Tänään alkaa tutkimus D-vitamiinin vaikutuksesta koronan ehkäisyyn ja hoitoon
Sääli, että tutkimuksessa käytetään noin pientä kerta-annosta (25 000 IU). Eihän tuolla annoksella vielä edes nosteta D-vitamiinitasoja juurikaan. Vertailun vuoksi Kuopiossa lääketieteen opiskelijoilla tehdyssä tutkimuksessa yli kolme kertaa suurempi kerta-annos nosti seerumin D-vitamiinipitoisuutta keskimäärin 20 %.
Kommentit (32)
Itse olen ottanut D-vitamiinia läpi talven 100-150 mikrogrammaa per päivä ja nyt Koronan puhjettua c-vitamiinia 1 Mg päivässä. D-vitamiinia olen syönyt jo vuosia 50-100 mikrogrammaa/pv ja aika vähäisillä flunssilla olen selvinnyt. Toivottavasti immuunipuolustus olisi kohdallaan myös koronaa vastaan.
Afrikassa tai missä vaan vaikka onki aurinkoa, niin ei siitä auringosta saa deetä tarpeeksi jos on suojautunut hatun ja vaatteiden alle piiloon, tai jos on sisällä rakennuksessa sillon kun arska paistaa. Deen pitää päästä paljaalle iholle. Ei riitä jos vähän sormen päihin tai varpaisiin pääsee.
Että niin, kyllä aurinkomaissakin voi olla d-vitamiinin puutetta, jos on piilossa auringolta. Ja kukapa nyt haluaakaa olla auringon alla sillo kun on kuuma..
Nyt on hyvä hetki parantaa immuunipuolustuksen kykyä
Immuunipuolustus tarvitsee hivenaine varastoja, ja vitamiineja
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ottanut D-vitamiinia läpi talven 100-150 mikrogrammaa per päivä ja nyt Koronan puhjettua c-vitamiinia 1 Mg päivässä. D-vitamiinia olen syönyt jo vuosia 50-100 mikrogrammaa/pv ja aika vähäisillä flunssilla olen selvinnyt. Toivottavasti immuunipuolustus olisi kohdallaan myös koronaa vastaan.
Sama!. Viimeksi ollu kunnon lentsussa 2016. Lisäksi syön maitohappobakteereja sekä kalaöljyy reippaasti.
Aurinkoisissa maissa aurinkoa vältellään ja pukeudutaan pitkiin hihoihin ja lahkeisiin, eritoten vanhukset. Eli siellä on vajausta D-vitamiinista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljompa se on Italiassa tai Espanjassa auttanut vaikka siellä d-vitamiinia saadaan auringonvalosta riittävästi ympäri vuoden.
Tulin juuri sanomaan samaa... Jos ongelma olisi ollut vain pohjoisessa, niin olisi voinut olla perääkin.
Nyt pitää ymmärtää se, että vaikka jossain paistaa aurinko, niin se ei tarkoita sitä, että kaikki ovat keskipäivän aikaan ylävartalo paljaana sitä säteilyä nauttimassa. 1/3:lla Espanjan väestöstä on puutosta D-vitamiinista (>30ng/ml). Vanhemmilla ihmisillä puutos on yleisempää kuin nuorilla.
Vierailija kirjoitti:
Paljompa se on Italiassa tai Espanjassa auttanut vaikka siellä d-vitamiinia saadaan auringonvalosta riittävästi ympäri vuoden.
Ei ne vanhukset kestä olla siinä polttavan kuumassa auringossa.
No d-vitamiinia nyt kannattaisi syödä jokatapauksessa. Ihan ympäri vuoden useimpien.
Kauanko aurinkoa pitää siis ottaa (paita ja shortsit päällä) että saa tarpeeksi d:tä?
Myös ylipainoisilla on yleensä d-vitamiinin puutosta, joten kannattaa ylipainoisten ottaa purkista ympäri vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Kauanko aurinkoa pitää siis ottaa (paita ja shortsit päällä) että saa tarpeeksi d:tä?
15 minuuttia riittää
Tulin juuri sanomaan samaa... Jos ongelma olisi ollut vain pohjoisessa, niin olisi voinut olla perääkin.