Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuumeeton keuhkokuume, koronaa vai mitä?

Vierailija
10.04.2020 |

Mikä mulla on? Sairastin flunssan helmikuun puolessa välissä. En ole vieläkään toipunut.
Aluksi oli kuumetta ja kuivaa yskää ja väsymystä.
Nyt on jäänyt sellainen oireilu rintakehään. Selkäpuolella on monesti lihaskipuja. Välillä kipu on rintakehän puolella keskellä, aika alhaalla. Sitten varsinkin iltaisin on keuhkoissa sellainen vähän kehräävä tai kutittava tunne. Varsinkin iltaisin yskittää edelleen, mutta nukuttua aina saan.
Hengitysvaikeuksia ei ole, tai ainakaan sellaisia, että tuntuisi etten saa happea. Mutta hengästyn tosi helposti, esim. kun tulen alakerrasta yläkertaan.
Olen keski-ikäinen perusterve nainen. Koronaa olen pohtinut, että olisiko tämä. Mutta ei vaadi sairaalahoitoa, joten tuskin mitään testiä edes saisin. Enkä viitsi "turhaan" mennä myöskään terveyskeskukseen ja röntgeniin. Vai olisiko se turhaa...? Olen kotona eikä tartuntamahdollisuuksia ole, joten en viitsi mennä riskeeraamaan tartunnan saamisessa, jos tämä ei ole koronaa. Siksi en siis halua lähteä lääkäriin.
Kommentteja?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut samaa ja sitkeää yskää. Jo n 2 kk, keuhkot rohisevat lääkärin mukaan, totesi että on jonkinlainen keuhkokuume, sain antibiootin, joka ei auttanut mitään. Toisessa keuhkossa tuntuu ikäänkuin pientä kuplintaa. Kuumetta ei ole olut, vaan alilämpöä. Pääsin koronatestiinkin tämän johdosta astman - riskiryhmäläisyyden takia, mutta tuloksen mukaan ei ollut koronaa. Joki pitkä virus vaan. En halua koronaa tähän lisäksi ja välttelen nyt siksi ihmiskontakteja.

Vierailija
22/35 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mulla on samat oireet eikä oo kuumetta kans mutta tänää nukkunu melki kokopv

teitkö se n testin omakannas se voi tehdä koe mieleski itse tein ja tulos että voi olla korona pysy kotona

Joo, tein testin. Mulle tuli myös että voi olla korona. Mutta mulla tämä alkoi jo 2 kuukautta sitten joten tosi outoa jos näin kauan voi oireilla. Välillä oli parempi mutta ei täysin oireeton. Ja kun olen ollut eristyksissä kotona niin en ole kyllä uuttakaan pöpöä voinut saada noin kuukauteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain juuri keuhkokuume diagnoosin eikä minulla ole kuumetta. Yskä kiusannut monta viikkoa ja viime päivät koko selkä särkenyt lapaluiden seudulta. Selällään on ollut huono olla jo pitkään, vatsallaan paras asento nukkua.

Otettiinko sulla röntgenkuvat?

Vierailija
24/35 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain 8juuri keuhkokuume diagnoosin eikä minulla ole kuumetta. Yskä kiusannut monta viikkoa ja viime päivät koko selkä särkenyt lapaluiden seudulta. Selällään on ollut huono olla jo pitkään, vatsallaan paras asento nukkua.

Oliko kuiva yskä? Oliko kutinaa keuhkoputkissa välillä vai enemmän sitä kipua selkepuolella? Tutut joilla on ollut keuhkokuume ovat olleet todella väsyneitä, pieni kävelymatka uuvuttanut.

Yskä ei ole kuiva, vaan todella syvällä keuhkoissa rohiseva ja välillä irtoaa vihreitä limaklimppejä. Hitaasti olen pieniä kävelyjä pystynyt tekemään. Yleiskunto on ollut ihan hyvä, en ole pitkään aikaan tuntenut itseäni kipeäksi (=etätyökyvyttömäksi)

Vierailija
25/35 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain juuri keuhkokuume diagnoosin eikä minulla ole kuumetta. Yskä kiusannut monta viikkoa ja viime päivät koko selkä särkenyt lapaluiden seudulta. Selällään on ollut huono olla jo pitkään, vatsallaan paras asento nukkua.

Otettiinko sulla röntgenkuvat?

Kyllä.

Vierailija
26/35 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun mulla oli keuhkokuume, olin heikommassa kunnossa kuin yleensä flunssassa. Muita oireita oli yskä ja lopulta hengenqahdistus. Kuumettakin oli kyllä mutta sitä ei tosiaan kaikilta löydy.

Vierailija
27/35 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko keuhkokuume yskä rohiseva ja limainen?  Itsellä hyvin kuiva ja vähän vinkuva, ei mitään limaisuutta, ei flunssan aikana, eikä nyt. Enemmän kutiavaa ärsytysyskää ollut. Tämä on joku sitkeä virus, koska noin monella samaa rintalasta/keuhkotuntemusta kuumeen jälkeen vielä viikkoja. Nämäkin tavalliset flunssat alkavat olla aika pitkäkestoisia! Välillä tuntuu että ruuan/kahvin jälkeen saattaa tulla yskäpuuska, joka menee aika pian ohi.

Vierailija
28/35 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä vielä. Illalla kun sohvalla makaa, niin hengityksessä kuuluu pienenpieni krohina, kun kovemmin henkäisee. Onko se sitä nestettä sitten? 

Nyt aamulla edelleen keuhkoputki (vai keuhkot) edelleen kipeänä. Sekä selän että rintakehän puolelta.

Mietin että olisiko niin, että sairastin koronan, ja nämä ovat nyt niitä jälkioireiluja, eli keuhkot eivät ole parantuneet ennalleen.

Sairastuin 16.2., ja siitä 8 päivää aikaisemmin liikuin Helsingin keskustassa, myös kahdessa yleisessä vessassa kävin. Joten mahdollinen altistuksen paikka siinä kyllä oli.

Onko täällä ketään lääkäriä tai jotakin, jolla on asiantuntemusta kommentoida?

Vierailija
29/35 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että korona on ollut Suomessa jo tammikuussa.

Vierailija
30/35 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuisin tulee keltaista limaa keuhkoputkesta, mutta ei mitenkään paljoa. Sairaanhoitaja on mulle joskus sanonut, että sekään ei kerro, onko kyse bakteeri- vai virustulehduksesta.

Vierailija
31/35 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

16.2. on koronatapausten määrä ollut Suomessa kyllä niin pieni, että koronan mahdollisuuden voi melkein kokonaan sulkea pois jo sillä perusteella. Tuo on siis ennen hiihtolomia tapahtunut ja hiihtolomaviikkojen aikanahan vasta näitä alppimatkailijoita alkoi enemmän käymään, jotka toivat koronaa sitten tänne. Aivan äärimmäisen huono tuuri pitäisi olla, jos olisi jonkun pinnan tai lyhyen ihmiskontaktin kautta saanut koronan jo helmikuussa Suomessa. Oletko ap muuten missään vaiheessa soittanut tai chatannut terveydenhuollon kanssa? Eihän sinne pakko ole heti paikan päälle mennä, mutta osaisivat puhelimessakin arvioida mitä kannattaa tehdä. Jos julkinen sektori on ruuhkainen, niin esim. Terveystalon yksityinen palvelukaan ei ole kovin kallis, hoitaja-chat maksoi muistaakseni 12€.

Vierailija
32/35 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairastanut joskus influenssan jälkitautina kuumeettoman keuhkokuumeen. Ei ollut muita oireita kuin ääretön väsymys ja huono ja heikko olo. Ei yskää eikä mitään kipuja rintakehän alueella. Viiden metrin kävely vessaan oli lähes mahdoton suoritus.

Vierailija
33/35 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy ap lääkärissä ja pyydä röntgen keuhkoista. Saattahan olla että mennyt jo bakteeritulehduksen puolelle eli antibioottikuurin saatat tarvita tai keuhkoja hoitavaa kortisonia ainakin.

Vierailija
34/35 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut kolmatta viikkoa vähän samantapaista, tosin tähän liittyy myös hengitysvaikeuksia. Omituinen tauti, kun oireet ei täsmää oikein mihinkään, varsinaista sairauden tunnetta ei ole, mutta yleiskunto on aivan nolla. Hengästyn jo pienestä kävelystä, mutta jaksan silti hissuksiin tehdä kotitöitä ja käydä kävelylenkeilläkin (sellaista mummoköpöttelyvauhtia).

Oireet alkoi ihan yhtäkkiä ja helpotti viikko sitten yhtä äkisti, alkoivat uudestaan pari päivää sitten. Kuumetta on ollut vähän, mutta mulla ruumiinlämpö normaalia matalampi eli mulle kuumetta on jo 36,5 astetta, mitä tietysti terveydenhuolto ei laske kuumeeksi. En siis ole ollut yhteydessä lääkäriin kun en tiedä, mitä sanoisin niille: olen kipeä, mutten ole...

Olen levännyt, koittanut juoda paljon vettä, kuumaa mehua ja teetä ja kokeilin myös allergialääkettä, vaikka nuhaa ei ole, vain palan tunne kurkussa. Allergialääke auttoi vähän hengenahdistusoireisiin aluksi, muttei enää nyt kun oireet alkoivat uudestaan. En oikein osaa tätä muuhun yhdistää kuin koronaan, kun oireet niin kummallisia ja epämääräisiä, vaikka mullakin tartunnan mahdollisuus häviävän pieni, jos on julkiseen sanaan uskominen. Tosin luulen kyllä, että virusta on Suomessa paljon laajemmin kuin kuvitellaan, koska meitä lieväoireisia, jotka emme ota yhteyttä lääkäriin tai pääse testiin, vaikka ottaisimme, on varmasti paljon. Oireettomia luultavasti vielä enemmän, koska jos on oireeton, ei voi mitenkään tietää sairastavansa, eikä tietenkään osaa esim. jäädä pois töistä ja näin tartuttaa muita koko ajan.

Vierailija
35/35 |
11.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on ollut joskus kuumeeton keuhkokuume. Olen sairastanut reilusti reippaammanpuoleisia keuhkoputkentulehduksia ja tuo keuhkokuume ei niistä oman voinnin/tuntemuksien puolesta eronnut mitenkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän