Kela alkaa hakemaan yhä useammin toimeentulotuella olevia holhoukseen!
Mikä on oikein hyvä.
Suomessa kasvattavat lapsiaan jo kolmannessa polvessa toimeentulotuelle.
https://seura.fi/asiat/ajankohtaista/nain-kelan-virkailija-saa-sinulle-…
Kommentit (6)
Onhan se oikein jos ei halua edes yrittää mitään toimeentulonsa eteen, tai ei kerta kaikkiaan osaa hoitaa itse talousasioitaan edes jotenkin. Siipeily ei ole ihmisoikeus, ja sitä talouskyvytöntä on autettava.
Tuossa jutussa puhuttiin työstä josta ei saisi palkkaa ja siitä kieltäytyessään ja vielä tuestakin leikattaessa joutuisi holhoukseen mutta se taitaakin olla sen salajuoni että alentaa tukia niin ei pysty maksamaan laskujaan eli joutuisi holhoukseen...
Suostuisitko itse töihin josta et edes saisi palkkaa? Ja jos et ja tukiasi leikattaisiin ja joutuisit holhoukseen niin olisitko tyytyväinen?
Sairasta on meno köyhien kiusaamisessa, yhä vaan:( Jos multa leikataan enää yhtään näistä minimituloista, joudun kyllä kävelemään junan alle. Kadulla asumista en halua enää kokea kaikkien muiden vaikeuksieni päälle eikä se sairaana onnistusikaan kyllä. Perustulo, tule jo!!!!
Vankilakin on parempi vaihtoehto kuin olla jatkuvasti Kelan etuuskäsittelijöiden kidutuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa jutussa puhuttiin työstä josta ei saisi palkkaa ja siitä kieltäytyessään ja vielä tuestakin leikattaessa joutuisi holhoukseen mutta se taitaakin olla sen salajuoni että alentaa tukia niin ei pysty maksamaan laskujaan eli joutuisi holhoukseen...
Suostuisitko itse töihin josta et edes saisi palkkaa? Ja jos et ja tukiasi leikattaisiin ja joutuisit holhoukseen niin olisitko tyytyväinen?
Tuossa jutussa sanottiin myös, että tämä "Miia" on kieltäytynyt Te-palveluiden asiakkuudesta. Mun mielestä sen verran voisi edes teeskennellä sen rahan eteen, että ilmoittautuu työkkäriin.
Ja mä olen kyllä tehnyt tuota 9e/pvä työtä. Tein 4 pvää viikossa 5h/pvä. Sain tukien päälle 144e verottomana kuukaudessa. Se on tosi iso raha Kelan tuilla eläville.
Tämä "Miia" nyt oli vaan yksi erittäin harvinainen marginaalitapaus, mutta vetäkää nyt ihmeessä taas tarkat analyysit tästäkin.
Olipas mielenkiintoinen juttu.
Hienoa, että on joku konsti tuollaisille terveille ihmisille, jotka kieltäytyvät työstä.