en läheltäkään. Mutta silti olen paha ihminen, kun tulin viettämään yksinäspääsiäistä mökilleni?

Oletan ettet ole oman sairaanhoitopiirisi alueella? No ei auta kun toivoa ettei satu mitään ettet joutuisi hoitoon kun sinne oli nyt pakko päästä..

Vierailija
111/115 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkini on Uudellamaalla. Jos sairastuisin, ajaisin tunnissa omalle terveysasemalle. En lähtenyt lähinnä siksi, että mökki lämpiää niin hitaasti. Ketään en kuvitteellisella mökkimatkallani tartuttaisi, kun en kävisi paikallisessa kaupassakaan.

Vierailija
112/115 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mökkini on Uudellamaalla. Jos sairastuisin, ajaisin tunnissa omalle terveysasemalle. En lähtenyt lähinnä siksi, että mökki lämpiää niin hitaasti. Ketään en kuvitteellisella mökkimatkallani tartuttaisi, kun en kävisi paikallisessa kaupassakaan.

Jos asut myös Uudellamaalla en nää tässä ongelmaa, sama sairaala enivei

Vierailija
113/115 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koti ja mökki kummatkin Päijät-Hämeessä, kaupassa käydään siellä missä normaalistikin.

Uusimaalaiset tutut katkerina asiasta. Ookoo.

Kotikulmilla pyöräilijä väisti kosteikkoon kun ei mielestään mahtunu pyörätiellä ohi turvallisesti...

Suurin osa ihmisistä on menettänyt todellisuudentajunsa kokonaan.

Vierailija
114/115 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa mieleeni kun rajojen ylitystä yrittäviä oli paljon torstaina, että ovatko kovinkin myönteisiä maahanmuutolle? Sama ilmiö nimittäin, luulisi näiden ainakin ymmärtävän ihmisten halua etsiä parempia paikkoja elää.

Vierailija
115/115 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajat auki ens su. Joo menkää vaan sinne juurille. Tulee täällä pääkaupungissa väljempää. Liian aikaisin rajat auki.