Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita jotka näyttävät passikuvassa ihan kamalalta? Kuvaillaan passikuvan ulkonäköä

Vierailija
09.04.2020 |

Itse järkytyin todella kun kävin pari viikkoa sitten hakemassa kuvat. Minä, hoikka ihminen, olin kuin kolminkertaiseksi levennetty suohirviö. Tosin lohduttauduin sillä että sama kuvaaja joka otti äidistäni kuvat, levensi nekin niin, että äitiäni ei tunnistettu niistä :D

Kommentit (1428)

Vierailija
681/1428 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passikuva on realistinen, koska se otetaan edestä eikä esim ylhäältä. Siltä ihminen oikeasti näyttää ilman keikistelyä ja filtteröintiä.

Vierailija
682/1428 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Passikuva on realistinen, koska se otetaan edestä eikä esim ylhäältä. Siltä ihminen oikeasti näyttää ilman keikistelyä ja filtteröintiä.

Ja sinä vaikutat lämpimältä, huumorintajuiselta ja hauskalta ihmiseltä. Not.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/1428 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 20 ja toipumassa anoreksiasta kun menin passikuvaan. Naamani näytti kolme kertaa todellista leveämmältä ja jostain oli ilmestynyt myös kaksoisleuka. Ei mahdollista, jos ihminen painaa 51 kiloa!

No, paraneminen otti sitten takapakkia tuon kuvan vuoksi :(

Vierailija
684/1428 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passikuvastani saa selvää vasta rypistämällä.

Vierailija
685/1428 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunnista itseäni passikuvastani. Se on joku ihan muu henkilö. En ymmärrä mistä valokuvaajille maksetaan, kun kuvat eivät tyydytä maksavaa asiakasta. Ammattitaito puuttuu monelta. Ja ammattiylpeys. Kannattaa kertoa etukäteen, ettei suostu maksamaan niitä kuvia, joita ei voi käyttää.

Kun tulee huono kuva, pitää keskustella asiakkaan kanssa, mitä hän näkee olevan pielessä. Yhdessä onnistuu paremmin.

Vierailija
686/1428 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi toisinpäin. En pidä itseäni kovinkaan hyvännäköisenä, mutta passikuvassa näytän paremmalta kuin peilistä. 

Vierailija
687/1428 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vääränlaiset silmälasit ja 4 muuta virhettä, jotka kannattaa muistaa ennen kuin lähetät passikuvasi poliisille.

https://www.is.fi/matkat/art-2000006063203.html

Vierailija
688/1428 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en todellakaan mielelläni ole valokuvissa koska niistä näen selvästi kuinka läski, ruma ja iljettävän näköinen olen.

Vierailija
689/1428 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää oon niin ruma, että kamerakin hajosi kun kuvaa otettiin. Kuvaajakin sanoi, että harvoin näklee noin rumaa ihmistä. Passikuva onnsitui silti. Kai se onnistui, kun kuva otettiinkin mun persereijäöstä-. 

Vierailija
690/1428 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruna, jolla liplattaa kaksoisleuka naaman jatkeena. Silmistä tuijottaa mielipuolinen katse, joka laittaa miettimään, että kukakohan on tuon päästänyt vankimielisairaalasta iltavapaille.

Vierailija
691/1428 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytän sarjamurhaaja Aileen Wuornokselta mutta vielä tuhat kertaa hirveämmältä. Olin masentunut monta päivää, kun passikuvan sain.

Meinasin uusia kuvan, mutta sitten ajattelin, että mitä väliä :D.

Vierailija
692/1428 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trailerparkissa asusteleva yksinhuoltaja Amerikan takamailta. Tyhjä väsynyt katse, alaspäin valahtaneet suupielet ja tukka, joka sojottaa sekä itään että länteen.

Vierailija
693/1428 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun passikuva näyttää ihan hyvältä! Mikäli halkaisee sen kahtia...

En tiedä onko mun silmät oikeasti n.kilometrin eri tasolla, vai onnistunko kallistamaan päätä niin, että se näyttää siltä.

Kuva on kuin joku huono optinen illuusio, aivot yrittää yhdistää näitä kahta eri kasvonpuoliskoa, sitä katsoessaan, mutta ei onnistu kun tuo silmien korkeusero on valtava..

Vierailija
694/1428 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ootte kaikki niin rumia oikeesti. Siksi ne kuvat "epäonnistuu". 

Vierailija
695/1428 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin 20 ja toipumassa anoreksiasta kun menin passikuvaan. Naamani näytti kolme kertaa todellista leveämmältä ja jostain oli ilmestynyt myös kaksoisleuka. Ei mahdollista, jos ihminen painaa 51 kiloa!

No, paraneminen otti sitten takapakkia tuon kuvan vuoksi :(

Toi naaman leveys...tuntuu että posket tulevat reunojen yli ja kasoisleukoja löytyy vaikka muille jakaa.

Vierailija
696/1428 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Penttilä, Michael Penttilä. Muulloin olen keski-ikäinen vaalea nainen.

Apua mulla pääsi ihan täysin hillitsemätön pat-pat-naurupieru tässä _töissä_... hävetys! Haisee poltetulle nahkahanskalle.

Mun passissa luuraa jostain verhojen takaa nenä ja suu. Ai mitkä verhot? Silmäluomien kohdilla ne näyttäisi olevan mutta ovat ehkä unisen lepakon yöverhot.

Vierailija
697/1428 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuin viime vuonna saamaan passiin (ja samalla henkilökorttiin) jopa ihan kohtalaisen kuvan, jota kelpaa katsoa. Olen kuitenkin menossa tänä vuonna naimisiin, ja samalla pitäisi päättää, vaihdanko sukunimeä avioliiton myötä. Pakko myöntää, että yksi syy, miksen haluaisi vaihtaa nimeä, on tuo kyseinen passikuva :D Kun sitten samalla pitäisi uusia passi, ja minun tuurillani näytän uudessa kuvassa ihan suohirviöltä, kuten aina.

Vierailija
698/1428 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passikuvassa näytän masentuneelta ja ylipainoiselta elämäänsä syvästi pettyneeltä Eileen-sarjamurhaajalta.

Vierailija
699/1428 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tais olla eilen jossain ohjelmassa tokaisu, että "siinä vaiheessa kun ihminen näyttää omalta passikuvaltaan, ei ole enää matkustuskuntoinen". Totta.

Vierailija
700/1428 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä pätee kaikkiin nyt, oikeasti.

Passikuva: Ilmeetön, eleetön, eloton, ankea

Kaikilla se on tälläinen mutta muistakaa että kun katsotte sitä omaa kuvaanne, se on teistä vielä 100 kertaa kauheampi.

Miksi? Koska se ei ole peili ja kaikilla on ainakin vähän itseinhoa ja tuota kuvaa katsomalla se kertaantuu, monistuu ties mihin asti.

Se passintarkastaja katsoo siitä vaan ne piirteet, se ei näe sitä samoin kun sinä.

Ehkä tämä lohduttaa, eli älkää katselko niitä liikaa.

Katsokaa peiliin mieluummin 😁

Tai sitten ihan vaan saadaksenne hyvät naurut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän