Mitä hyötyä hyvästä ulkonäöstä on?
Olisi mukava pohtia asiaa! Itse olen näin aikuisena saanut kuulla olevani nätti/kaunis ja niin edelleen. Kuitenkaan tästä ei ole ollut. juuri iloa sinänsä. Olen aika yksinäinen, sulkeutunut ja masentunutkin. Kun olen kertonut masennuksestani esimerkiksi työkaverille, vastaukseksi olen saanut "älä nyt, piristy, oothan sä niin nättikin". Kerram työpaikan juhlissa eräs henkilö sanoi jokaisesta jotain kivaa tyyliin ahkera, luotettava jne. Mulle hän sanoi, että olet niin kaunis. Tuntuu, et se luonne jää varjoon. Oikeasti olen kiltti, empaattinen, luotettava ja ahkera. Ihmiset ehkä pelkää lähestyä minua ja mun sanomisia ei kuunnella, ehkä juuri ulkonäön vuoksi. Onneksi minulla on mies ja muutama ystävä, jotka näkevät minut minuna, eivät pelkkänä kuorena. Aika usein kai muhun on ihastuttukkin ja se on aina jotenkin kiusallista.
Monille tulee yllätyksenä se, että minua on kiusattu esimerkiksi yläasteella. Silloin olin kaikille ruma, lihava ja kovasti kyseltiin, miksen meikkaa. Toisaalta kiusaaminen on opettanut minulle sen, että en itse juuri kommentoi mitään kenenkään ulkonäöstä ja kiinnitän ihmisissä huomiota enemmän käytöstapoihin ja siihen ylipäänsä, miten kohtelee muita. Pelkään myös, että ujouteni näyttäytyy muille ylimielisyytenä. Jotain plussia jos pitää keksiä, olen ajatellut et mainosmallin työt voisi olla mukavia. Pääsisi tutustumaan erilaisiin ihmisiin ja no, rahaahan siitä saisi.
Mitäs olette itse mieltä asiasta? Mitä hyötyä, haittaa? Saa toki jakaa myös omia kokemuksia.
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Ihan kun olisin kirjoittanut tota!
Minäkin kärsin kauneudesta, elämäni on niin huonolla pohjalla. Työkyvyttömyyseläkettä odottellessa masennuksen takia.
Onko masennus kauneudestasi johtuvaa? Olisitko mieluummin ruma ja masentunut?
Kauniit saavat vähän tukea keneltäkään sillä heitä vedetään alas koko ajan. Voisi olla salaisia tukiryhmiä ja vertaistukea.
Vierailija kirjoitti:
En olisi ikinä saanut naista ilman tätä ulkonäköä, olen aivan liian passiivinen luonteeltani. Pelkkää hyötyä on ollut hyvästä naamasta.
Et ilmeisesti tarpeeksi passiivinen, koska mulla ei ole auttanut. Naiset kyllä tunkee itseään tyrkylle, mutten vaan uskalla tehdä mitään. t: katseenkestävä mies
Ei yhtään mitään. Mulle kanssa joskus vaatimattoman näköiset naiset on alkaneet avautua kuinka heitä ärsyttää kun minun on helppo saada miehiä 😂 en kuitenkaan tunne yhtäkään näin epäsuosittua naista. Mitä vanhemmaksi tulen ja mitä enemmän saan itseluottamusta niin sitä vähemmän omanikäiset kiinnostuu. Joskus lähestyy jotkut pedofiilit kyllä..en siis näe tässä mitään positiivista. Lisäksi miehillä on pakkomielle monesti arvostella kauniita naisia varsinkin jos eivät ole helppoja.
Ainakin minulle siitä on ollut paljon hyötyä. Kauniiden tyttöjen katselu nostaa mielialaa.
Vierailija kirjoitti:
Kauneus parantaa lisääntymismahdollisuuksia.
Sehän on evoluution yksi perustarkoituksia - vaikkei perimmiltään mitään "elämän tarkoitusta" sinänsä voidakaan osoittaa.
Millä tapaa kauneus parantaa lisääntymismahdolliuuksia?
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään mitään. Mulle kanssa joskus vaatimattoman näköiset naiset on alkaneet avautua kuinka heitä ärsyttää kun minun on helppo saada miehiä 😂 en kuitenkaan tunne yhtäkään näin epäsuosittua naista. Mitä vanhemmaksi tulen ja mitä enemmän saan itseluottamusta niin sitä vähemmän omanikäiset kiinnostuu. Joskus lähestyy jotkut pedofiilit kyllä..en siis näe tässä mitään positiivista. Lisäksi miehillä on pakkomielle monesti arvostella kauniita naisia varsinkin jos eivät ole helppoja.
Olet vain vaikeasti tavoitettava, tai kiinnostut häntäheikeistä. Ei parisuhde mies arvostele ei-helppoja naisia...
Kauneus on kuin raha, jos sitä on, sen tuomia etuja ei välttämättä itse huomaa. Esimerkiksi sanonta "raha ei tuo onnea" on hölmö, koska kyllä raha poistaa ison osan huolista elämässä. Toki kaikenlaista ikävää voi rahasta huolimatta tapahtua, mutta köyhällä on muiden huolien lisäksi myös ainainen stressi rahasta.
Itse olen ruma nainen ja kyllä huomaan ulkonäön vaikuttavan kaikkeen. Kukaan ei halua tutustua minuun, ei kaverimielessä tai romanttisesti. Joudun itse tekemään aloitteet ja ne johtavat harvoin muuhun kuin inhoaviin katseisiin. Enkä siis ole havitellut mitään komistuksia, vaan tasoisiani nörttejä. Työelämässä minua ei kuunnella tai noteerata ja työllistyminen on hankalaa. Rumuus johtaa myös huonoon itsetuntoon, mikä tietysti tekee kaikesta entistä vaikeampaa. Ruma voi tietysti loistaa hyvällä persoonallaan, mutta sen esiintuominen on vaikeaa, kun kukaan ei halua olla seurassasi niin kauan, että tutustuisi sinuun.
Kun ihminen on hyvännäköinen, ei aikaa ja energiaa kulu oman ulkonäön murehtimiseen tai siihen työhön, mikä rumalla menee itsensä ihmisen näköiseksi saamiseen. Ihmiset pitävät kaunista ihmistä automaattisesti miellyttävämpänä ja kiinnostavampana kuin rumaa, tästä on lukemattomia tutkimuksiakin. Jos kauniilla on luonne ja muukin kohdallaan, niin on todella helppoa elää miellyttävää elämää.
Toki joillain rumilla on karismaa tai muita ominaisuuksia, jotka tekevät hänestä viehättävän ja kaunis voi kärsiä ulkonäöstään, jos se vetää puoleensa vääränlaisia ihmisiä. Mutta yleisesti ottaen hyvällä ulkonäöllä saa elämässä etulyöntiaseman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet vain vaikeasti tavoitettava, tai kiinnostut häntäheikeistä. Ei parisuhde mies arvostele ei-helppoja naisia...
Mitä merkitystä sillä on kenestä kiinnostun kun ei kukaan kiinnostu takaisin? En tapaa missään ikäistäni miehiä ja jos tapaan niin eivät näe mitään vaivaa vaan kiinnostuvat aina kavereistani. En jaksa enää yrittää. Ilmeisesti minua pidetään helppona kun vanhat lähestyvät ja epätoivoiset .Minulle on tehty selväksi etten ole mitään.
Vierailija kirjoitti:
Saan kaupasta alennusta.
Sain itsekin kaupasta alennusta, mutta en ole kaunis. Asiakkaita vaan nyt liian vähän.
Noh, seksikäs ulkonäkö tuo hyvää sekä pahaa elämään.
Pari kertaa on käynyt niin että olen napannut työn pätevämmän edestä.
Olen päässyt ilmaiseksi taksilla useamman kerran.
Keikoilla pääsee tapaamaan bändejä ilman että maksaa vipeistä.
Klubeille pääsee jonojen ohi.
Miehiltä saa huomiota paljon, harmi etten pidä miehistä ja koen heidän lähestymisensä erittäin kiusallisena.
Minulle on suututtu ja raivottu siitä että menen hukkaan kun tykkään naisista, useampaankin kertaan. Miehet on todella käytöstavattomia.
Koska olen kaunis, ihmiset kokee että olen julkista omaisuutta. Minua saa koskea (ei saa), puristella(ei saa) ja kouria (ei todellakaan saa)
Älykkyyttäni kyseenalaistetaan ulkonäköni vuoksi. Pätevyyttäni kyseenalaistetaan ulkonäköni vuoksi. Naiset eivät halua olla ystäviäni ja miehet eivät halua olla vain ystäviä joten elämä on aika yksinäistä. Onneksi on ihana avovaimo.
Minun ajatellaan olevan hienohelma ja ylimielinen vaikken ole kumpaakaan.
Jos olet kaunis, ei sinun tarvitse todellisuudessa tässä nykyajan maailmassa nähdä vaivaa yhtään minkään eteen. Näin se vaan valitettavasti on. Jos olet ruma, ei edes korkealla koulutuksella ja asemalla ole juurikaan väliä. Tai no miehille on.. Heillä aseman ja rahan luo virtaa nuorta parittelukumppania ja aina pääsee saavutuksillaan pätemään. Naisena olet lopulta yhtä tyhjän kanssa silti kaikkien silmissä, ellet satu olemaan kaunis. Edes nuorena ei ollut mahdollisuuksia mihinkään, saati nyt.
Ruma akateeminen nainen 39
Minulla on kaunis ystävä. Nainen, olen itsekin nainen, en nyt varsinaisesti ruma, mutta en niin kauniskaan. Siksi minulla on hyvä vertalukohde ihmisten käytöksestä.
Kyllä kauneudesta on paljon etua. Tämä ystäväni on kova hymyilemään ja on opetellut ihan sellaisen kestohymyn tarvittaessa. Ei siis oikeasti hymyilytä tai naurata, mutta hän on huomannut, että on silloin kauniimpi ja ihmiset tykkäävät hänestä enemmän. Luulevat, että hän on ystävällinen ja herttainen.
Ei ole sen kummempi kuin muutkaan luonteeltaan. Mutta saa paljon kehuja ja huomiota.
Työpaikalla on pomon mieleen ja asiakkaat menevät hänen luokseen koska hänet huomaa helpommin ja kaunis ihminen mielletään fiksuksi ja tietäväksi, vaikka ei niin olisikaan
Myös miehet kehuvat ja juttelevat hänen kanssaan mielellään.
Hänellä on myös komea mies, tuskin tämä mies olisi tavallisen näköistä naista valinnut.
Vierailija kirjoitti:
Sinun on helppo saada miehiä.
Mitä vanhemmaksi tulet, sitä vähemmän omanikäiset kiinnostuu.
Joskus lähestyy jotkut pedofiilit.
Mikä on tämän viestin logiikka?
Vierailija kirjoitti:
Kauniit saavat vähän tukea keneltäkään sillä heitä vedetään alas koko ajan. Voisi olla salaisia tukiryhmiä ja vertaistukea.
Helppoa se on rumentua, jos ei halua enää olla kaunis. Kunhan antaa ajan kulua eli vanhenee, syö yli tarpeen, ei pese naamaansa tai meikkaa epäedustavasti.
Jännä, että rumuuskirurgiaa ei juuri kukaan tunne tarvitsevansa vaikka kauniilla on niiiin vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Kauniit pärjää työelämässä paremmin. Paremmat etenemismahdollisuudet ja parempi palkka. Miehillä jopa enemmän vaikuttaa ulkonäkö kuin naisilla.
Miehillä erityisesti pituus on aika tärkeä valintakriteeri johtotehtävissä. Mutta jos on pitkä ja hyvännäköinen niin varmasti pääsee joksikin johtajaksi. Nämä tyypit on helppo hahmottaa pörssiyritysten toimitusjohtajista ja hallituksista. It-, media-ala ja vaatefirmat ovat hyviä esimerkkejä. Rumalla ja lyhyellä miehellä täytyy olla loistava äly ja puhe tai esiintyminen tai manipulointi hallussa, että pääsisi uralla eteenpäin. Nuorena kalju mies ei todennäköisesti pääse johtajaksi millään muilla ansioilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun on helppo saada miehiä.
Mitä vanhemmaksi tulet, sitä vähemmän omanikäiset kiinnostuu.
Joskus lähestyy jotkut pedofiilit.Mikä on tämän viestin logiikka?
En ole sanonut että on helppo saada miehiä! Vaan nimenomaan toisinpäin. Ja sen sanoin että omanikäiset ei lähesty eikä ikinä ole lähestyneet. Minua lähestyy kuitenkin vanhat ja olen epäillyt että ovat pedofiileja. Kyselevät missä käyn koulua jne.
Ainakin minä viihdyn.