Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumppanin puuttuminen on yleisin syy miesten lapsettomuuteen

Vierailija
10.04.2020 |

Sopivan kumppanin puuttuminen on tutkimusten perusteella tavallisimpia syitä siihen, että lastenhankintaa siirretään tai siitä on kokonaan luovuttu.

Vuonna 2015 tehdyn kyselytutkimuksen mukaan lapsettomista alle 35-vuotiaista miehistä lähes puolet ilmoitti sopivan kumppanin puuttumisen hyvin tärkeäksi syyksi siihen, ettei lastenhankinta tuntunut ajankohtaiselta. Saman ikäisistä naisista kumppanin puuttumista piti hyvin tärkeänä syynä 37 prosenttia.

Myös 35 vuotta täyttäneillä lapsettomilla miehillä ja naisilla kumppanin puuttuminen on tärkeä syy siihen, että lastenhankinta siirtyy tai siitä on luovuttu kokonaan. Tämän ikäisillä perusteena ovat lisäksi myös muut, usein totuttuun elämäntyyliin ja omaan ikään liittyvät, syyt. Hieman harvempi kuin joka kolmas 35–44-vuotias lapseton nainen piti kumppanin puuttumista tärkeänä syynä siihen, ettei lastenhankintaa pidetty enää ajankohtaisena. Saman ikäisistä miehistä lähes 40 % piti sopivan kumppanin puuttumista tärkeänä syynä lastenhankinnasta luopumiselle.

https://www.vaestoliitto.fi/parisuhde/perhehaaveet/tutkijalta/kumppanin…

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en haluaisi lapsia, vaikka minulla olisikin sopiva kumppani. Jos en enää löydä kumppania, niin lapsettomaksi jääminen olisi se pienin paha siinä tilanteessa.

M31

Vierailija
2/50 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kumppanin puuttumiseen on taas niin monta syytä. Luettelen yleisimmät.

-Kukaan ei tullut kotoa hakemaan.

-En jaksa siistiä olemustani

-En pidä itsestäni huolta

-En jaksa kehittää itseäni

-En liiku missään missä tutustuisin uusiin ihmisiin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet heräävät lasten hankintaan liian myöhään ja odotukset lasten saamiseen ovat epärealistiset, kuten tuokin todistaa. Monet naiset ovat jo tuossa iässä luopuneet lapsihaaveista

Vierailija
4/50 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en haluaisi lapsia, vaikka minulla olisikin sopiva kumppani. Jos en enää löydä kumppania, niin lapsettomaksi jääminen olisi se pienin paha siinä tilanteessa.

M31

Hyvä, että osa ihmisistä ymmärtää, ettei heidän persoonallisuuttaan tai geenejään kannata siirtää lapsille.

Vierailija
5/50 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M31

Hyvä, että osa ihmisistä ymmärtää, ettei heidän persoonallisuuttaan tai geenejään kannata siirtää lapsille.

Mistä tuollainen kommentti nyt tuli? Miksi minun vapaaehtoinen lapsettomuuteni liikuttaa sinua?

M31

Vierailija
6/50 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä meni juuri noin. En halunnut ikinä lapsia, kunnes aloin seurustella nykyisen mieheni kanssa. Jos en olisi hänen kanssaan, minulla tuskin nyt olisi lastani.

Vierailija
7/50 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet heräävät lasten hankintaan liian myöhään ja odotukset lasten saamiseen ovat epärealistiset, kuten tuokin todistaa. Monet naiset ovat jo tuossa iässä luopuneet lapsihaaveista

Lisäksi tämä parikymmentä vuotta CS:ää pelannut myöhäisherännyt +35v miespoika odottaa saavansa tyttöystäväkseen nuoren 20-24v hoikan ja nätin naisen, joka soittaisi ovikelloa, että tässä mä nyt olen.

Vierailija
8/50 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa yllättävää, tottakai miehellä pitäisi olla hyvä naiskumppani ensin. Ettei käy niin että muija ottaa ja lähtee muksun kanssa, eikä tarvitse näin mieskumppania mihinkään muuhun paitsi elareihin.

Vierailija
9/50 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syytän koronavirusta. Nykyisin suositeltava 1,5 metrin turvaväli on minulle liian pitkä, että pystyisin vauvan tekoon. Niin noloa kuin asia on, tunnustan tämän rehellisesti miehenä.

Vierailija
10/50 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta tämä vihan määrä. Ovatko naiset tosiaan näin katkeria "myöhäisheränneille" miehille?

Vierailija
11/50 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M31

Mistä tuollainen kommentti nyt tuli? Miksi minun vapaaehtoinen lapsettomuuteni liikuttaa sinua?

M31

Se on se järkyttävä miesvihan määrä, mistä naiset ei tällä palstalla toki kärsi.

Vierailija
12/50 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi tämä parikymmentä vuotta CS:ää pelannut myöhäisherännyt +35v miespoika odottaa saavansa tyttöystäväkseen nuoren 20-24v hoikan ja nätin naisen, joka soittaisi ovikelloa, että tässä mä nyt olen.

No ainakin se CS:n pelaaminen on kehittänyt jotain taitoa, toisin kuin netissä vastaan inttäminen, jota 30+ lapsettomat naiset ovat harrastaneet 20 vuotta. Tässä ei kehity kuin kyky trig-ge-röi-ty-ä yhä helpommin ja helpommin.

Vierailija
13/50 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M31

M31

Se on se järkyttävä miesvihan määrä, mistä naiset ei tällä palstalla toki kärsi.

Molemmat kärskii hävetkää. Täällä kyllä korostuu sukupuoliviha kumpaankin suuntaan, onko sitten niin että tänne eksyvät nuo sukupuolia syyttelevät tahot. Rasittavaa.

Vierailija
14/50 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ainakin se CS:n pelaaminen on kehittänyt jotain taitoa, toisin kuin netissä vastaan inttäminen, jota 30+ lapsettomat naiset ovat harrastaneet 20 vuotta. Tässä ei kehity kuin kyky trig-ge-röi-ty-ä yhä helpommin ja helpommin.

Itseasiassa olet väärässä, altistus kovettaa triggeröitymästä. Minähän käyn vain altistamassa itseäni täällä.

Miten sinä nyt poikkeat tuosta inttämisestä?

Vierailija
15/50 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella miehellä ei ole alkeellisimpiakaan kommunikaatiotaitoja. Miten ihmiselle jutellaan, katsotaan silmiin, miten toisesta ollaan kiinnostuneita. Ensin näm taidot kuntoon ja katsellaan sitten. 

Tulee mieleen Supernannyn jakso, jossa perheessä ei ollut minkäänlaista keskustelukulttuuria. Ei vain juteltu keskenään mistään. Aika moni suomalainen mies kärsii samasta.

Vierailija
16/50 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei pliis nyt palsta!!

Tuossa aloitukseen otetussa pätkässä puhuttiin vain siitä, että lastenhankintaan vaikuttaa kumppanin puute.

Ihmehän se olisi, jos ilman kumppania voisi hankkia lapsia mielin määrin, etenkin miehet.

Kaikki loput tässä keskustelussa on pelkkää panettelua.

Vierailija
17/50 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisään tähän vielä sen kaikkein voimakkaimmin vaikuttavan syyn:

- Olen katkera, vihaan kaikkia naisia ja syytän heitä surkeudestani

Vierailija
18/50 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa olet väärässä, altistus kovettaa triggeröitymästä. Minähän käyn vain altistamassa itseäni täällä.

Miten sinä nyt poikkeat tuosta inttämisestä?

En poikkea mitenkään. Lasken itseni mukaan näihin foorumiameeboihin. Olisinpa edes hyvä jossain pelissä.

Vierailija
19/50 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M31

M31

Onneksi täällä ei sentään ole ollenkaan naisvihaa. Kaikki keskustelut vilisevät ämmiä, femakoita, hu*ria, feminazzeja, rumia läskejä, k*llikaruselleja, maan hallituskin koostuu pelkistä tytöistä (mutta onneksi sentään Katrilla on isot bosat!) eikä naisista ole johtajiksi... mutta tämähän ei ole sovinistin mielestä naisvihaa vaan Ainoa Oikea Tapa Ajatella.

Vierailija
20/50 |
10.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, tuo oli ilmeisesti taas tökerö yritys olla sarkastinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi