Muita jotka näyttävät passikuvassa ihan kamalalta? Kuvaillaan passikuvan ulkonäköä
Itse järkytyin todella kun kävin pari viikkoa sitten hakemassa kuvat. Minä, hoikka ihminen, olin kuin kolminkertaiseksi levennetty suohirviö. Tosin lohduttauduin sillä että sama kuvaaja joka otti äidistäni kuvat, levensi nekin niin, että äitiäni ei tunnistettu niistä :D
Kommentit (1428)
Etsintäkuulutetun, kadonneen henkilön aneeminen kuva.
Sithän sinä olet ihan luonnollisen näköinen kun tule etelän ryyppyreissulta kotia ja lähtöpäässähän ne toivookin sen näköisistä pääsevän eroon.
Kirjoittelin tänne aikaisemmin että passikuvani näytti niiskuneidiltä mut nyt sitten tuli uus passi...ei saa*ana, miten mä näytänkin noin vanhalta juopolta?? Siinä on hirveet, siis oikeesti hirveet silmäpussit, kulmakarvat kuluneet puolesta välistä, kunnon kaksari ja mun vieno hymy näytti ihan jokerin irvostykseltä johtuen siitä että mulla toinen suupieli nousee tyyliin puoleen väliin poskea hymyillessä ja toinen ihan normaalisti. Ja oon siis vähän päälle parikymppinen. Kamalaa...
Itse luulin olevani komea ja hoikka kunnes sain passini. Kuvan näin jonka jälkeen katsoin peiliin. Passikuva on oikeassa.... olen ruma ja läski.
Passikuvassa ainakin miehen täytyy olla mahdollisimman ruma ja ällöttävä.
Joku mielipuoli sarjamurhaaja komistaa minun passiani.
Uusi kuva on otettu ja voi kamala mikä olmi sieltä nyt kurkistaa. Livenä olen tumma, kuvassa kellarista karannut.
Teidän kuvaukset on hulvattomia, erityisesti sen kananmuna töyhtöllä 😁
Murha-Mari.
Tämä kuvan otti oikea valokuvaamo.
Aiemman passin kuvan otti poikani, ja se on paras kuva minusta ikinä. Muistan, kun menin hakemaan passia, pelkäsin, että poliisi vertaa minua ja kuvaa - ja sanoo, ettei kelpaa, kun näytän ihan eriltä!
Vierailija kirjoitti:
Turha kuvitella etteivät muut katsele passikuvaasi.
Meillä täällä passitoimiston takahuoneessa on seinä johon olemme kiinnittäneet pöljimmät kuvat.
Aivan, teillä on siellä henkilökunnan kuvat seinällä.
Näytän kauhukseni 90-vuotiaalta kummitädiltäni(isän sisko): silmät kuopissa, juonteet ja piirteet, laiha ja nääntyneen näköinen.
Ja mä olen vasta 55-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Sain lopuksi itseni näköisen hyvän passikuvan. mutta vaati käyntiä kolmessa liikkeessä. Uusin samalla kertaa sekä ajokortin että henkilökortin. Olen huomannut tuntevani aina mielihyvää. kun korttia pyydetään näyttämään. Oma havaintoni on, että jotkut valokuvaajat käyttävät liian vähän valoa, ja kuvasta/kuvattavasta tulee siksi synkän näköinen. Ja vielä, kävin siis samana päivänä kaikissa kuvissa.
Tässä varmasti perää. Valon määrästä riippuu, kuinka hyvin juonteet näkyvät. Pitää muistaa valokuvaamossa mainita.
Suurin osa näyttää passikuvassa ihan omalta itseltä, vaikka kuva olisi omasta mielestä epäonnistunut. Toki jos vertaa itse otettuihin selfieihin tai hymyposeerauskuviin vaikka jossain juhlissa, jossa on hiukset, meikit ja vaatteet viimeisen päälle, niin varmasti passikuva näyttää erilaiselta. Niin se vaan on että kun viiden vuoden välein se uusi kuva otetaan niin kyllä siinä jokainen näyttää aina hieman erilaiselta, hieman vanhemmalta kuin 5 vuotta sitten.
Etunimi Sergei, ikä 45, työnantaja FSB. Harrastus naisten vasemman jalan valkoisten koon 38 juoksukenkien keräily.
Ilmeettömyys ja tasainen valaistus tekee valtavan eron normaaliin. Laadullisestihan passikuvat ovat yleensä hyviä eivätkä valehtele niin kuin esimerkiksi puhelimen kamera.
Aaveen nähnyt kunnalliskodin hoidokki
Ihan kun oisin saanut turpaani ja molemmat silmät menneet mustiksi.
Mulla uusin kuva näyttää nuoremmalta kuin vanha. En tajua. Muuten lähes identtiset. Peilistä kun katsoo niin just toisin päin. Pelottaa mennä tarkastukseen.
Siltä te oikeasti näytätte ilman muikistelua ja yläviistokuvausta. Aivonne eivät anna esim peilikuvasta oikeaa kuvaa, mutta toisen edestä ottama tasavaloinen kuva on se, miltä ihminen näyttää.
Kuvani on erittäin onnistunut - siis mikäli olisin kuvaushetkellä sairastanut pahemmanpuoleista sikotautia. (mitä en sattunut sairastamaan).
Voin sanoa, että useamman kerran kun henkilöllisyyttä on tarkistettu, on tarkastaja katsonut useamman kerran, että olenko oikeasti siinä kuvassa.
Ja kaduttaa vieläkin, että oli kiire saada kuva passiin, niin en ehtinyt käydä kuvauttamassa itseäni toiseen kertaan.
Mun uusi passikuva on hyvä. Oikeesti.
En tiedä, miten se on mahdollista, mutta ensimmäistä kertaa elämässäni mulla on hyvä passikuva. Mä näytän jopa kauniilta.
Nainen 58v. 😁
Näytän ihan peikolta. Lentokentällä passintarkastajakin nauroi kun näki kuvan.