Kuumeeton keuhkokuume, koronaa vai mitä?
Mikä mulla on? Sairastin flunssan helmikuun puolessa välissä. En ole vieläkään toipunut.
Aluksi oli kuumetta ja kuivaa yskää ja väsymystä.
Nyt on jäänyt sellainen oireilu rintakehään. Selkäpuolella on monesti lihaskipuja. Välillä kipu on rintakehän puolella keskellä, aika alhaalla. Sitten varsinkin iltaisin on keuhkoissa sellainen vähän kehräävä tai kutittava tunne. Varsinkin iltaisin yskittää edelleen, mutta nukuttua aina saan.
Hengitysvaikeuksia ei ole, tai ainakaan sellaisia, että tuntuisi etten saa happea. Mutta hengästyn tosi helposti, esim. kun tulen alakerrasta yläkertaan.
Olen keski-ikäinen perusterve nainen. Koronaa olen pohtinut, että olisiko tämä. Mutta ei vaadi sairaalahoitoa, joten tuskin mitään testiä edes saisin. Enkä viitsi "turhaan" mennä myöskään terveyskeskukseen ja röntgeniin. Vai olisiko se turhaa...? Olen kotona eikä tartuntamahdollisuuksia ole, joten en viitsi mennä riskeeraamaan tartunnan saamisessa, jos tämä ei ole koronaa. Siksi en siis halua lähteä lääkäriin.
Kommentteja?
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
eihän sinulla ole keuhkokuumetta?
No en tiedä, kun en ole käynyt lääkärissä. Sinne en nyt turhaan haluaisi lähteä. Ja kuumetta ei ole.
Osaisiko joku sanoa tähän jotakin?
Onko jollakin ollut keuhkokuume, ja siihen liittynyt tuollaista kutittavaa tai kehräävää tunnetta keuhkoissa tai keuhkoputkessa?
Nytkin on särkyä selässä, vähän niin kuin keskiselässä mutta kyljestä kylkeen - siis jos piirtäisi sellaisen kämmenenlevyisen alueen kyljestä kylkeen keskeltä selkää. Olen ymmärtänyt, että keuhkot on ennemmin selkäpuolella kuin rintakehän puolella.
Mulla oli ihan samaa. Kävin hoitajalla, ja muista asioista lekurilla kuunteli keuhkot. Ei mitään häikkää. Mut en tiiä, käy hoitajalla.
Vielä kerron oireista, kun olen sohvalla selälläni iltaisin, niin on paineen tuntua keuhkoissa. Mutta ei sellaista oloa ettei saisi happea. Joten sen puoleen ei kai olisi koronalle tyypillistä.
Mulla samaa, flunssa kk sitten samoilla oireilla kuin sinulla. Itse luulen, että keuhkoputket ei ole vielä täysin kunnossa ja katupöly jotenkin ärsyttää, sinne tulee joitain limaa, joka kutittaa. Olisko yskimisetä lapojen seutu kipeytynyt. Itselläkin nuo oireet välillä rintakehän puolella alhaalla ja välillä selkäpoulella. Ei ole väsymystä.
mulla on samat oireet eikä oo kuumetta kans mutta tänää nukkunu melki kokopv
teitkö se n testin omakannas se voi tehdä koe mieleski itse tein ja tulos että voi olla korona pysy kotona
OMG, itsellä samat oireet.. kamala väsymys ja nyt iski vielä flunssa mutta uskoisin että se tuli eilisestä lenkkeilystä ulkona.
Usko tai älä ap, mutta on mulla just samat oireet.
Ja olen kuullut muiltakin. Sen täytyy olla jotain kummallista flunssaa, joka on tosi sitkeä.
En usko sen olevan koronaa, koska tartunta mahdollisuudet ovat minimaaliset.
Mutta tietenki kaikki on aina mahdollista.
Tein netissä sen omahoito vai mikä se nyt omavointi testin ja sen mukaan tämä saattaisi olla altistus ja jos pahenee otettava yhteys terveydenhuoltoon. Influenssarokotus mulla on, ja kadun sitä etten ottanut maksullista keuhkokuume rokotusta.
Osaako kukaan sanoa/neuvoa millä voisi helpottaa noita oireita?
Minä luulen, että sairastin koronan ja vastaavia oireita on. Olen miettinyt, että mitähän tuo virus on keuhkoille tehnyt, kun ei vain parane. Onko joku vaurio jo tapahtunut vai voiko käynnistyä keuhkofibroosi tai joku muu keuhkosairaus viruksen takia. Kukaan ei osaa sanoa, että mitä pitkäaikaisia ongelmia voi kenties aiheuttaa.
Sain juuri keuhkokuume diagnoosin eikä minulla ole kuumetta. Yskä kiusannut monta viikkoa ja viime päivät koko selkä särkenyt lapaluiden seudulta. Selällään on ollut huono olla jo pitkään, vatsallaan paras asento nukkua.
Mitä väliä korona-rokotteella, kun tulee kuitenkin joku uusi pandemia. Viruksista ei päästä koskaan eroon, ne on nyt mahtinsa näyttäneet ja levinneet kulovalkean tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä korona-rokotteella, kun tulee kuitenkin joku uusi pandemia. Viruksista ei päästä koskaan eroon, ne on nyt mahtinsa näyttäneet ja levinneet kulovalkean tavoin.
Skipatkaa, tämä tuli väärään ketjuun! :)
Nestettä keuhkoissa, voi olla jäänyt päälle edellisen flunssan tms jälkeen. Mulla kävi näin joitain vuosia sitten, en ollut enää kipeä mutta hengitys rohisi jne - työterveyslääkäri sitten kuunteli ja totesi että nestettä keuhkoissa. Ei vakavaa, en muista mikä hoito oli.
Vierailija kirjoitti:
Sain juuri keuhkokuume diagnoosin eikä minulla ole kuumetta. Yskä kiusannut monta viikkoa ja viime päivät koko selkä särkenyt lapaluiden seudulta. Selällään on ollut huono olla jo pitkään, vatsallaan paras asento nukkua.
Oliko kuiva yskä? Oliko kutinaa keuhkoputkissa välillä vai enemmän sitä kipua selkepuolella? Tutut joilla on ollut keuhkokuume ovat olleet todella väsyneitä, pieni kävelymatka uuvuttanut.
Virustautiin ei auta muu kuin lepo. Jos olo on tukkoinen niin voi ehkä kokeilla nenäsuihkeita tai syödä chiliä ja valkosipulia.
Tuon kutittavan tai kehräävän tunteen paikallistaisin keuhkoputkeen. Hengitys ei "rohise", tai ehkä ihan pientä rohinaa on joskus kuultavissa tietyssä asennossa.