Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita jotka näyttävät passikuvassa ihan kamalalta? Kuvaillaan passikuvan ulkonäköä

Vierailija
09.04.2020 |

Itse järkytyin todella kun kävin pari viikkoa sitten hakemassa kuvat. Minä, hoikka ihminen, olin kuin kolminkertaiseksi levennetty suohirviö. Tosin lohduttauduin sillä että sama kuvaaja joka otti äidistäni kuvat, levensi nekin niin, että äitiäni ei tunnistettu niistä :D

Kommentit (1428)

Vierailija
121/1428 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kuin Paavo Väyrysen rumempi kaksoissisko

Vierailija
122/1428 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytän Sipe Santapukilta passikuvassa, olen nainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/1428 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun aina ulkomailla siihen erityistarkastukseen, koska tunnistusautomaatti ei tunnista minua samaksi henkilöksi passikuvan kanssa. Näytän passikuvassa ihan hakatulta 300 kiloiselta narkkarilta ja olen siis normaali siisti uranainen.

N30

Vierailija
124/1428 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerro tarkemmin. Mutta vasta passikuvasta tajusin vuosia sitten sairastamani toispuolisen kasvohalvauksen yhä edelleen vaikuttavan kasvojen toimintaan. Toinen puoli kasvosta elää ihan omaa elämäänsä. Kun hieman hymyilen halvaantunut puoli vetääkin toista suupieltä alaspäin. Eikä sitä tunne itse, koska tuntoaisti ei toimi alueella normaalisti.

Vierailija
125/1428 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvan ottanut valokuvaamon mies kommentoi: "kyllä tällä aina yhden tullimiehen säikäyttää!"

Vierailija
126/1428 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos passikuvasi on näköisesi, olet matkan tarpeessa" -sanonta. Tämä pitää paikkansa. Harvan passikuva on onnistunut. Olen ottanut kuvia vuosia, ja aina ne ovat yhtä pöllähtäneitä. Kukaan ei ole edukseen passikuvassa.

Vierailija
127/1428 |
02.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin näyttää neutraalilta kuvassa mutta katseeni näyttää ihan psykoottiselta :c

Vierailija
128/1428 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan teini-ikäisenä passikuvani oli kauhea. Olin leikkauttanut pitkän tukkani jostain käsittämättömästä(!) syystä sellaiseen pikkupoikamaiseen kulho päähän ja sen reunoilta saksitaan suortuvat pois-malliin ja niskasta siiliksi. Kaula näytti jykevältä ja olemus maatalon emäntämäinen, muistaakseni sieraimet oli jotenkin korostuneen auki, joten näytin vielä riitaa haastavaltakin. Kaveria nauratti kun lähdettiin luokkaretkelle ulkomaille ja näki passini. 😁

Plus jouduin vielä siinä pottatukkalookissa menemään sinne ulkomaan reissulle. Vitutti 😆

Vierailija
129/1428 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passikuvan voi ottaa itse ja sähköinen kuva lähetetään Poliisin lupahallintoon.

Passport Photo Lab:

- https://epassikuva.fi/ota-passikuva-itse/

- https://passportphotolab.com/fi/

Poliisin lupahallinnon valokuvapalvelin:

- https://lupakuvienvastaanotto.fi/Default.aspx

Digi-Kuva:

- https://digi-kuva.fi/valokuvaus/nain-otetaan-normit-tayttava-passikuva

Poliisin passikuvaohje:

- https://poliisi.fi/documents/25235045/31329600/Poliisin-passikuvaohje-2…

Vierailija
130/1428 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidön perheen passikuvat kun laittaa vierekkäin niin se on kuin kattois etsintäkuulutettujen listaa poliisiasemalla.

Sama:) Kun haluaa rumat kuvat kuvat koko perheestä niin eikun passikuvaan. 

Vierailija
131/1428 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serial Killer Aileen Wuornos katsoo passikuvastani

(jopa niin hyytävästi, että joku päivä ajattelin jos se kuva ohjaa uuteen ammattiin).

Olin niin tyytyväinen kun kävelin kuvanottoon. Aurinko paistoi, tuuli, ajattelin reipas kävely tekee minut freesiksi kuvassakin, hiukset laitettu. Ja paskat, jopa vankilan kivipölyn haistaa kuvasta.

Vierailija
132/1428 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuva on otettu ilman silmälaseja tietenkin, näytän tosi oudolta ilman laseja. Olin kuvanottoaamuna käynyt kampaajalla ja minulla oli kertakaikkiaan kummallinen tukkakin kuvassa. En tunnistanut itseäni tuoksi tyypiksi :)

Vierailija
133/1428 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmästyin kyllä kun näin todella kauniin, mallinakin toimineen ystäväni passikuvan. Kuvasta katsoo turpea krapulainen, psykoottinen peruna, joka ei ole nukkunut viikkoon, kolme taikinaista leukaa ilmestynyt yhden tilalle. Tullissa tarvittiin kolme virkailijaa, jotka kääntelivät ja tarkastelivat hänen passiaan pitkään, kunnes pääsi rajan yli :D

Vierailija
134/1428 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Serial Killer Aileen Wuornos katsoo passikuvastani

(jopa niin hyytävästi, että joku päivä ajattelin jos se kuva ohjaa uuteen ammattiin).

Olin niin tyytyväinen kun kävelin kuvanottoon. Aurinko paistoi, tuuli, ajattelin reipas kävely tekee minut freesiksi kuvassakin, hiukset laitettu. Ja paskat, jopa vankilan kivipölyn haistaa kuvasta.

Tiedätkö; minulla on aivan sama juttu että näytän naismurhaajalta/kriminaalilta mutta en narkkarilta! En liioittele! 

Laitoin myös hiuksia minkä pystyin, meikkasin maltilla mutta kuitenkin mutta valokuvaamossa naama kiilti ja se kiilto jäi siihen kuvaankin jne. Ihan hirveä kuva.

Vierailija
135/1428 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvani otettiin iltapäivällä, kun hellettä oli muistaakseni 32 astetta. Näytän niin nääntyneeltä ja elämääni kyllästyneeltä kuin lähes lämpöhalvauksen saanut vaan voi näyttää.

Kuvaaja katsoi kuvaa ja sanoi, että kyllähän tässä olisi voinut vähän hymyillä.

Vierailija
136/1428 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

photoshop kirjoitti:

"Jos passikuvasi on näköisesi, olet matkan tarpeessa" -sanonta. Tämä pitää paikkansa. Harvan passikuva on onnistunut. Olen ottanut kuvia vuosia, ja aina ne ovat yhtä pöllähtäneitä. Kukaan ei ole edukseen passikuvassa.

Passikuvat on kyllä hämmästyttävän erilaisia kuin ne kuvat, joita ihmiset jakavat itsestään somessa. Harva laittaa someen passikuvaansa :)

Vierailija
137/1428 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos nauruista, pakko oli katsoa omaa passikuvaa vaikka olen vältellyt sinnikkäästi.

Kuvassa kiinnittää huomion joku omituinen kaula-leuka systeemi, vois luulla koruksi jos ei tietäis sen olevan läskiä. Yläluomet on karanneet jonnekkin kallonsisään ja huulet loistaa viivana. Kuvasta kivasti korostuu hamsteripussit, silmän alusista paennut rasva (vissiin sinne leuan alle) ja pyöreä potato keskellä naamaa. Koko kasvojen alue on muuttunut laatikko malliseksi ja kun vielä kuvassa on joku hologrammi niin näyttää kun sitä korostaisi kuivunut räkä klimppi. Ens vuonna vanhenee, eli kohti uusia pettymyksiä.

Vierailija
138/1428 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytän ihan mummoni krapulaiselta versiolta! Kaikella rakkaudella mummia kohtaan, en halua kolmekymppisenä näyttää seitsemänkymppiseltä..

Ja vielä krapulaa potevalta sellaiselta.

Vierailija
139/1428 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha mummelihan siinä hymyilee. Omituinen viivasuu, muovinen naama ja hailakat silmät. Pää suippenee otsasta ylöspäin. Ihme humanoidi 😒

Vierailija
140/1428 |
03.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun passikuva näyttää Aileen Wuornosin pidätyskuvalta. Pelästyin itsekin kun katson sitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme