Miehenkö on kohdeltava naista eri tavalla kuin miestä?
Kommentit (34)
Ei tarvitse. Luonnollisestikaan mies ei myöskään odota, että häntä kohdeltaisiin jotenkin eri tavoin kuin toista naista.
Olisi ihanaa jos miehet kohtelisivat naisia samalla arvostuksella kuin toisiaan. Eli eivät enää vislailisi tai huutelisi perään kadulla, haukkuisi ulkonäköä, tuijottelisi persettä, lähettelisi kalukuvia tai ahdistelisi.
Jos nyt kohtelisi samalla tapaa kuin miespuolisia ystäviäänkin niin sekin kelpaisi, mutta yleensä se on sitä sylkykuppina oloa ja vähintään henkisenä nyrkkeilysäkkinä toimimista.
Totta kai pitää kohdella.
Minulle ei kiroilla.
Ihmiset ovat henkilöitä ei miehiä tai naisia.
Naisilla on kyllä tapana esittää miehille vähän parempaa ja haukkumalla muita naisia yrittää kohottaa itseään. Miehilläkin on tapana olla naisille vähän maireampaa. Ei ole mahdollista, että oltaisiin samanlaisia kummallekin sukupuolelle ilman, että biologia ja seksuaalinen suuntautuminen vaikuttaa asiaan.
Miksi? kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi ihanaa jos miehet kohtelisivat naisia samalla arvostuksella kuin toisiaan. Eli eivät enää vislailisi tai huutelisi perään kadulla, haukkuisi ulkonäköä, tuijottelisi persettä, lähettelisi kalukuvia tai ahdistelisi.
Tällainen käytös ei ole mitenkään yleistä suomalaisilla miehillä, joten tänne pitää tilata tuollaisia miehiä exporttina ja ihan kiimoissaan.
Höpöhöpö. Suomalaiset ei ole mitään pyhimyksiä
Vierailija kirjoitti:
Naisilla on kyllä tapana esittää miehille vähän parempaa ja haukkumalla muita naisia yrittää kohottaa itseään. Miehilläkin on tapana olla naisille vähän maireampaa. Ei ole mahdollista, että oltaisiin samanlaisia kummallekin sukupuolelle ilman, että biologia ja seksuaalinen suuntautuminen vaikuttaa asiaan.
Ikä korjaa tuonkin ongelman. Onnistuu jo nelikymppisenä.
Kyllä minä ainakin kohtelen naisia eri tavalla. Kun pllu on mielessä, niin persoonallisuus hieman muuttuu väkisinkin. En ole koskaan sanonut miehelle esim. että näytätpä kuumalta tuossa mekossa ja paukuttanut häntä kalullani sen jälkeen.
Kohtelen naisia aivan samoin kuin miehiä varsinkin työelämässä. Se tuntuu usein jonkin verran järkyttävän naisia, mutta myös miehiä joilla on vieläkin "kaksoisstandardeja" yms. He kun leikkivät yhä jotain pikku herras/panomiehiä. Usein molemmat sekä naiset sekä miehet kuvittelevat, että kohtelen naisia huonosti, koska molemmilla on vieläkin tietynlaiset roolitukset odotukset päällä. Sinänsä huvittavaa kun olen itse jo jonkin verran iällä ja vieläkin jopa nuoremmat miehet sekä tietynlaiset naiset elävät aivan menneessä suhteessa jopa minun ajatusmaailmaani.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin kohtelen naisia eri tavalla. Kun pllu on mielessä, niin persoonallisuus hieman muuttuu väkisinkin. En ole koskaan sanonut miehelle esim. että näytätpä kuumalta tuossa mekossa ja paukuttanut häntä kalullani sen jälkeen.
Tuskin sinä saat naista kuin rahalla tai raiskaamalla. Kiitos kuitenkin kun jaoit ajatuksiasi
Ei missään nimessä pidä kohdella eri tavalla. Tasavertaisena pitäminen ja tasavertaiselle puhuminen tekevät todella suuren vaikutuksen. Haluan, että minuun suhtaudutaan henkilönä eikä sukupuolena. Katse silmissä.
Riippuu asiasta. En minäkään hölötä omalle miehelleni samoja asioita mitä ystävilleni, koska ne asiat ei yksinkertaisesti kiinnosta miestäni (vaikka naistenvaivat), kohtelen siis eri tavalla koska suodatan sanomisiani. Samoin en halua että mies kohtelee minua kuin mies esim. silloin, kun pitää tehdä jotain raskasta remonttihommaa.
Mutta muuten kyllä, kohdellaan kaikkia ihmisiä rakkaudellisesti!
Vierailija kirjoitti:
Kohtelen naisia aivan samoin kuin miehiä varsinkin työelämässä. Se tuntuu usein jonkin verran järkyttävän naisia, mutta myös miehiä joilla on vieläkin "kaksoisstandardeja" yms. He kun leikkivät yhä jotain pikku herras/panomiehiä. Usein molemmat sekä naiset sekä miehet kuvittelevat, että kohtelen naisia huonosti, koska molemmilla on vieläkin tietynlaiset roolitukset odotukset päällä. Sinänsä huvittavaa kun olen itse jo jonkin verran iällä ja vieläkin jopa nuoremmat miehet sekä tietynlaiset naiset elävät aivan menneessä suhteessa jopa minun ajatusmaailmaani.
Eräs yhdysvaltalainen koomikko sanoi muutama vuosi sitten, että keikan vetäminen nuoren yleisön edessä on todella vaikeaa, koska he loukkaantuvat niin helposti ja että keski-ikäiset ovat kuin jotain nykyajan punkkareita heihin verrattuna.
Aika usein kiihkeinkin tasa-arvon kannattaja kauhistuu nähdessään, kun naisen ensin lyötyä miestä kasvoihin mies lyö naista takaisin.
Huonoissa perheissä on lapsia, joilla on heikko kotikasvatus.
Pahoitteluni, aloittaja.
Vierailija kirjoitti:
Aika usein kiihkeinkin tasa-arvon kannattaja kauhistuu nähdessään, kun naisen ensin lyötyä miestä kasvoihin mies lyö naista takaisin.
Kenenkään ei kuulu lyödä ketään. Koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllä pidän tuomittavana myös miehen "takaisin" lyömistä. 99%:ssa tapauksista se ei ole puolustettavaa hätävarjelua. Silmä silmästä ei ole voimassa oleva laki.
Mutta se pitää paikkansa, että naisiin kohdistuva väkivalta esimerkiksi viihteessä on vielä ainakin osittain tabu, mutta miesten toisiinsa kohdistama ja naisten miehiin kohdistama väkivalta on ihan ok. Tämäkin onneksi on muuttumassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenenkään ei kuulu lyödä ketään. Koskaan.
Sitä nyt kuitenkin vaan tapahtuu ja silloin viimeistään tasa-arvot haihtuu ja nainen onkin yhtäkkiä aivan eri kuin mies. Toki tätä "kukaan ei saa lyödä" myös käytetään kun pyritään tämä fakta taputtelemaan piiloon.
Kaksinaismoralistista.