Muita jotka näyttävät passikuvassa ihan kamalalta? Kuvaillaan passikuvan ulkonäköä
Itse järkytyin todella kun kävin pari viikkoa sitten hakemassa kuvat. Minä, hoikka ihminen, olin kuin kolminkertaiseksi levennetty suohirviö. Tosin lohduttauduin sillä että sama kuvaaja joka otti äidistäni kuvat, levensi nekin niin, että äitiäni ei tunnistettu niistä :D
Kommentit (1428)
Vierailija kirjoitti:
Onko yksikään nainen tyytyväinen omaan kuvaansa varsinkin jos siinä pitää olla ns. vakava eikä saa itse muokata tai edes filtteröidä sitä kuvaa?
No mä en muokkaa enkä filtteröi omia kuviani muutenkaan. Onko se nyt liikaa vaadittu, että kuva edes jotenkin etäisesti muistuttaisi kohdettaan?
Muistan kun pojalle lapsena hankittiin oma passi. Iloinen ja vilkas alakoululainen näyttää kuvassa häiriintyneeltä pikku sosiopaatilta, joka on jo aloittelemassa rikollisen uraansa. Kovapintainen ilme kertoo kaiken: "En tunnusta mitään."
Passikuva tosiaan ei ole se ongelma.
Ongelma on se että passi on voimassa vain 5 v.
Sopiva kesto olisi esim 20...40 v min.
Turha kuvitella etteivät muut katsele passikuvaasi.
Meillä täällä passitoimiston takahuoneessa on seinä johon olemme kiinnittäneet pöljimmät kuvat.
Laitoin passikuvaan kukallisen paidan (pieniä kukkia) ja niistä tulee sellainen efekti, että nakkikioskin kurkkusalaatit on rinnuksilla. Totinen ilme alleviivaa tätä vaikutelmaa. Ensi kerralla yksivärinen paita.
Minulla on ihan normaalit silmät, mutta passikuvassa toinen jotenkin roikkuu, ihan kuin olisin halvaantunut. En ymmärrä miksi kuvaaja ei ottanut uutta kuvaa, pikkaisen harmittaa.
Sain lopuksi itseni näköisen hyvän passikuvan. mutta vaati käyntiä kolmessa liikkeessä. Uusin samalla kertaa sekä ajokortin että henkilökortin. Olen huomannut tuntevani aina mielihyvää. kun korttia pyydetään näyttämään. Oma havaintoni on, että jotkut valokuvaajat käyttävät liian vähän valoa, ja kuvasta/kuvattavasta tulee siksi synkän näköinen. Ja vielä, kävin siis samana päivänä kaikissa kuvissa.
Mun passikuva voitti parhaiden erikoistehosteiden Oscar-palkinnon :(
Kasvoni näyttävät passikuvassani kohonneelta pullalta, johon on tökätty kaksi rusinaa silmiksi. Ja pullaa ei ole vielä paistettu uunissa, vaan se on kelmeän valkoista taikinaa.
Vierailija kirjoitti:
Turha kuvitella etteivät muut katsele passikuvaasi.
Meillä täällä passitoimiston takahuoneessa on seinä johon olemme kiinnittäneet pöljimmät kuvat.
Enpä usko että on, koska se olisi laitonta.
Olin hankkimassa passikuvaa kun täytin 18v. Ehdin hädin tuskin painaa pyllyä penkkiin, kun kuvaaja painoi jo laukaisinta. Ei puhettakaan, että olisin ehtinyt asetella itseäni. Kuvaaja oli sitä mieltä, että hyvä tuli. Kuva oli kammottava, mm. näytti kuin minulla olisi ollut kuono. Vaadin, että otetaan vaihtoehtoja. Kuvaaja lähes suuttui, mutta tuhahti, että otetaan nyt sitten jos on niin vakavaa. Seuraava kuva oli paljon parempi ja sitä kehtasi katsoakin seuraavat 5 vuotta.
En ymmärrä tätä asennetta. Annas olla jos tulee joku kaunis pimu, niin sitten kyllä otetaan ajan kanssa ja neuvotaan korjaamaan asentoa ja näyttämään parhaat puolet. Ja niin tulee niitä kauniita passikuvia.
Mutta kun tällainen "varpunen" tulee, niin ei mitään väliä. Kyllä todellakin on väliä.
Sama meininki jo koulukuvauksissa.
Kaikki muuttuvat passikuvassa taikinaksi jos ei käy jossain kalliilla ammattikuvaajalla. Me kävimme euron passikuva-tarjouksessa koko perhe, minä, mies, 11- ja 6v lapset. Kaikki näytimme naamasta taikinalta ja jopa langanlaihalle (luonnostaan) 11v tytölleni ilmestyi kuvaan kaksi leukaa. Myös mallina toiminut laiha oikeasti kaunis ja suurisilmäinen ystäväni sai kuvaan kaksi leukaa ja silmien tilalle rusinat :D tullissa tarvittiin kolme tullimiestä, ennenkun pääsi sillä passilla läpi. Ja tottavie, häntä ei siitä kuvasta tunnista.
Hiljattain uusimme mieheni kanssa passit. Mies tuumasi katsoessaan mun passia että hei, sä näytät tässä ihan Wilsonilta. Tiedättehän sen elokuvan jossa Tom Hanks joutuu autiolle saarelle vuosikausiksi, ainoana kaverinaan Wilson
Mun passikuvassa oleva naisimmeinen näyttää ihan Matami Mimmiltä. Yhtä kaunis ja ihana kuin minä 😂
Näytän tuoreimmassa passikuvassani ihan Severus Kalkarokselta (enkä valitettavasti elokuvien versiolta vaan siltä, millaiseksi hänet kuvataan kirjoissa).
Olen siro kolmikymppinen nainen ja kyllä, olin pessyt hiukset ennen kuvaan menemistä.
Väsyneen ja vihaisen näköinen, jotenki näyttää ku hiuksey ois tosi ohkaset liurut vaikka oikeasti ei ole.
Mun pitäisikin hankkia just passi, en tiedä uskaltaako sitä.
Näytän siltä että painan 100kg ja oikeasti paino puolet siitä. En ymmärrä miten se kuva voi olla niin hirvitys.
Vanha keskustelu ja miksi tämä nostettiin?
Ihana ketju, kiitos kaikille kirjoittajille! En muista milloin viimeksi olisin nauranut näin paljon!
Kävin tänään passikuvassa ja kuvassa näytän Kuolemalta.