Muita jotka näyttävät passikuvassa ihan kamalalta? Kuvaillaan passikuvan ulkonäköä
Itse järkytyin todella kun kävin pari viikkoa sitten hakemassa kuvat. Minä, hoikka ihminen, olin kuin kolminkertaiseksi levennetty suohirviö. Tosin lohduttauduin sillä että sama kuvaaja joka otti äidistäni kuvat, levensi nekin niin, että äitiäni ei tunnistettu niistä :D
Kommentit (1428)
Mitä väliä miltä näyttää passikuvassa. Joku tyyppi jota ei vähempää voisi kiinnostaa katsoo joskus, jos edes katsoo.
90 prosenttia näyttää susi rumalta aina, kuten heidän passikuvansakin. Ei meillä muuten malleja tarvittaisikaan..
ja rumia nekin...
Kiitos tästä vertaistukiketjusta.
Olin parisen viikkoa itkenyt yötäpäivää yhdistynyttä keski-iän, terveyden ja avioliiton kriisiä.
Sitten piti mennä passikuvaan... Hävetti niin paljon ulkomuoto että kävin Gigantin kuvausautomaatissa.
Mitään kamalampaa kuvaa missään ikinä en ole kenestäkään nähnyt. Suorimpien keskellä päästä pullistuvat silmät... pieni hymynkareen yritys. Psykoottinen, hyiseen suonsilmään hukkunut sarjamurhaaja. Kives vaan kuvasta puuttui.
Lapseni nauroi maassa kippurassa äitin passille.
Huhhuh. Viisi vuotta sitten ajattelin että eipä lärvä voisi kauheammalle näyttää. No, voi. Ja vähän pelottaa mitä viiden vuoden päästä.
Vierailija kirjoitti:
Suorimpien keskellä päästä pullistuvat silmät... pieni hymynkareen yritys. Psykoottinen, hyiseen suonsilmään hukkunut sarjamurhaaja. Kives vaan kuvasta puuttui
Tarkoitin kyllä kirves. Lipsahti kives, sekin vielä. T. Pallinaama
Näytän passikuvassa lähinnä karikatyyriltä itsestäni, kaikki persoonalliset piirteet ylikorostuneena potenssiin kymmenen.
Normaalistikin "miehekkäähkö" leukalinja ja varsin valtaisaksi paisunut korpinnokka, silmien luonnonvalossa aika vähäinen heterokromia suorastaan iskee silmille ja silmät on kuvassa aivan eri paria. Bonuksena aina yhtä ihastuttavat pikimustat hiukseni uhmaavat painovoimaa sojottaen molemmille sivuille ja osin ylöspäinkin. Ottaen huomioon, että hiukset oli kuvaa otettaessa kiinni nutturalla, tämä on mielestäni varsin pikantti lisä kuvaan.
Kokonaisuus muistuttaa lähinnä räjähtänyttä ruukkupalmua.
Vierailija kirjoitti:
Näytän itäsaksalaiselta naispuoliselta terroristilta
Mut näytät edes naiselta. Minä kuvasta päätellen olen käyttänyt DDR-aikaisia steroideja. Hui kauhistus. Kireä neon verkka-asu vaan päälle ja kiekonheittorinkiin.
Eräs passikuvaaja otti kuvia ja sanoi että tämä on hyvä kuva. Joo lomakuvaksi muttei tarpeellisen viralliseksi. Ei onllu hapan kuva sekään mutta jotenkin vaan virallisempi. Passikuvissa ei saa hymyillä vaan olla perusilme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suorimpien keskellä päästä pullistuvat silmät... pieni hymynkareen yritys. Psykoottinen, hyiseen suonsilmään hukkunut sarjamurhaaja. Kives vaan kuvasta puuttui
Kives olisi kyllä lisä, jolla voittaisi tämän rumimpien passikuvien kilpailun 🤣
Vierailija kirjoitti:
Edesmennyttä äitiäni lainaten " sellainen on kuva kuin on mallikin."
Tämä!!! Minun äitini 40-luvulla syntynyt sanoo aina juuri näin. "Sellainen on kuva kuin on kuvattavakin"
Voi luoja sentään että vihaan tuota sanontaa 🙄😔
Passikuvissa käytetään yleensä 50mm linssiä, joka leventää kohdetta valtavasti. Parempi olisi 85mm linssi, mutta Suomessa mennään halvalla peruslinssillä niin pitkälle kuin pääsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kives olisi kyllä lisä, jolla voittaisi tämän rumimpien passikuvien kilpailun 🤣
Ei ne turpeiset, roikkuvat silmäpussit paljon kivespusseista eronneet.
T. Kivespussipandasilmäinen mama
Ei hitto et nauran vedet silmissä näille jutuille xD xD. Oon aina luullut että vain minä näytän kamalalta passikuvissa, muissa kuvissa yleensä onnistun "jotenkin". Kiitos illan nauruista!
Irma Bunt
Ja siis luulin, että oon ihan nätti...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edesmennyttä äitiäni lainaten " sellainen on kuva kuin on mallikin."
Tämä!!! Minun äitini 40-luvulla syntynyt sanoo aina juuri näin. "Sellainen on kuva kuin on kuvattavakin"
Voi luoja sentään että vihaan tuota sanontaa 🙄😔
Mun äiti käytti myös tätä sanontaa. 50-luvulla syntynyt, nyt jo edesmennyt. Olipa kiva aina teininä kuulla tuo, äiti siis käytännössä totesi että olen ruma. (Sen hän tosin sanoi kyllä suoremminkin, mutta se on toinen tarina.)
Uusin passini. Laitoin tukan nätisti ja meikkasin vähän.
Tulos: Näytin siltojen alla rypeneeltä etsintäkuulutetulta rikolliselta.
Pakko niillä on olla jotain vikaa kameroissa tai kuvaaja tahallaan tekee ihmisestä jotenkin oudon.
Penttilä, Michael Penttilä.
Muulloin olen keski-ikäinen vaalea nainen, jolla on pitkähkö kaula, joka kuvissa näyttää normaalisti pitkältä, hoikalta ja jotenkin kuivahkoltakin. Siis kaula ja minä.
Passissa kaula on kuristettu jonnekin tai ainakin litistetty lähes piiloon. Kai se jättimäinen pää on sen tehnyt. Toisaalta iho näyttää tasaisen taikinaiselta, ei rypyn alkuakaan. Otsikon kuin kuutamo...
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää, kun piti silmälasit ottaa pois ja mun silmät menee kieroon ilman niitä. Se näkyy ihan selvästi kuvassa ja nyt pitää taas viisi vuotta sellaista katsoa. Hyvä, ettei peruukkia tarvinnut ottaa pois. Yleensä mulla on tukka, nyt ei. Suukin on ihan viivasuora ja kireän näköinen. Just tein uuden henkkarihakemuksen. Varmaan huonoin passikuva ikinä. Kyllä mulle näytettiin sitä kuvaa kuvaamossa ja sanottiin, että ihan hyvä on passikuvaksi, vaikka itse sanoin, että aivan kamala kuva.
Kun kävimme passikuvassa, niin kuvaaja sanoi, että minun ei tarvitse ottaa laseja pois, koska silmäni näkyivät niiden läpi selvästi, mutta miehelläni oli sen malliset kehykset, että ne menivät osin silmäluomien sellaiseen kohtaan, että hänen piti ottaa lasit pois. Hänelläkin menee silmät karsastuksen vuoksi vähän vinoon, kun lasit ottaa pois.
Kannattaa ottaa passikuvaan sellaiset kehykset - jos mahdollista - missä silmät näkyvät oikein hyvin. Kuvaaja kertoi, että viimekädessä poliisin virkailija sitten päättää hyväksyykö kuvat vai ei. Jotkut joutuvat tulemaan takaisin uusintakuvaukseen ilman laseja, mutta useimmat eivät.
Ehkä ihan perusvakavalla ilmeellä olisin ollut ok. Mutta creepy hyypiö kuvaajana lirkutteli, että pientä hymynkaretta mukaan. Pientä hymynkaretta.
Ilme on sellainen kuin olisi viikon ummetus peräsuolessa ja yhtäkkiä se olisikin räjähtämäisillään ulos. Mutta olet paikassa missä et voi tehdä sitä ja pidättelet. Kasvoilla on jännittynyt ilme, suu ja leuanseutu ovat puristuneina ja silmistä paistaa epätoivo.
Siinä sinulle söpö hymynkare, my ass.
:-D mulla myös tuonsorttinen, tuijottava molopää sieltä kuvasta pällistelee.